Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Pendelautomaat

Gestart door Pol De Bard, 16 april 2006, 16:29:42 PM

Pol De Bard

Van het zuiverste KIS-water...;)
Het prototype werkt nu geruime tijd probleemloos in MTE in Blankenberge (Le Centre) en er komen er daar nog bij.
Het mag op het eerste zicht een beetje komplex lijken maar het is de eenvoudigste ?n universeelste oplossing die ik ken. Werkt van Z tot IIm. Analoog. Omdat het niet altijd digitaal moet zijn:)

Tom

Dat heb ik Woensdag gezien bij MTE, en ik moet zeggen dat het goed werkte.
Tony toonde het schakelingetje en al. [^]
Tom

n/a

Ik heb wegens plaatsgebrek maar een station in mijn penderspoor (het beginpunt). Het tweede keerpunt is een schaduwstation.
Twee vragen - kan ik een deel van de schakeling weglaten als de trein niet halverwege hoeft te stoppen ?
En - kan ik de afremtijd bij het station anders instellen dan die in het schaduwstation (ik vermoed van niet) ?

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Martijn

kan ik een deel van de schakeling weglaten als de trein niet halverwege hoeft te stoppen ?  
Ja, dat lijkt me geen probleem
citaat:
En - kan ik de afremtijd bij het station anders instellen dan die in het schaduwstation?
Iets moeilijker. In het slechtste geval heb je een tweede rijregelaar-schakeling nodig.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Met veel interesse heb ik het artikel gelezen over de pendelautomaat.

Ik gebruik Marklin C-rails. Kan ik de pendelautomaat mits enige aanpassing gebruiken op wisselspanning?
In jullie artikel zie ik alleen maar pulserende gelijkstroom staan!

Marco

tonycabus

Klopt Marco, maar als je nou twee diodes in je lok stopt ipv het (elektronische) omschakelrelais zal dat wel lukken hoor! Ik vraag Pol even om een schetsje. Hij is nog een paar verbeteringetjes aan de schakeling aan het aanbrengen: bij wat te lage trafospanning treuzelen de timers wat met omklappen en de flipflops schakelen dan niet om. Wordt vervolgd zeet hem[;)]
S??g, en doet e bietche woater b? oere Spa, aaners es ?m te straf sier[:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Martijn, hou de afrem (halte)-kontakten toch maar hoor! Het is beter die v??r je stopreeds te leggen. De schakeling werkt dan beduidend beztrouwbaarder.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Bedankt voor de reaktie. Ik denk dat er veel Marklinisten, modelspoor magazine lezen, misschien toch eens een "Marklin Kiss versie" maken?

Al is het op de website ipv in het magazine. Ik hou me aanbevolen en zie jullie reaktie met spanning te gemoet!

Ik neem aan dat de wisselstraat aansturing zonder problemen overgenomen kan worden?!?

tonycabus

Ja hoor! Alleen niet doen zoals die ene lezer die zich blijkbaar niet aan de regels voor bedrading en voeding heeft gehouden...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Ludwig

Hallo,
Zou iemand kunnen zeggen in welke uitgeve de pendelautomaat beschreven staat ?
Bijvoorbaat dank
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

eric


eric

En Ludwig

Ik heb ook nog een PMtje gestuurd met een excelbestandje.

Ludwig

Eric,
Bedankt voor de email.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2