kleurverschillen 5916 Roco

Gestart door 59erke, 14 augustus 2014, 13:45:36 PM

59erke

Ben al een tijdje bezig met het verzamelen van het type 59 in HO.

Nu heb ik onlangs gemerkt dat er precies een kleurverschil bestaat tussen verschillende 5916's van Roco.
Bij het model dat ik heb is het geel wat donkerder dan bij modellen online waarbij het geel precies lichter is.

Heeft er hier iemand weet van, misschien wie beiden modellen in het bezit heeft ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Thommy

Ik zou 1st zeggen, het is de foto. Maar toen ik dit las, snel eens weest piepen (heb ook 2 5916's liggen) en idd er zit een verschil in het geel. De 1 staat hier in de kast, de andere zit al jaren in z'n doos...

dus ik denk:
combinatie flits/camera en al een klein verschil in geeltinten...
Greetz

Thommy

59erke

Fijn dat iemand ook twijfelt aan de foto's die je vindt op het web.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

theedooz

Er zitten inderdaad kleurverschillen bij. Ik heb er diverse gehad (ook met andere nummers), en die waren niet allemaal dezelfde kleur geel.
 

Huugooke

Kijk maar eens op "uw nieuwste niet Belgische aanwinst" bij mijn topic: wat een kleurverschil!
De bovenste foto is de meest accurate. Oorzaak? kunstlicht/daglicht ? Instelling?
Nu zou ik me om die gele strepen (en trouwens over alle kleuren) niet te veel zorgen maken; geel verkleurt heel snel door weersomstandigheden.

59erke

Citaat van: Huugooke op 30 augustus 2014, 09:59:04 AM
Nu zou ik me om die gele strepen (en trouwens over alle kleuren) niet te veel zorgen maken; geel verkleurt heel snel door weersomstandigheden.

Als ze in een vitrine staat, valt het wel op he Hugo.
Ik heb hier types 59 van Roco, Marklin, Trix enz. staan en moet zeggen er is er niet 1 bij waarvan het geel hetzelfde is.
Het verschil met de oude Roco's en de nieuwe is wel enorm groot.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Huugooke

Citaat van: 59erke op 30 augustus 2014, 11:29:47 AM
Citaat van: Huugooke op 30 augustus 2014, 09:59:04 AM
Nu zou ik me om die gele strepen (en trouwens over alle kleuren) niet te veel zorgen maken; geel verkleurt heel snel door weersomstandigheden.

Als ze in een vitrine staat, valt het wel op he Hugo.
Ik heb hier types 59 van Roco, Marklin, Trix enz. staan en moet zeggen er is er niet 1 bij waarvan het geel hetzelfde is.
Het verschil met de oude Roco's en de nieuwe is wel enorm groot.
Tja, ik bedoelde wel "in 't echt". Tussen de modellen zou dat niet mogen natuurlijk.