Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

centauri167

@Raf: sorry als ik je voorbeeld, dat ik zeer passend vond, misschien een beetje heb misbruikt.
Mijn repliek was niet naar jou bedoeld maar naar iedereen die het verkeerd vindt om eenzelfde product goedkoper te kopen, of het nu 100 km verder in eigen land ligt, juist over de grens in het buitenland, voor mij doet dat er niet toe.
Commercanten van tegenwoordig moeten nu eenmaal rekening houden met het feit dat de consument de prijzen kan vergelijken. Wie in de detailhandel zit, zoals in het voorbeeld van het fototoestel, en 80% meer vraagt, verdient het gewoon om failliet te gaan en dan moet me dat niet aan de consument verwijten maar aan zichzelf. En zoals ik al zei, we leven nu eenmaal in een globale economie dus moeten de handelaars hier eindelijk eens de moeite gaan doen om over de grens bij onze buurlanden gaan kijken als ze hun prijszetting doen. Voor een brood of een fles melk ga je niet speciaal naar Nederland of Frankrijk ( tenzij je er juist bent ) als je er niet vlakbij woont, maar voor de duurdere consumentengoederen is dat wel serieus de moeite en het aanhalen van BTW ( is praktisch dezelfde in de buurlanden ) en de kost op arbeid en taksen kan procentueel een heel klein stukje van het verschil verklaren, maar dat stukje alleen maakt het shoppen in het buitenland niet zo aanlokkelijk, het zijn de tientallen percenten die men niet kan verklaren die het verschil maken en spijtig genoeg scoren wij Belgen in bijna alles serieus slechter tov onze buurlanden als je prijzen gaat vergelijken ... en dat ligt voor een stuk aan de overheid maar vooral aan de mentaliteit die hier nog altijd heerst dat de consument wel zo stom en braaf zal blijven om de veel te dure prijzen te blijven betalen of het nu over voeding, electronica, reizen, tv/ telefoon/ internet gaat of iets anders ...

raf

paul ik neem je dat niet kwalijk maar je hebt ook gelijk

ik ben een gematigde mens en maak me eigenlijk nooit kwaad

maar ik ga veel met de modelboten naar het buiten land en als je dan alleen de prijzen voor het eten vergelijkt is er reeds een groot verschil
een gewone videe met fritten kost hier rond de 15€ doorsnee in de autostrade restaurants
komt er nog een grote cola bij dus zeg met al een goeie 17 euro
in duitsland kost diezelfde videe frit met cola een 11 euro
dit is de werkelijke kost aan stoffen die in een videe /frit gaan
Dubbele Kipfilet  -- 4,39
250 gram Gehakt -- 2,56
200 ml room -- 0,79
2 kilo Frietaardappelen -- 2,89
500 gram champignons -- 1,69
500 ml melk -- 0,72
2 eieren -- 0,21
Bloem, boter, kruiden, bouillonblokje en frietvet zijn voorraadproducten.
Dus 13,25 euro.
Het recept is voor 4 personen dus 3,31 euro per persoon!

heb ik in duitsland eens gevraagd waarom bij ons zoveel verschil zat
zeiden ze daar dat het onze eigen fout was om dat we het gewoon betalen
binnen gaan vragen wat een frit videe kost is het te duur gewoon terug vertrekken en zeggen" nee bedankt dit is mij te duur"
houden we dit allemaal een maand vol gaan de prijzen omlaag
daar ben ik zeker van

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Bolje

Citaat van: Houdini op 02 januari 2015, 14:00:03 PM
Heb nu ook iets voor....

Iets gekocht...wordt verzonden... Krijg zo'n track&trace code en link voor te volgen.

Gegevens volgens track & trace:

Afgeleverd
wo 31 dec. 2014, 09:33



STRAF, want ik heb niks ontvangen. Geen pakje voor de deur, geen aan de achterdeur, niets bij de buren, nergens....

Zucht. Nu maar klacht indienen, maar goed, we weten allemaal wel dat dat weer verloren moeite is zeker.
Jelle,

heb je al meer nieuws ivm uw pakketje?
Vele groeten,
Ronald

Houdini

Citaat van: Bolje op 05 januari 2015, 15:14:24 PM
Jelle,

heb je al meer nieuws ivm uw pakketje?

Ronald,

na een hele discussie hier... ;)

Nop, nog geen reactie gehad. Heb dus een klacht op de website ingediend bij PostNL en bij Conrad.
"Wij behandelen uw aanvraag zo snel mogelijk en hopen u binnen de 3 werkdagen een antwoord te bezorgen."

Ik  ben benieuwd. Indien morgen geen antwoord op mijn mail, wordt het telefonisch klagen. Maar ik voel al dat het me
hoe dan ook extra geld zal kosten (als is het maar in mijn telefoonrekening - neen ik bel niet gratis ;) ).


Huugooke

Citaat van: Houdini op 05 januari 2015, 15:46:33 PM

Nop, nog geen reactie gehad. Heb dus een klacht op de website ingediend bij PostNL en bij Conrad.
"Wij behandelen uw aanvraag zo snel mogelijk en hopen u binnen de 3 werkdagen een antwoord te bezorgen."

Ik  ben benieuwd. Indien morgen geen antwoord op mijn mail, wordt het telefonisch klagen. Maar ik voel al dat het me
hoe dan ook extra geld zal kosten (als is het maar in mijn telefoonrekening - neen ik bel niet gratis ;) ).
Ik dacht dat het bij Conrad een gratis nummer was? Ik heb het ook voorgehad en na telefonisch contact gewoon een nieuwe zending gekregen.

Havoc

Citaat van: Houdini op 05 januari 2015, 15:46:33 PM
Nop, nog geen reactie gehad. Heb dus een klacht op de website ingediend bij PostNL en bij Conrad.
"Wij behandelen uw aanvraag zo snel mogelijk en hopen u binnen de 3 werkdagen een antwoord te bezorgen."

Ik  ben benieuwd. Indien morgen geen antwoord op mijn mail, wordt het telefonisch klagen. Maar ik voel al dat het me
hoe dan ook extra geld zal kosten (als is het maar in mijn telefoonrekening - neen ik bel niet gratis ;) ).


Van Conrad heb je redelijk snel respons, maar meer dan "dit is een PostNL probleem" ga je daar niet krijgen. Ik weet niet of je in België of Nederland woont, maar dat zijn 2 verschillende PostNL bedrijven, dus dat maakt ook nog een verschil.

Ik dacht dat je bij PostNL de handtekening kon zien op de tracking. Misschien dat er een naam voluit bijstaat? Mijn pakjes dumpen ze gewoon bij de eerste beste buur die aanneemt zonder een bericht in de bus te steken.

Ga een met Conrad Duitsland proberen als ik echt nog eens iets van Conrad nodig heb. Eigenlijk idioot, want als je de bestelling bij Conrad volgt dat komen al hun spullen uit hun magazijn in "Zuid-Duitsland". Kunnen ze toch direct van daar versturen met DHL.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

zo het is weer eens verkloot
bol.com van mijn Kl**en
op 25/12 een dvd besteld en bij de betaling blijkt dat het een blue ray is
ik direct terug laten annuleren en bla bla bla veel uitleg en afwachtend anulatie
ok tot dus ver
ik de firma die de dvd gaat leveren gemaild en ja ze konden de dvd niet omwisselen tegenover een gewone dvd maar het stond in annulatie dus ging goed komen

vandaag mailtje van bol.com dat de dvd blau ray verzonden is

dus der heeft er weer een nederlander zijn werk niet gedaan
elke keer het zelfde met die jan mijn kl**tens van over de grens

en ja ik ben kwaad want het gaat weer geld kosten om die zooi terug te sturen
gr raf en sorry maar ik moest het kwijt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Raf, ik begrijp de frustratie, maar vind het niet netjes dat je schrijft "weer een nederlander zijn werk niet gedaan".
Een Belg, een Duitser, of een Fransman maken dezelfde fouten...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

Luc sorry maar elke keer dat ik een hulp lijn bel voor noem maar op is het het zelfde liedje
effe een paar voorbeelden maar

interelectra bleef problemen hebben na het over gaan van bpost naar kbc
steeds een nederlander aan de hulp desk en volgens hem lag de fout bij mij
steeds maar weer aanmaningen van niet betalen en dergelijk terwijl er geldgenoeg op de rekening staat
6 maanden van alles geprobeerd maar het wilde niet lukken om de automatische betaling in orde te krijgen
dan maar van interelectra naar eni over gegaan.
nadien een belg aan de lijn gekregen en oeps de fout lag bij hun want er ontbrak een handtekening   

telenet dan

modem defect
ok meneer ik zal het eens testen .nee hoeft niet ?? jawel meneer van hier uit kan ik dat perfect zien
ok ga je gang
modem werkt perfect meneer.
ha zo ok kun je zien of  ik een draadloos modem heb ??? heu heu nee meneer waar om
wel normaal hangt dat modem op zolder tegen een balk en ik zit hier nu MET het modem beneden op mijn schoot aan de telefoon zonder dat er ook maar een kabel is op aan gesloten dus draadloos en volgens u werkt het perfect ???
geef XXXX eens aan de telefoon want die zit daar naast u
heu heu XXXX werk hier niet meneer
wacht effe XXXX met nummer XXXXXX nu ok
hé wats up
XXX modem zijn voeding is denk ik kapot
ok geen probleem der zijn er tegenwoordig veel ik laat een nieuw sturen
ok tot van de week

moet ge der nog hebben want zo heb ik er nog een stuk of 20
gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Houdini

Citaat van: Huugooke op 05 januari 2015, 18:02:28 PM
Citaat van: Houdini op 05 januari 2015, 15:46:33 PM

Nop, nog geen reactie gehad. Heb dus een klacht op de website ingediend bij PostNL en bij Conrad.
"Wij behandelen uw aanvraag zo snel mogelijk en hopen u binnen de 3 werkdagen een antwoord te bezorgen."

Ik  ben benieuwd. Indien morgen geen antwoord op mijn mail, wordt het telefonisch klagen. Maar ik voel al dat het me
hoe dan ook extra geld zal kosten (als is het maar in mijn telefoonrekening - neen ik bel niet gratis ;) ).
Ik dacht dat het bij Conrad een gratis nummer was? Ik heb het ook voorgehad en na telefonisch contact gewoon een nieuwe zending gekregen.

Dan mag je me dat gratis nummer eens bezorgen ;). Enkel een nummer in NL...ook dat nog, buitenlands tarief ;)

Havoc

Citaat van: Houdini op 06 januari 2015, 17:33:56 PM
Dan mag je me dat gratis nummer eens bezorgen ;). Enkel een nummer in NL...ook dat nog, buitenlands tarief ;)

Dus je zit in België Jelle? Dan is het bij PostNL België dat je moet zijn, die kemels hebben dat gewoon "ergens" gedumpt. Enig probleem is dat PostNL (nederland) wel een klachtendienst heeft maar de belgische vestiging dus nooit te bereiken is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Houdini

Citaat van: Havoc op 06 januari 2015, 20:55:16 PM
Citaat van: Houdini op 06 januari 2015, 17:33:56 PM
Dan mag je me dat gratis nummer eens bezorgen ;). Enkel een nummer in NL...ook dat nog, buitenlands tarief ;)

Dus je zit in België Jelle? Dan is het bij PostNL België dat je moet zijn, die kemels hebben dat gewoon "ergens" gedumpt. Enig probleem is dat PostNL (nederland) wel een klachtendienst heeft maar de belgische vestiging dus nooit te bereiken is.

Ik zit inderdaad in België.

Ik had in eerste instantie enkel een link naar een of andere track&trace website gekregen. Daar staan dan wel de gebruikelijke faq's, maar contact.... niets te vinden. Op de website stond wel dat, als een pakje nirt aankomt, je contact moet opnemen met de verzender.
Heb ik dus ook gedaan, klacht bij conrad ingediend. Daar hebben ze zelfs al een apart onderwerp tussen de klachten: pakket niet ontvangen  ( wilndat zeggen dat ze dat vaak voor hebben?)
Maar, voor de zekerheid ook gewoon bij PostNL klacht ingediend.

Ik zie echter al waar het naartoe gaat: verzender verwijst naar post, post verwijst naar verzender, consument.. die weet weer waar hij voor gaat werken ;).

Ik zag dat er ook een chatdienst is bij PostNL. Morgen de arme chat-dametjes en/of heren eens bestoken.

PS: belofte van binnen de 2-3 werkdagen te antwoorden, mijn g*t ook ja ;)

Havoc

Citaat van: Houdini op 06 januari 2015, 21:19:39 PM
Ik zit inderdaad in België.

Ik had in eerste instantie enkel een link naar een of andere track&trace website gekregen. Daar staan dan wel de gebruikelijke faq's, maar contact.... niets te vinden. Op de website stond wel dat, als een pakje nirt aankomt, je contact moet opnemen met de verzender.
Heb ik dus ook gedaan, klacht bij conrad ingediend. Daar hebben ze zelfs al een apart onderwerp tussen de klachten: pakket niet ontvangen  ( wilndat zeggen dat ze dat vaak voor hebben?)
Maar, voor de zekerheid ook gewoon bij PostNL klacht ingediend.

Ik zie echter al waar het naartoe gaat: verzender verwijst naar post, post verwijst naar verzender, consument.. die weet weer waar hij voor gaat werken ;).

Ik zag dat er ook een chatdienst is bij PostNL. Morgen de arme chat-dametjes en/of heren eens bestoken.

PS: belofte van binnen de 2-3 werkdagen te antwoorden, mijn g*t ook ja ;)

Jelle, je moet inderdaad bij Conrad klacht indienen. Dat die daar een apart onderwerp voor hebben is logisch, ze versturen zoveel pakjes dat het wel vaker zal voorkomen (al zeker 4 pakjes van mij vorige maand). Maar wat jij nog niet 100% doorhebt is dat PostNL niet hetzelfde is als PostNL België. Je mag bij PostNL zoveel emails sturen en chatten als je wil, die gaan geen poot uitsteken want zij hebben het pakje doorgegeven aan PostNL België en voor hun is dat in orde. Geloof me, ik heb die fout ook gemaakt.

Dat wil niet zeggen dat je PostNL Nederland niet enkele keren kan laten weten dat hun filiaal in België er zijn voeten aan veegt :D Heb ik ook gedaan. Van PostNL nederland heb ik binnen de 24h antwoord gekregen. Maar eentje waar je geen bal mee bent want zij" haben est nicht gewusst".

En PostNL België geeft het pakje af aan de eerste de beste die ze in je straat tegenkomen.

Je moet bij deze kwieten zijn http://www.postnl.be/nl En zoals je gaat merken, die hebben enkel een contactformulier om je een offerte te bezorgen en de chat dienst is nooit bereikbaar. Email en telefoon kennen ze niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Houdini

Citaat van: Havoc op 06 januari 2015, 21:36:36 PM

Jelle, je moet inderdaad bij Conrad klacht indienen. Dat die daar een apart onderwerp voor hebben is logisch, ze versturen zoveel pakjes dat het wel vaker zal voorkomen (al zeker 4 pakjes van mij vorige maand). Maar wat jij nog niet 100% doorhebt is dat PostNL niet hetzelfde is als PostNL België. Je mag bij PostNL zoveel emails sturen en chatten als je wil, die gaan geen poot uitsteken want zij hebben het pakje doorgegeven aan PostNL België en voor hun is dat in orde. Geloof me, ik heb die fout ook gemaakt.

Dat wil niet zeggen dat je PostNL Nederland niet enkele keren kan laten weten dat hun filiaal in België er zijn voeten aan veegt :D Heb ik ook gedaan. Van PostNL nederland heb ik binnen de 24h antwoord gekregen. Maar eentje waar je geen bal mee bent want zij" haben est nicht gewusst".

En PostNL België geeft het pakje af aan de eerste de beste die ze in je straat tegenkomen.

Je moet bij deze kwieten zijn http://www.postnl.be/nl En zoals je gaat merken, die hebben enkel een contactformulier om je een offerte te bezorgen en de chat dienst is nooit bereikbaar. Email en telefoon kennen ze niet.

Johan,

ik heb dus klacht ingediend bij Conrad. Dat ze veel pakjes versturen, dacht ik wel. Maar als je toch zo vaak problemen hebt, is het misschien aangewezen je cont(r)acten met de pakjesdienst eens aan te pakken, niet? Hetzelfde met PostNL. Als ik het soms vergelijk met het bedrijf waar ik werk....1 klacht is al voldoende om een hele molen op te starten.

Wat betreft PostNL Belgie....ik heb dus wel degelijk bij PostNL Belgie de klacht neergelegd (ik zag inderdaad staan "wens je een offerte", maar daar heb ik me dus niks van aangetrokkenn;) ). Als er verder geen contactmogelijkheid is, zal ik dus opnieuw dat formulier gebruiken, desnoods dagelijks als het moet.

Van conrad ook nog niets gehoord, dus ook daar...opnieuw.

Maar hoe je het ook draait of keert, zoals hrt er nu naar uitziet, ga ik toch aan het kortste eind trekken.....

ACFI

Johan,

je kan ook klacht indienen bij de economische inspectie. De website is totaal niet in overeenstemming met het belgisch recht.

Ook het document met voorwaarden zijn onwettig want geen vermelding van naam, adres van zetel, ondernemings- en btw nummer.

Ook hun privacyverklaring is onwettig want naar Nederlands recht, niet naar belgisch recht.

Steven