Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

goemogge!

Gestart door Floris, 10 augustus 2014, 12:27:30 PM

Floris

Hallo allemaal,
sommigen hier zullen mij al wel kennen, de naam is Floris Dilz, als ik niet thuis wat aan modellekes zit te frutten doe ik datzelfde bij de baas (artitec) of hang ik ergens met wat vrienden rond in oude fabrieken... Nadat we op die manier flink in de overblijfselen van de luikse staalindustrie hadden rondgewroet vonden we dat daar maar eens wat van nagebouwd moest worden. Nou weet ik alleen bar weinig van de belgische spoorwegen dus ik hoop hier wat wijzer te kunnen worden. Tot nu toe hebben alle plannen alleen nog maar geleid tot een enorm ambitieus baanplan en een paar geveltjes van arbeidershuisjes, maar wie weet, het begin is er!  ;)
groeten,
Floris

PietB

Hoi Floris, zo de blik aan het verbreden?
Ik hoop dat je het leuk gaat vinden hier en mooie inspiratie op doet.

grt Piet.

59erke

welkom Floris,

ik ben ervan overtuigd dat je het hier wel naar je zin gaat hebben.
Btw die gevels van die arbeidershuisjes mag je gerust eens tonen hoor  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Floris

dank ;)
hier zijn er vast 2, en een stukske cockerill-fabriek en fabrieksmuur.

Metpetergaathetbeter

Floris,
alvast hier welkom en zo te zien gaan wij meteen (of in de nabije toekomst) al iets fraai te zien krijgen !

Groeten Peter ;)

Floris

verwacht niet meteen teveel!  :o Tot nu toe heet het project GELSU (Gemeenschappelijk Eendrachtig Luik-Shit Uitstellen) dus dat zegt genoeg over het tempo denk ik.  8)

GDE

Mooie gevels  ;) Is het de bedoeling dat deze ooit te koop worden aangeboden vermits ik zie dat je bij artitec werkt ?

Floris

dank! Het zou zeker een mogelijkheid zijn, de geveltjes worden sowieso afgegoten omdat we er nogal veel nodig hebben. Ik ga alleen nog niks beloven, de 3 geveltjes van de foto zijn wel zo ongeveer klaar, er liggen er hier nog 7 die in hoofdzaak klaar zijn maar waar nog details op moeten (regenpijpen, voegen in de bogen boven de ramen etc) en als dat gebeurd is moeten er nog dakgootlijsten, deuren, kozijnen (die wil ik los houden, geeft wat mogelijkheid om te variëren met hetzelfde geveltje) komen en voor dat er allemaal is... Maar hoe meer belangstelling, hoe groter de kans dat er wat mee gebeurt natuurlijk  ;)

PeterVG

Aangezien een flink deel van mijn nieuw te bouwen vaste modelbaan eveneens gesitueerd is rond de Luikse staalindustrie ben ik zeer benieuwd naar jullie vorderingen. Uiteraard zou het mijn project vooruit helpen als deze muurafgietsels commercieel verkrijgbaar zouden worden. Hier is dus nog een kandidaat koper te vinden. Identiek dezelde muur had ik trouwens al gedocumenteerd voor nabouw. Rond de arbeiderswoningen had ik ook plannen. Zo wil ik graag een straatje met identieke woningen nabouwen. De afgietsels voor mijn staalfabriek zijn reeds deels klaar.  Maar daarover zal ik hier in de toekomst nog berichten.

doomslu

Ik denk dat er toch een redelijke markt is voor dergelijke geveltjes.
Vooral als je er voor zorgt dat er wat kan gevarieerd worden, dan kunnen hiermee volledige straten gemaakt worden.
Ziet er top uit!
Ik ben alvast potentiële klant.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

railman56

welkom op het forum
die geveltjes zien er inderdaad zeer mooi uit.
dit mag best een vervolg krijgen
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

gardevil

Welkom hier. Als Belgische bouwer, zouden de geveltjes zeker een aanvulling zijn. Dus ook hier +1
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

mark7758

Welkom Floris,
Mocht je ooit vragen hebben stel ze hier maar.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris

ja, dat ging al aardig met die industrielocs  ;) nu weer gauw verder met geveltjes!

mark7758

Floris,
Je vraagt op het clubje van je wie er mee wilt naar Belgie op huizen jacht. En ik weet zeker dat AB7216 met je mee wilt.  8)

Ik vrees dat ik dan ook mee moet voor de rondleiding waar je wat kan vinden.  ???
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.