Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

Havoc

Ja mannen... PostNL is ook goed op zijne kop gevallen.
1: je vult een klachtenformulier in dat je pakje niet toegekomen is en ook geen bericht dat ze langsgeweest zijn.
2: je krijgt volgende antwoord:

CiteerHartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u uw zending nog niet heeft ontvangen.

Pakketten vanuit Nederland verzonden naar geadresseerden in België worden in Vlaanderen bezorgd door PostNL in België. U kunt voor informatie terecht op de chat op de website www.postnl.be/pakketten. De chat is zowel in het Nederlands, Frans als Engels beschikbaar en bereikbaar tussen 8.30u en 20.00u en op zaterdag van 9.00u tot 16.00u. Op de site vindt u tevens een overzicht van meest gestelde vragen en een contactformulier.


Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier. Met vriendelijke groet, Mina Ziyani PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten

"Het spijt ons, mischien eens chatten en de faq lezen en op een magische wijze zal uw pakket toekomen".

Wat voor idioten nemen ze daar aan? Dit is gewoon met de mensen hun voeten spelen en er nog eens goed mee lachen ook terwijl ze hun voeten aan hun werk vegen en nog toegeven ook dat zij het zijn di de levering doen.

Enig die echt hun job 100% goed doen zijn DHL. Al de rest vodden...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Ja, Johan 't zijn ook Nederlanders hé ?


Hoe is dat gezegde ook al weer : Als een Nederlander je niet g...... heeft is hij het vergeten ?  :)


Groeten Peter ;)

ACFI

Peter,

Dat heeft weinig te maken met Nederlands zijn. Eerder met bedrijven waar je promotie maakt door grote besparingen voor te stellen die - achteraf blijken - de klanten weg te jagen.

Lijkt een aangeboren ziekte van grote (ex) staatsmonopolies.

En niet alleen in Nederland lijdt men aan de ziekte. In nederland loopt men gewoon voor op hier.

Steven.


Havoc

Citaat van: ACFI op 05 november 2014, 20:24:25 PM
En niet alleen in Nederland lijdt men aan de ziekte. In nederland loopt men gewoon voor op hier.

Zoals ik al schreef, hier kan je zelfs geen klacht indienen bij Bpost. Langs de andere kant is het duidelijk dat die klachtendienst van PostNL er ook enkel is om een vakje aan te vinken in een checklist. Niet om de klant van dienst te zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Havoc op 05 november 2014, 20:35:38 PM


Zoals ik al schreef, hier kan je zelfs geen klacht indienen bij Bpost. Langs de andere kant is het duidelijk dat die klachtendienst van PostNL er ook enkel is om een vakje aan te vinken in een checklist. Niet om de klant van dienst te zijn.
wat uiteindelijk op hetzelfde neer komt !  :-\ :(

raf

pakketje verstuurt met ups en betaald bij afhaling
nu krijg ik een rekening met boven op nog eens een 5 euro kosten omdat ik niet betaald heb
blijkt dat die oen die het is komen ophalen dat niet vermeld heeft op het formulier en dus lekker 18 euro in zijn zakken heeft kunnen steken
laatste keer dat ik iets met ups verstuurt heb
dus als je iets met ups verstuurt kijk goed dat formulier na want anders zijt ge gejost

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

PostNL in België  zijn  fuckers,  en hun service is inderdaad NUL.

Ik heb ook zo eens een pakje niet ontvangen.    1 briefje in de bus dat ze langs geweest waren, geen nieuwe datum er op, niks....
Na bijna een week ben ik dan zelf op ontdekkingstocht gegaan en heb alle  "afhaalpunten" hier in de streek gebeld met de vraag of ze toevallig een pakje voor mij hadden liggen.     Zo heb ik mijn pakje zelf kunnen  opsporen en is het terecht gekomen.

Kommentaar van de mevrouw in de krantenwinkel  (afhaalpunt) :  "Jaja meneer zo hebben we er hier tientallen, mensen die niet eens op de hoogte zijn dat hun pakje hier ligt.   Die gasten avn PostNL vegen aan alles hun kl... en wij als afhaalpunt kunnen beginnen zoeken naar een nummer om die mensen te bellen als na 2 weken het pakje hier nog ligt."      Die madam deed ZELF nog de moeite.

EN dan als bij wonder, 2 weken nadat ik het zelf had opgehaald, kreeg ik een mail van postnl als reaktie op mijn klacht van dik 3 weken eerder,  dat ze "op één of andere manier het pakje bijster geraakt waren", maar dat ze alles gingen doen om het terug op te sporen.   Dat is nu 3 maand geleden en ze zijn nog op zoek !!  (ook al heb ik afgetekend voor ontvangst bij het afhaalpunt).
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 06 november 2014, 10:43:40 AM
Dat is nu 3 maand geleden en ze zijn nog op zoek !!  (ook al heb ik afgetekend voor ontvangst bij het afhaalpunt).
En gij gelooft dat  ;D

Johnnytrein

Awel hier komt er ook ne post.nl nen hele vriendelijke en als ik ni thuis ben gaat hij tot zelfs een 5 tal huizen ver om dat pakje af te geven en steekt een briefje in de bus.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

Citaat van: Huugooke op 06 november 2014, 10:54:40 AM
Citaat van: dani op 06 november 2014, 10:43:40 AM
Dat is nu 3 maand geleden en ze zijn nog op zoek !!  (ook al heb ik afgetekend voor ontvangst bij het afhaalpunt).
En gij gelooft dat  ;D

ik heb in elk geval nog geen melding gekregen dat ze gestopt zijn met zoeken.... LOL
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: Johnnytrein op 06 november 2014, 10:58:37 AM
Awel hier komt er ook ne post.nl nen hele vriendelijke en als ik ni thuis ben gaat hij tot zelfs een 5 tal huizen ver om dat pakje af te geven en steekt een briefje in de bus.

Dan hebt gij geluk, zo zijn er niet te veel !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

centauri167

Citaat van: dani op 06 november 2014, 11:09:59 AM
Citaat van: Johnnytrein op 06 november 2014, 10:58:37 AM
Awel hier komt er ook ne post.nl nen hele vriendelijke en als ik ni thuis ben gaat hij tot zelfs een 5 tal huizen ver om dat pakje af te geven en steekt een briefje in de bus.

Dan hebt gij geluk, zo zijn er niet te veel !

Als die mannen U kennen hebben ze er zelf alleen maar voordeel bij, die worden enkel betaald als het pakje is afgeleverd, als ze dus moeten terugkomen is al die diesel die ze oprijden en nog belangrijker de tijd voor niets geweest.

SirGresley

Voor BPost klachten moet ge naar een postkantoor (geen postpunt) gaan en de klacht bij de postmeester neerleggen.
Ik heb een abonnement van "Steam Railway" uit Engeland en hoe dikwijls dat het veel te laat, niet of zelfs bekeken was, kunt ge niet voorstellen.
Klacht bij postmeester gedaan en wat bleek: een bepaalde postbode of bediende "bekeek" het tijdschrift!!
Ook al een naar de uitgever Bauer gebeld en die ga mij het nummer van DHL die de verdeling van de tijdschriften deed. Plots kreeg ik ze weer op tijd! (niet op verschijningsdatum maar max binnen de week).
Ook merkte ik vroeger bij bestellingen, pakjes of envelloppen, dat er wat verpakking los was precies om te kijken wat erin zit! Als ik iets verstuur: altijd in een doos en daar nog eens bruin papier errond en alle naden goed dichtgeplakt met tape.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

centauri167

Citaat van: SirGresley op 06 november 2014, 11:36:34 AM
Voor BPost klachten moet ge naar een postkantoor (geen postpunt) gaan en de klacht bij de postmeester neerleggen.
Ik heb een abonnement van "Steam Railway" uit Engeland en hoe dikwijls dat het veel te laat, niet of zelfs bekeken was, kunt ge niet voorstellen.
Klacht bij postmeester gedaan en wat bleek: een bepaalde postbode of bediende "bekeek" het tijdschrift!!
Ook al een naar de uitgever Bauer gebeld en die ga mij het nummer van DHL die de verdeling van de tijdschriften deed. Plots kreeg ik ze weer op tijd! (niet op verschijningsdatum maar max binnen de week).
Ook merkte ik vroeger bij bestellingen, pakjes of envelloppen, dat er wat verpakking los was precies om te kijken wat erin zit! Als ik iets verstuur: altijd in een doos en daar nog eens bruin papier errond en alle naden goed dichtgeplakt met tape.

Dat van pakjes die soms opengemaakt zijn/ lijken, kan 3 redenen hebben:
- controle douane
- controle veiligheid/ screening
- dieven

Spijtig genoeg is het meestal het laatste ...

Peter

#164
CiteerAls ik iets verstuur: altijd in een doos en daar nog eens bruin papier er rond en alle naden goed dichtgeplakt met tape.

Idem.
En nog nooit problemen gehad.

Ook met pakjes uit Duitsland (DHL/UPS) nog nooit problemen gehad
Met vriendelijke groeten
Peter