Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Reeks 18

Gestart door modèlisme, 06 augustus 2014, 15:49:51 PM

Michael

Strakke beschildering, iedereen verlangt dat zo maar toch een kunst op zicht om het zo mooi strak te krijgen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kris

Hallo Paul,
Ziet er prachtig uit dat belooft

Kris

Kees-Jan

Citaat van: Michael op 07 augustus 2014, 21:48:07 PM
Strakke beschildering, iedereen verlangt dat zo maar toch een kunst op zicht om het zo mooi strak te krijgen.

Gewoon oefenen  ;).

modèlisme

Kees-Jan,
Ik denk dat je antwoord in een ander draadje hoort. Over schilderen.
Je bijdrage heeft niets te maken met mijn draadje. Sorry!
 

Metpetergaathetbeter

Paul, ik dacht het niet, K-J reageerde op een eerdere reactie en ik dacht dat dit niet tegen forumregels inging, zo zijn reactie(antwoord) hoe graag je het ook zou zien hoort hier wel thuis !

Groeten Peter ;)

Kees-Jan

Inderdaad Peter. Oefening baart kunst.

@ Paul: mijn reactie was alleen nav een citaat eerder uit dit topic en verder niets. Het wordt een mooi model en ben benieuwd naar het (eind) resultaat.


chef garde

Citaat van: Kees-Jan op 10 augustus 2014, 21:20:44 PM
Het wordt een mooi model en ben benieuwd naar het (eind) resultaat.

Wie niet?  Het wordt een parel!!

opa-ludo

Is er verder nog vooruitgang geboekt inzake de afwerking van dit model, of is het bij de karosserie gebleven, die inderdaad zeer gedetailleerd en mooi is uitgevoerd?

Uit ervaring weet ik dat een kast uiteraard belangrijk is maar de onderbouw toch ook noodzakelijk is, zeker indien men de lok wil laten rijden en niet wil begraven in een vitrinekast.
De motorisatie van dit model is zeker niet erg eenvoudig, aangezien het hier een lok betreft die uitgerust is met drie assige draaistellen met korte as afstand.

De motorisatie van het gelijkaardige franse model, (destijds bij een belangrijke klein serie fabrikant) werd destijds herhaaldelijk aangepast door de constructeur zelf, omwille van de slechte rijeigenschappen. Zelf heb ik het model ook nog verder moeten aanpassen, omdat het niet kon rijden in bochten van 1.6 m bochtstraal, en was erg gevoelig aan over-buffering, omwille van de grote lengte en grote draai-tapafstand.


 

centauri167

Ziet er gewoonweg prachtig uit !  :)

janieburton

 

modèlisme

Hartelijk dank voor de lovende kommentaar.
Ondertussen is de loc helemaal klaar. De bogie zijn in messing gemaakt en de onderdelen voor de pantos ook.
Deze onderdelen staan reeds op de loc.
Ik zal trachten een foto er van te maken en te plaatsen.
Groeten,
Paul.
 

modèlisme

#26
Hier de beloofde foto's:










 

modèlisme

Blijkbaar iets mis met het plaatsen van de foto's.
Wat is er  mis, kan iemand mij dit schrijven a.u.b.
 

modèlisme

#28
 

eddy

Hoi Paul,

bij de laatste IMG  een / achter de haakjes. [/IMG]

groeten eddy