Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uitbreiding sporenplan + toekomstplan schaduwstation

Gestart door trainspottingjr, 06 augustus 2014, 21:14:53 PM

trainspottingjr

Na een aantal ingrepen heb ik meer ruimte gekregen om meer spoorse activiteit op te bouwen. Nu was ik al een tijdje aan het denken aan het realiseren van een schaduwstation. Onderstaand zie je een plan van de huidige situatie. Nu waar kan ik best een sachaduwstation voorzien. Helaas is onder de baan geen optie omdat deze reeds op de maximum hoogte gebracht is door het schuine dak.

Hier en daar ontbreken nog enkele rails maar is getekend in de proefversie van Anyrail.

Ideeën zijn steeds welkom.

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

OlivierV

Onder de baan zou toch wel gaan?

Alleen moet je dan een onderliggende constructie gaan bouwen en een manier om daar te geraken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

trainspottingjr

Ja in principe wel maar de baan staat op dit moment maar op 80 cm.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Snobby Crash

80 cm moet toch lukken he ! mijn laagste in aanbouw zijnde schaduwstation ligt op 60cm hoogte.

Geert

bellejt

Mijn schaduwstation staat op 35 cm hoogte en de baan op 80.Alles heel goed bereikbaar ,zelfs het achterste spoor 8.Moet je wel een grote spiraal maken.

trainspottingjr

Alvast bedankt voor de reactie's.

Toch denk ik om het schaduwstation ergens naast de baan te leggen bijvoorbeeld links onderaan maar dan op een hoogte van 110cm.

Dit zou dan bereikbaar zijn via een spiraal, zodanig dat ik onder het schaduwstation nog opbergruimte kan verkrijgen.

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

doomslu

Als je plaats hebt, waarom niet?
Je kan er eventueel een zichtbare opstelplaats van maken...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

trainspottingjr

@Luc 

dat is inderdaad de bedoeling, het mag zichtbaar zijn want eigenlijk moet het ook dienen om ander materiaal makkelijk op de sporen te zetten.

Kan iemand misschien eens een schets maken een paar punten waar rekening mee gehouden moet worden:

- Hoogte schaduwstation minstens op 110cm
- Liefst een 5-tal sporen
- Achteraan moet het wisselen van locomotief kunnen, niet alle rijtuigstammen zijn trek-duw  :P

Dat is het, voor de rest vrij van opmerkingen.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Rangeerduivel

Planontwerper bij uitstek; DEN OLIVIER!!!          doet dat graag
;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 07 augustus 2014, 18:42:14 PM
Planontwerper bij uitstek; DEN OLIVIER!!!          doet dat graag
;)

Soms wel ja ;)
Alhoewel ik voor mezelf toch nog wat aan het piekeren ben om al dan niet verder te gaan met mijn forse module baan of niet, lukt het mij meestal beter om voor een ander iets deftig af te leveren dan voor mezelf.

Jelle, hoe zit het met jouw ruimte, wat mag wel en wat mag niet benut worden?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

trainspottingjr

Olivier
tof dat je hierop reageert wist al van vorige berichten van jou dat je dat graag doet zo plannen tekenen.

Natuurlijk zou ik de huidige baan die er nu aanwezig is volledig willen behouden zoals ze is. De uitbreiding is een stuk op zich dat ergens links onderaan zou moeten komen.

De ruimte die er is bedraagt 60cm breedte en ongeveer een lengte van 350cm.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

OlivierV

Jelle, als je spreekt van een 60 cm breed en 350 cm lang, 'k zou dan gewoon een enkel of dubbelsporige aftakking maken naar een soort van schuif (iets zoals Rian's (conducteur) schuifstation zonder wissels, maar dan handbediend).

En met een systeem voor stroomvoorziening zoals bij PeterVG's Hamsart.
https://www.flickr.com/photos/petervangestel/6061599538/in/photolist-aeDhmS-aeAsnv-j2Mpuu

Op die manier kan je volgens mij het meeste opstelruimte creëren op die "dunne" strook. ;)
Eventueel een soort van afdekking voorzien zodat alles ook een beetje stofvrij blijft.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan