Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

Havoc

Grot van Ali-Baba is inderdaad de juiste vergelijking. Heb me redelijk kunnen inhouden. Alhoewel... :D

Voor ferro kan je op soortgelijke wijze terecht bij Metal Gent. Er zijn wel geen restjes maar ze zagen je een stuk(je) af als je dat vraagt.

Nu, ik tracht bij zo'n bedrijven wel altijd "redelijk" te zijn en niet af te komen met "2 cm van dat, en 5 cm van dat" Meestal gaat het met 25cm of 50cm. Als het restjes zijn is dat wat anders natuurlijk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kris

hallo,

Is het niet mogelijk de titel van dit draadje te veranderen naar " ervaringen met de Belgische detailhandel " klinkt al een stuk beter en zoals u in de laatste bijdrages kon lezen zijn er ook goede ervaringen

kris

loebaske

Metal-Gent  (in Gentbrugge, M. Verdonckln ? ) is meer metaal en daarnaast ligt Melis voor al uw plooiwerk, nu niet meteen voor uw kleine spullen  ;) daarnaast lag vroeger Cuprochimique ook non ferro (waar je ook veerbrons plaat kon kopen), nu in de havens van Gent, maar daar moet je absolut niet zijn, want partikulieren  bonjouren ze buiten  >:( 

Havoc

Metal-Gent naast het station van Merelbeke aan de Vijverwegel. Cuprochimique wil inderdaad koperplaat per vierkante meter verkopen. Geluk dat ik op een stoel zat toen ik daar de prijs van kreeg.

Het grotere plooiwerk heb ik hier vlakbij: Vlassenroot. Plooien tot 24 meter! Lasersnijden tot 24m en 25mm dik. Als mijn zicht het laat afweten en ik op 1:1 moet beginnen zal ik daar eens aankloppen om een chassis te laseren :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Citaat van: Kris op 06 februari 2015, 12:28:26 PM
hallo,

Is het niet mogelijk de titel van dit draadje te veranderen naar " ervaringen met de Belgische detailhandel " klinkt al een stuk beter en zoals u in de laatste bijdrages kon lezen zijn er ook goede ervaringen

kris

Prima voorstel - heb ik gedaan
... maar reply's blijven wel de oude titel voeren, tenzij je het zelf aanpast ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


SirGresley

iBood is nog zoiets!!
Op 6 januari T-shirt besteld, 26 januari bericht dat bestelling is verzonden en...
nu wacht ik nog steeds...  :P
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

bellejt

voor al mijn messing ging Belgie.Weet niet of dat nog zo is.Of hier in Hofstade Aalst bij VDN doe het zelf.Ook vrij goedkope prijzen ivm modelbouwwinkels.Zelfs voor balsa of plexi.

Rangeerduivel

#398
Citaat van: SirGresley op 09 februari 2015, 14:47:39 PM
iBood is nog zoiets!!
Op 6 januari T-shirt besteld, 26 januari bericht dat bestelling is verzonden en...
nu wacht ik nog steeds...  :P

Het is niet steeds aan de pakjesdienst gelegen,
Ik krijg op 24/01 een bericht van  Ebay"bestellung verschickt"
Met b-post is dat 1à2 dagen onderweg,toch is het pakje maar op 06/02 aangekomen.
Verzender had gemeld aan Ebay dat het pakket verzonden was,maar heeft het in werkelijkheid maar op 05/02 op de post gedaan.(te zien op poststempel)
Velen zijn niet zo gehaast om te versturen omdat ze reeds betaald zijn(in dit geval was het Paypal)

Maar omgekeerd werkt ook!
Esu loc80 thuis ontvangen op woensdag 04/02.
Bericht van Ebay op 09/02 "bestellung verschickt"! ;D ;D

;)

bellejt

idem voorgehad hier.Man stuurt mail dat het verzonden is en na een week stuur ik mail terug dat ik dispuut ga openen op ebay.Bleek hij het nog niet verzonden te hebben .Geen tijd gehad.Was er 2 dagen later wel en gewoon een middelmatige feedback gegeven.Zal die in de toekomst niet meer doen want eer dat weggewerkt is moet hij wel wat verkopen doen.Als hij gewoon eerlijk had gemeld dat het wat later zou zijn was er geen probleem geweest.Ik bestel wekelijks vanuit hong kong en dat is een andere service.Onmiddelijk verzonden en bij problemen een mailtje en vrij snel een oplossing.
Voorbeeldje deze week gehad : 10 smd en nog 20 smd leds met draad wit besteld en de 10 bleken rode te zijn.Gemaild en kon niet volgens winkel maar krijg bij herbestelling 5 exemplaren gratis.Zonder problemen afgehandeld.De rode komen wel eens van pas want ging die mss toch bestellen.

raf

idem hier met honkong
had materiaal besteld en er bleken verkeerde bij te zitten
zonder probleem kreeg ik de juiste terug opgestuurd aan een verlaagde prijs
de verkeerde mocht ik houden
had ik toch nodig later maar ja nu zijn ze dus reeds binnen en kan ik verder werken

hier pure ellende vooral met postnl.be
gelukkig voor intern in den belziek hebben we kiala en daar heb ik nog geen problemen mee gehad

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Kiala? Als ze de kerel zijn bestelwagen niet pikken! Net 2 minuten te laat geweest in de snack om het te zien gebeuren, maar we zaten net aan ons tafeltje toen die kerel met zijn kar naar buiten reed en zijn bestelwagen niet vond. Denk niet dat de pakjes die daar nog inzaten toegekomen zijn...

Citaat van: bellejt op 09 februari 2015, 14:53:36 PM
voor al mijn messing ging Belgie.Weet niet of dat nog zo is.Of hier in Hofstade Aalst bij VDN doe het zelf

Moest zeskant 14mm en 17mm hebben. Niet in normale doe-het-zelf of modelbouwwinkel te vinden. Indien wel is het nog een adres om te onthouden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Hallo,

Ervaringen maar niet alleen met Belgische en niet alleen modelbouw.

Paaszondag 10uur: geen croissants meer bij een bakker in Middelkerke, ook geen rechthoekig bruin brood meer.  Om welk uur moet je tegenwoordig naar de bakker gaan ?  Maar wel klagen, mss eens leren professioneel werken.

Drie weken geleden: mailtje gestuurd naar Belgische firma die kan watersnijden.  Nog steeds geen antwoord: Professioneel weet ik niet, maar onbeschoft des te meer.

Ook drie weken geleden: mail naar Duits 0-producent om te vragen wanneer zijn model uitkomt (is al 18 maand te laat).  Geen antwoord.  Hij is in Dortmund, ik ook :(

Roland

Dirky

Als je dezelfde waterjetter bedoeld als die waarmee ik wil samenwerken zal je nog enkele reminders moeten sturen Roland... Er is in België te weinig concurrentie waardoor ze een beetje het dikke nek principe handhaven  :( (Jij hebt mij nodig, ik jou niet)

Havoc

Als het lasersnijden mag zijn heb ik anders wel een adres.
Met vakantie voor onbepaalde duur.