Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

centauri167

Citaat van: rgp op 02 januari 2015, 16:59:35 PM
Hallo,

Als ge morgen uwe C4 krijgt omdat de omzet gedaald is omdat de klanten liever in China bestellen niet komen klagen, he >:(

Hetzelfde: iedereen kwaad op de Delhaize dat ze reorganiseren, maar zelf wel in het buitenland kopen (want dat is goedkoper).

Roland

Sorry hoor Roland maar dit is een trend op wereldschaal die je als consument niet kunt tegenhouden maar enkel op grote schaal door bv. zeer hoge invoerrechten op te leggen op goederen uit landen als een China, maar onze Europese vrienden hebben liever vrijhandel waar we allen aan kapot gaan dan de stempel terughoudend, conservatief of marktbeschermend te krijgen.

Trouwens over je voorbeeld van Delhaize, maar dit is zowel van toepassing op vele bedrijven en sectoren: als Delhaize zijn personeel genoeg zou betalen, dan moeten die mensen niet naar andere goedkopere ( al dan niet in het buitenland ) winkels zoeken, maar het is al lang een trend dat werknemers bij een bedrijf al lang niet meer gelijk staan aan afnemers van hun goederen of diensten.

raf

ik wilde een speciale servo kopen in antwerpen en daar was die 65 euro (vijfenzestig)
in bergeick koste diezelfde 25 euro
en in china was het 3.5 en als ik er 5 tegelijk afnam was de portkosten gratis

hoe zot moet ge dan zijn om toch die servo hier te gaan kopen


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Bolje

Vele groeten,
Ronald

Huugooke

Citaat van: raf op 02 januari 2015, 17:33:29 PM
ik wilde een speciale servo kopen in antwerpen en daar was die 65 euro (vijfenzestig)
in bergeick koste diezelfde 25 euro
en in china was het 3.5 en als ik er 5 tegelijk afnam was de portkosten gratis
hoe zot moet ge dan zijn om toch die servo hier te gaan kopen
gr raf
als ge er eene te veel hebt wil  ik die wel overnemen ;D

raf

nee geen teveel hugo wel te weinig LOL
maar voor dien prijs kun je wel 4 weken wachten want als je der 2 koopt (15 dollar)dan sturen ze die meestal gratis op ook nog
wel 4 weken onderweg met snail mail maar ach je hebt een heel leven de tijd

ik ga ze gebruiken om de poorten van de loodsen te laten open doen
per deur een servo moet kunnen
en het is makkelijk af te stellen dan de twee deuren met 1 servo
en je kan ze mooier laten open gaan door de een eerder te laten vertrekken dan de andere

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

#320
Citaat van: rgp op 02 januari 2015, 16:59:35 PM
Hallo,

Als ge morgen uwe C4 krijgt omdat de omzet gedaald is omdat de klanten liever in China bestellen niet komen klagen, he >:(

Hetzelfde: iedereen kwaad op de Delhaize dat ze reorganiseren, maar zelf wel in het buitenland kopen (want dat is goedkoper).

Roland

Roland, lezen wat er staat: ik koop hier als het kan. Probleem is dat de detailhandel er zijn kl***n aan veegt. Als onze klanten ergens anders kopen omdat we ze 3 jaar aan het lijntje houden en dan zeggen dat we het niet meer leveren dan geef ik ze 100% gelijk. En waarschijnlijk ben ik het dan al afgebold omdat als een bedrijf zo'n praktijken er op nahoudt er niets goeds van kan komen en ik liever de eer aan mezelf houd dan eraan mee te werken.

Ik heb nu net IC's besteld bij Aliexpress. Waarom? Wel: de detailhandel levert die IC's helemaal niet en wil ze niet voor mij alleen bestellen, RS levert niet aan particulieren, Farnell wel maar met serieuse transportkosten, Conrad heeft ze niet en de leveringen zijn een ramp. Ik kan wel via-via bij een groothandel terecht maar dan enkele honderden tegelijk. Wat moet ik anders doen?

Probeer eens 300mm x 300mm koperplaat van 3mm te kopen. Kan ik enkel via internet van de UK laten komen en kost evenveel aan transport dan materiaal. Cuprochimique wil minimaal 1000mm x 1000mm leveren (allé, ik mag erachter en 1/2 dag verlof nemen) voor 600 euro zonder btw. Of zeskant messing met steek 14mm een halve meter lang (geen lengte van 3 of 6 meter). Of ga eens naar een ijzerwinkel en vraag: 1 ruimer H7 4mm, 1 set tap en snijplaat M6x0.5, een tap UNEF11/16-24 en een vari-flute 12% cobalt frees AlTiN coated met radius van 0.5mm en 12mm diameter. Laat weten waar ik dat kan gaan halen als particulier binnen de 2 weken. En ik meen het, ik zoek zo'n winkel waar dat kan. (al tevreden als ze weten wat het is)

En wat Delhaize betreft, ik twijfel dat er veel zijn die hun eieren en sla van china laten komen. Treinen heb ik er ook nog niet gezien trouwens.

Kan Dani ook bijtreden, veel producten worden te duur verkocht. Als je in een echte winkel (met stock en personeel) net over de grens (Keulen) iets kan kopen voor 179 euro incl btw (of enkele euro verschil in de UK) en hier ten lande vragen ze voor identiek hetzelfde 375 euro zonder btw dan is er iets mis. Als je dan een email stuurt en vraagt wat het verschil is en als antwoord krijgt "dat kan niet." dan weet je ook waarom die man zijn boetiek dicht kan doen.

EDIT: Nog een voorbeeldje: een Sigma SD1m camerabody

Duitsland AC-Foto of fotomundus24: 999 euro
Nederland Fotokonijnenberg: 999 euro
België Art & Craft: 1795 euro
België Foto Nelissen: 1749 euro

Allemaal echte winkels met personeel en webshop. Ik wacht op een zinnige uitleg.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Johan groot gelijk geven

stepcraft was hier in belgië niet tekoop en een chinees ??? had ik bedenkingen bij
dus ik doe mails naar nederland (kerel heeft 3 firma's met andere naam maar is hetzelfde bedrijf)na 14 dagen en evenveel mailtjes nog geen enkel reactie (tot nu toe nog steeds geen reactie en we zijn twee maand later)
naar duitsland gemailt en direct binnen de 24 uur mail terug
de voeding was bij levering defect en dat kan daar heb ik geen probleem mee
maar direct een mail gedaan en dan binnen de 8 uur een mail terug dat hij zich verontschuldigde maar de firma was op verlof en dat ze mij op 5 januarie zeker zouden helpen met het spijtige probleem

da noem ik service buiten de uren je klant nog willen te woord staan en eventueel zelfs te helpen
maar dat is iets wat ze hier niet meer kennen

ik vroeg eens waarom het eten zo veel goedkoper was in duitsland dan in belgië
ik kreeg als antwoord "omdat jullie het willen betalen"
binnen gaan vragen wat het kost en als het teveel is gewoon terug buiten gaan
doen we dat met 20 man dan kan het niet anders of de prijzen moeren omlaag

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Kris

Havoc,
Voor uw non ferro aankopen , Demarlux in Gent, daar kan je op maat kopen wat je nodig hebt

Kris

centauri167

Eén ding is zeker, de inburgering van het internet heeft het vergelijken van prijzen poepsimpel gemaakt, ik koop nog zelden iets vooraleer ik de prijs heb vergeleken met andere aanbieders, terwijl ik zoiets 10 of zelf 5 jaar amper zou doen, toen geloofde ik het nog als men afficheerde om de beste prijs te hebben.

raf

ja de mogelijkheden zijn nu enorm maar toch zijn der nog gekken
ik heb een loc loods gekocht voor 19 euro en op catwikki hebben ze voor dezelfde 85 euro geboden
ik was reeds bij 15 afgehaakt want met de roep kosten 9% er nog bij en transport
ik heb voor een 24 euro deze loods thuis gekregen mooi stevig verpakt
als het inderdaad hier in België voor een redelijk normale prijs te koop is dan koop ik het hier
maar anders ga ik inderdaad opzoek naar de goedkoopste die ik op het net kan vinden

soms moet je dan nog op passen want de goedkoopste is niet altijd de beste koop
heb het gehad met fed's die goed koop waren maar er waren port kosten en die 10 ct duurder waren werden gratis opgestuurd
uiteindelijk waren die dat iets duurder waren dus goeds koper

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

centauri167

Klopt, portokosten is iets waar je nog op moet letten, al valt het me op dat die vaker en vaker gratis zijn of inbegrepen vanaf een bepaald aankoopbedrag.

Maar zelf voor een dvd'tje check ik eerst online bij bv. een bol.com, daar dit echt een dure winkel is, zo compenseer ik het verlies door de besparingen en extra taksen van onze regeringen na regeringen ...

Shoppen is leuk, slim shoppen en thuiskomen met het dubbele voor de helft van de prijs nog leuker.  8)

Havoc

Citaat van: Kris op 03 januari 2015, 01:06:56 AM
Havoc,
Voor uw non ferro aankopen , Demarlux in Gent, daar kan je op maat kopen wat je nodig hebt

Kris

Ik zal daar volgende week direct eens gaan horen want het messing wordt dringend. Kan zelfs zaterdag gaan afhalen of 's morgens vroeg voor het werk daar zijn. Tot nu toe was het dichtste dat ik gevonden had Rotterdam http://www.metaalwinkel.nl/.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Hallo,

Havoc, moet ik besluiten dat je alleen leeft van metalen, Ic's en ledjes ?

Ik had het over dagdagelijkse consumptiegoederen: voedingswaren, kleding, schoolgerief, ....
Hoeveel lopen niet te pochen dat ze naar AH in Nederland gaan of naar Allkauf in Aachen en tegelijkertijd verbaasd zijn dat de ene winkel na de andere sluit in België.

Als jullie prijzen willen vergelijken, doe dan de moeite (als het niet te veel gevraagd is en niet te moeilijk) om ook de prijsconstructie er naast te zetten; ik bedoel welke belastingen taksen, sociale zekerheid, gezondheidszorg, ..... er in die landen zijn.

vb: Als ge het in België goed aanlegt waart ge tot vorig jaar op) 55 jarige leeftijd thuis, als ge ging doppen, was het tot in de eeuwigheid, had ge zeer aan uwen teen dan kunt ge wel naar de ziekenkas en voor ne scheet werd ge 66% gehandicapt verklaart (en de echte gehandicapten blijven daardoor in de kou staan).
Doe nu eens dezelfde test in Nederland, Duitsland (ik eb er 12 jaar gewoond), Frankrijk (heb er tientallen vrienden), Italië, Spanje,  en ook China ?

Dat men het simpel oplost: voor alle sectoren in moeilijkheden of basisisectoren: enkel betalen met ID en de BTW die je in België betaalt wordt per sector opgeslagen.  Op het einde van het jaar wordt het uitgelezen en in de belastingsaangifte ingevuld.  Veel in het buitenland gekocht, dan betaal je verschil tussen een normaal verbruik en jouw verbruik aan belasting bij.

Roland

raf

roland das voor een groot gedeelte waar maar voor het andere gedeelte is het onzin
zie het verschil met die servo tussen belgië en nederland.sorry man maar dat verschil is dus meer dan de rsz en het btw en tax te samen hoor
hier 65€ en in nederland 25€  (wat ik een aannemelijke prijs vond)maar dat verschil van 40 euro is NIET de tax en rsz en btw dat kun je aan een hond proberen wijs te maken en die gaat je zelfs niet geloven

als die 25€ in België geweest zou zijn had ik niet verder gezocht en hem hier gekocht
maar of ik in nederland kocht of in china dat had voor de belgische staat en werkgelegenheid (servo kwam zowiezo van china)geen meter uitgemaakt

dus nee wat ge daar verteld klopt voor geen meter
denk je nu echt dat revell,pola,kibri enz. hun modellen hier in europa laten maken
echt niet want dan waren ze onbetaalbaar geworden
niet dat de werknemers zo duur zijn hoor (foerd genk wij waren ook niet de duurste kost )maar de millieu vergunningen en andere lasten waren te hoog (zeg dus maar vadertje staat)

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Raf,

Geen verschil ?  En wat dacht je van de BTW te betalen in land van aankoop ?

Denk je dat je in NL mag blijven doppen ?  Vraag eens aan een Nederlander wat hem de ziekteverzekering kost ?
Ofwel wil je minder staat en betaal je minder (staats)-belasting en regel je meer zelf (maar daar zijn de meesten niet toe in staat, bewijzen ze nu zelfs iedere dag), ofwel betaal je meer directe en indirecte belasting en is er een uitgebreider staatsbestel.

En wat Ford Genk betreft: ik zou zeggen niet teveel op ingaan.  Ik kan alleen maar zeggen dat de NMBS een inspanning heeft gedaan om mensen van Ford aan te werven en dat die laatsten zonder blozen zeiden: dan moet ik 800 (ACHTHONDERD) euro inleveren.  Omdat ik weet wat de job en zijn salaris was waarvoor die solliciteerde kan ik dus weten wat de lonen bij Ford waren en toen hadden ze al 12% ingeleverd.

Roland