Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Melsbeke Statie

Gestart door reeves, 14 augustus 2014, 19:48:35 PM

reeves

Ik vin alles da wete toch................ 8)
Zondag naar Woluwe se, eens benieuwd wat ik daar weer ga vinden
Grtz buurman ;D

reeves

#76
Den Dirk zijn betonpalen voorzien van een kleurtje en een betonnen afscheiding gemaakt van hetgene ik nog had liggen


Palen op maat gemaakt

Schutsels op maat gemaakt

Een ritme vinden in het fabriceren

Seriewerk

Proefstukje,moet nog een verwering krijgen om meer op beton te laten trekken


Groet Tom

Rangeerduivel

Tof dat je dat zelf maakt Tom,
maar onze vriend Paulogic heeft zo een mooie afsluiting in zijn gamma,(wordt verdeeld door o.a. HST Verhaeghe)

;)

reeves

Ik weet het Rudi,  had een mailtje gestuurd naar Paul,

Maar zoals ze zeggen:
Wat je zelf kan doe je zoveel beter ;D ( Citaat Roger van Dobbit tv)

Nee zonder zever, ik had nog wat spullen liggen dus ik dacht waarom probeer ikzelf eens niet om zoiets te maken, alles op het stukje dat ik aan het bouwen ben is zowat m'n eerste probeersel van gras-sloot-huis-baan ed, dus is altijd leuk om te zeggen dat de schutting eigen creatie is, zelf de betonplaten tussen de palen, er zijn erbij gelijk in't echt even scheef  ;D

Groet Tom

loebaske

en ook MTE in Blankenberge...en nog iemand, kan niet op de naam komen...

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 26 december 2014, 18:55:56 PM
en ook MTE in Blankenberge...en nog iemand, kan niet op de naam komen...

Loebaske zeker!  :D :D :D

reeves

De schutting geplaatst






Groet Tom

ward

AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

doomslu

Komt goed, maar ik zie een probleem. Die kippen zullen snel in die zandbak gaan scharrelen...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Ziet er al meteen anders uit met wat aankleding  ;) ;)

minitreintje

Ziet er netjes uit!

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Tim trein

Den buurman sta schaarp zene sjiek sjiek

raf

ziet goed uit maar die kippen moeten in een hok want anders is binnen de korste keren al da gras daar weg
en op de gazon kippen shit daar wil je niet in trappen

voor de rest vind ik het wel mooi

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Heren,

Dank voor de reacties, kleine opmerking, kippen????,waar zien jullie kippen??? ;D

Kippen komen er , nadat den"draad" is gespannen, alé de kippen liggen voor de moment nog te slapen in hun doosje ;D , ik vindt dat de kleine details een baan maken of kraken, het is niet gemakkelijk om het geheel te laten kloppen,het is voor mij de eerste keer dat ik een stuk bebouwing met nodige sfeerelementen voorzie, ik denk dan altijd, beter te weinig en goed dan te veel, want overdaad schaad............
Ik heb die spörle mallen overgenomen van een persoon die ging verhuizen naar de kust, bij de mallen zaten een dertigtal doosjes met preissers, dus volk genoeg, maar je moet ze kunnen "plaatsen" dat het plaatje klopt, en dit is nog een zoektocht.

Dus ik vind het zeer aangenaam om positieve reacties te krijgen, en ga gestaag voort met de werken, al kruipt er serieus veel tijd in omde dingen te placeren en goed te bevinden, ben nen tweeling dus heb altijd de eeuwige discussie met mezelf, paaltje hier of daar of toch maar hier, nee zet het maar daar ;D

De sloot ben ik ook al iets verder mee, had van onze vriend rixerail een stukje plastiek ontvangen om een beekje na te bootsen maar ben toch voor de moeilijke manier gegaan, dwz : de sloot gevuld, nu dag zes :o met per dag 1a2mm modelwater van faller, met droogtijden van 24u................. kan tellen z'n,
Maar geduld is een skone deugd, en na een dag of 6 begint het op iets te trekken, truc is om zeker nie te veel per keer in de sloot te gieten, niet gemakkelijk omdat je na twee dagen nog steeds geen resultaat hebt van deftig water in de sloot, dit omdat het produkt ook een beetje krimpt tijdens het uitharden

Groet Tom

raf

Tom te veel kan haast nooit wat rommel aan gaat
met preisertjes moet je spaarzaam omspringen op den buiten
ik woon in een dorpje met  huizen en je ziet haast nooit iemand buiten of het is als de postbode is langs geweest
maar rommel zie je overal staan
ik moet zo 8 meter(2x4) gaan maken
bv wat dakpannen op een hoopje ergens in een hoekje
wat houten palen ergens of golfplaat
houtstapel voor de openhaard/kachel
drinkbakken voor de hond ,zelfs zonder hond
een bal ergens die verloren is gegaan
je kunt het zo gek niet hebben of het kan wel maar dan met dingen en geen mensen
creatief met Bv 2 fietsen die niet tegen de muur staan maar ergens op de oprit rond slingeren
skate bord of krijt tekeningen op de straat
het beste is eigenlijk op internet rond struinen en kijken naar foto's die mensen getrokken hebben maar waar een stukje tuin op te zien is
en daar vind je een schat aan ideeën.
heb je aan de vuilbakken gedacht en de humus container
om je een idee te geven LOL

er is echt veel
https://www.google.be/search?q=achtertuintjes&rlz=1C1DVCL_enBE406BE406&espv=2&biw=1440&bih=717&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=XMChVJaJA4bgasa3gcAF&ved=0CAcQ_AUoAg
gr raf en succes
al wa gij vind moet ik niet zelf gaan opzoeken hahahaha
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.