Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

gaatjes vullen

Gestart door 59erke, 08 augustus 2014, 16:41:43 PM

59erke

Simpel vraagje met hopelijk een simpel antwoord !

Wat gebruiken jullie om kleine gaatjes in een body te vullen ?

Bij voorkeur producten die makkelijk te vinden zijn en uiteraard overschilderbaar met (humbrol) verf.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michael

Plamuur=putty voor kunsstof
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Tamiya Putty wit of grijs basic.
Den Eric.

Rangeerduivel

Milly-put standard
2 kneedbare stiften die je 50/50% hoort te mengen en daardoor verhard voor het iets ruwere werk,

Tamya Putty,uit een tubetje ,wordt hard door aanraking met lucht,voor het fijnere werk

;)

Huugooke

Milliput wordt steenhard! Ik heb er al een tegel mee hersteld.

Kees-Jan

Inderdaad.

Kleine gaatjes zijn heel goed te dichten met Motip Putty in de spuitbus (of de filler daarvan). Verder gebruik ik een schuur putty welke in de auto branche gebruikt wordt om voor een aflak laag de laatste oneffenheden uit de onder laag te halen.

Grotere gaatjes vul ik op met de allerzachtste twee componenten plamuur welke ik haal bij een autoschade herstel bedrijf. Alle andere plamuur is veel te hard en daardoor schuur je rondom je plamuur je model helemaal stuk............ een schuurblokje van een gum kan soms een oplossing zijn.

En gebruik zo min mogelijk plamuur want des te minder hoef je weg te schuren  ;).


59erke

bedankt jongens,

de zoektocht naar putty kan beginnen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Thommy

ik gebruik de revell variant... iets handiger dan milliput vind ik persoonlijk. Enige nadeel, gaat na verloop van tijd kapot in de tube. (ik spreek over <jaar bij openen) Kan ook zijn omdat m'n werkplek nu naar zolder verhuisd is natuurlijk.
Greetz

Thommy

59erke

is dat die plasto, Thommy ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Thommy

Greetz

Thommy

marc goovaerts

Citaat van: Thommy op 10 augustus 2014, 08:55:59 AM
ik gebruik de revell variant... iets handiger dan milliput vind ik persoonlijk. Enige nadeel, gaat na verloop van tijd kapot in de tube. (ik spreek over <jaar bij openen) Kan ook zijn omdat m'n werkplek nu naar zolder verhuisd is natuurlijk.
Hoewel het er niet op staat, heeft ook Milliput een beperkte houdbaarheid hoor. Er is hier al eens een draadje over geweest...
Per mail van Milliput de raad gekregen om het in de koelkast te bewaren.

Peter

Inderdaad Marc
Miliput gaat jaren mee indien je het bewaard in de koelkast  Ik steek de staafjes telkens na gebruik in een goedkoop diepvrieszakje of plastiekzakje uit de Wibra.
Nog nooit problemen gehad. Om het schuren naa verharding op het model tot een minimum te beperken kan je "voor" het uitharden de Miliput al wat gelijk strijken door er met een vochtige vinger de oneffenheid al zoveel mogelijk weg te werken.
Als fijne afwerking gebruik ik ook Tamiya grijze putty. Na het schuren even een heel dun laagje Tamiya lijm erover strijken en dan zie je van een eventuele naad niets meer.
Met vriendelijke groeten
Peter