Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

raf

dvd word geleverd al heb ik op 25/12 geannuleerd en contact opgenomen met dvdoutlet ja en inderdaad ik mag gratis terug sturen
oef dat is toch al iets
dus nu wachten tot ik de retour kan doen en de hopelijk de in de juist  bus  komt
meteen ook klacht ingediend over potnl.be en hun hebben daar ook last van want dvdoutlet moet heel veel pakketten na sturen die niet geleverd zijn geworden
ik begrijp niet dat conrad  ook niet reclameert want hun kost het toch ook geld dat er steeds pakketten verloren gaan en nabesteld moeten worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stieven76

Citaat van: Houdini op 07 januari 2015, 07:17:31 AM
Citaat van: Havoc op 06 januari 2015, 21:36:36 PM

Jelle, je moet inderdaad bij Conrad klacht indienen. Dat die daar een apart onderwerp voor hebben is logisch, ze versturen zoveel pakjes dat het wel vaker zal voorkomen (al zeker 4 pakjes van mij vorige maand). Maar wat jij nog niet 100% doorhebt is dat PostNL niet hetzelfde is als PostNL België. Je mag bij PostNL zoveel emails sturen en chatten als je wil, die gaan geen poot uitsteken want zij hebben het pakje doorgegeven aan PostNL België en voor hun is dat in orde. Geloof me, ik heb die fout ook gemaakt.

Dat wil niet zeggen dat je PostNL Nederland niet enkele keren kan laten weten dat hun filiaal in België er zijn voeten aan veegt :D Heb ik ook gedaan. Van PostNL nederland heb ik binnen de 24h antwoord gekregen. Maar eentje waar je geen bal mee bent want zij" haben est nicht gewusst".

En PostNL België geeft het pakje af aan de eerste de beste die ze in je straat tegenkomen.

Je moet bij deze kwieten zijn http://www.postnl.be/nl En zoals je gaat merken, die hebben enkel een contactformulier om je een offerte te bezorgen en de chat dienst is nooit bereikbaar. Email en telefoon kennen ze niet.

Johan,

ik heb dus klacht ingediend bij Conrad. Dat ze veel pakjes versturen, dacht ik wel. Maar als je toch zo vaak problemen hebt, is het misschien aangewezen je cont(r)acten met de pakjesdienst eens aan te pakken, niet? Hetzelfde met PostNL. Als ik het soms vergelijk met het bedrijf waar ik werk....1 klacht is al voldoende om een hele molen op te starten.

Wat betreft PostNL Belgie....ik heb dus wel degelijk bij PostNL Belgie de klacht neergelegd (ik zag inderdaad staan "wens je een offerte", maar daar heb ik me dus niks van aangetrokkenn;) ). Als er verder geen contactmogelijkheid is, zal ik dus opnieuw dat formulier gebruiken, desnoods dagelijks als het moet.

Van conrad ook nog niets gehoord, dus ook daar...opnieuw.

Maar hoe je het ook draait of keert, zoals hrt er nu naar uitziet, ga ik toch aan het kortste eind trekken.....

Misschien helpt het als je op hun LinkedIn pagina wat van je oren gaat maken  ;D
https://www.linkedin.com/company/postnl-belgi%C3%AB

Of via hun FB pagina
https://www.facebook.com/pages/PostNL/126754957406635?fref=ts

Houdini

Citaat van: Stieven76 op 07 januari 2015, 10:36:22 AM

Misschien helpt het als je op hun LinkedIn pagina wat van je oren gaat maken  ;D
https://www.linkedin.com/company/postnl-belgi%C3%AB

Of via hun FB pagina
https://www.facebook.com/pages/PostNL/126754957406635?fref=ts

Strak plan....maar euhm...moet je dan zelf een FB/LinkedIn-account hebben? (want daar loopt het al vast bij mij ;) ).

raf

heb reeds op smoelenbook gereageerd ben benieuwd en linkedinges moet je inderdaad een account hebben

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Houdini

Ow yeah, de POSTNL chat werkt. HIER GAAN WE  8)


EDIT   
"Uw chatverzoek is geannuleerd omdat er geen agenten beschikbaar zijn.
Sluiten"


ZUCHT


Stieven76

Citaat van: Houdini op 07 januari 2015, 10:50:35 AM
Ow yeah, de POSTNL chat werkt. HIER GAAN WE  8)


EDIT   
"Uw chatverzoek is geannuleerd omdat er geen agenten beschikbaar zijn.
Sluiten"


ZUCHT

Dacht juist te zeggen dat soms al eens dreigen om hun ondermaatse service op FB of LinkedIn te gooien wel al eens kan helpen om een snellere response te krijgen :)

Houdini

Citaat van: Stieven76 op 07 januari 2015, 10:53:06 AM
Citaat van: Houdini op 07 januari 2015, 10:50:35 AM
Ow yeah, de POSTNL chat werkt. HIER GAAN WE  8)


EDIT   
"Uw chatverzoek is geannuleerd omdat er geen agenten beschikbaar zijn.
Sluiten"


ZUCHT

Dacht juist te zeggen dat soms al eens dreigen om hun ondermaatse service op FB of LinkedIn te gooien wel al eens kan helpen om een snellere response te krijgen :)

Nja, dan nog binnen geraken. En maken die zich zorgen daarover? Als je de FB-pagina bekijkt....i'm not alone

Houdini

Net binnen geraakt:

Klantenservice: Goeiedag, waarmee kan ik u helpen?

U: Goedemddag. Ik heb onlangs wat gekocht, online via Conrad. Referentie: xx
U: Volgens track&trace is het pakket afgeleverd, op woensdag 31 december om 09u33. Ik heb echter géén pakket ontvangen. Ook bij de buren werd niets afgeleverd

Klantenservice: oke, dat zie ik ook inderdaad in het systeem staan. Ik zal de depot verzoeken om een onderzoek voor u te starten zodat er uitgezocht kan worden waar de zending precies afgeleverd is.
Klantenservice: Mag ik uw telefoonnummer hebben zodat wij u kunnen bellen zodra wij meer weten?

U: natuurlijk: xxx

Klantenservice: dank u
Klantenservice: Ik zal het verzoek naar de depot sturen zodat er z.s.m. hiernaar gekeken wordt.

U: Wanneer mag ik een antwoord verwachten? Ik had ook al via het contactformulier gevraagd dit na te kijken, maar tot op heden heb ik geen reactie mogen ontvangen daarop.

Klantenservice: Ik kan nog niet aangeven wanneer precies u gebeld zult worden, gezien het onderzoek door een externe afdeling gedaan wordt maar de ervaring leert dat het 2 à 3 dagen duurt.

U: Ok, bedankt!


Weer 3 dagen wachten dus.

Houdini

Een pluim voor PostNL deze keer: net al telefoon van hen met de uitleg en de info van het pakket.

Volgens hen was het adres onvolledig en is het pakket dus retour gegaan naar afzender. Op 31/12 dus opnieuw afgeleverd bij Conrad.

Ik heb dus bevestiging gevraagd aan die van PostNL (via mail) dat de zending retour is gegaan. Dan kan ik met die bevestiging naar Conrad. Zij moeten dan maar zorgen dat mijn geld terug op mijn rekening komt (ik hoef het pakket al niet meer, al is het maar uit principe).

Op naar Conrad.

raf

was het postnl of postnl.be want dat zijn twee verschillende dingen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Houdini

Citaat van: raf op 07 januari 2015, 12:26:53 PM
was het postnl of postnl.be want dat zijn twee verschillende dingen

gr raf

Ik ga er van uit dat het beiden zullen zijn, want pakket komt van NL, moet hier dan in Belgie gestrand zijn (wegens onvolledig adres - huisnr ontbrak volgens de medewerker) en is dan terug retour gegaan naar NL.

Rangeerduivel

Vraag ik mij nu af of het huisnr zo belangrijk is,daar ze er bij honderden andere zendingen toch niet naar kijken en het pakket gewoon bij willekeurige buren droppen/dumpen!
Benieuwd hoe dit afloopt!!!

;)

Steam.N

Vreemd dat jullie daar zoveel last mee hebben:
ik bestel zo regelmatig bij Conrad of bij de chinees, en alle pakjes komen prima aan.
Zelfs dat ze hun ronde timen, om langs te komen als ik nét van 't werk thuis gekomen ben !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Houdini

Citaat van: Rangeerduivel op 07 januari 2015, 13:21:43 PM
Vraag ik mij nu af of het huisnr zo belangrijk is,daar ze er bij honderden andere zendingen toch niet naar kijken en het pakket gewoon bij willekeurige buren droppen/dumpen!
Benieuwd hoe dit afloopt!!!

;)

Ik ben ook beniduwd hoe het afloopt :P

Havoc

Citaat van: ACFI op 07 januari 2015, 07:26:55 AM
Johan,

je kan ook klacht indienen bij de economische inspectie. De website is totaal niet in overeenstemming met het belgisch recht.

Ook het document met voorwaarden zijn onwettig want geen vermelding van naam, adres van zetel, ondernemings- en btw nummer.

Ook hun privacyverklaring is onwettig want naar Nederlands recht, niet naar belgisch recht.

Steven

Klinkt verleidelijk moet ik zeggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.