Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Rivetten op schaal

Gestart door Huugooke, 11 augustus 2014, 21:07:18 PM

Huugooke

Zojuist een experiment gedaan met decal-rivetten.
Het werkt, dat is zeker.
Het is wel een delicaat werkje; soms wil er al eens zo'n bolleke lossen, en dan kan je de hele rij opnieuw maken.
Nu de rij eerst geschilderd, dat geeft meer houdkracht aan de rivetten.
Met een decaloplosmiddel verdwijnt de drager volledig: mooi resultaat.
Foto's volgen.

Huugooke

#1
Dit oud projectje terug aangepakt. De nogal opvallende rivetten op het echte tuig komen tot hun recht. Het gaat me wel weer een paar jaar vagevuur extra kosten vanwege het gevloek, maar het werkt. ;D
De decal eerst al een laagje verf geven maakt dat er geen rivetten meer verdwijnen.
Dit is een herhaaldelijk bewerkt en bijgeschilderd model, op een mooi vlakke ondergrond komen ze zeker beter uit.

Die  ringen rond de "koplampen' zijn één van de redenen waarom ik terug een draaibank zou willen. Ik heb ze nu gemaakt van een alu buisje.
Nu nog twee witte Leds 8)







bollen neus

Zo ringen bestaan zelfs in de handel met of zonder rivetten bij PB messingbouw. asik me nie vergis.
Den Eric.

Rangeerduivel


Kees-Jan

Koplampringen kun je zo laten etsen in de UK! bij www.PPDltd.com

Je maakt een tekening (staat ook op hun site hoe te doen) en ze etsen het voor je in elk gewenst materiaal.

Kijk:

MaK G1206

Getekend in Inkscape en omgezet naar een PDF (de hele mythe van het etsen is niets meer dan 2D tekenen en rekening houden met de materiaaldiktes  ;)).




Huugooke

van die van Jocadis heb ik zelfs nog een voorraadje 8)
Ook van die van Paul weet ik het bestaan.
Maar wat is er plezanter dan met je vinger op een stukje schuurpapier dat minuscule dingetje  gelijk schuren (0.7mm); het een paar keer verliezen en dan op handen en voeten met een zaklamp op de grond rond te kruipen. ;D
Als ik het eens opnieuw zou maken, met meer ervaring, zou ik zeker eens naar die meer gedetailleerde onderdelen gaan.

In elk geval iedereen bedankt voor de tips!