Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Heljan Class 66 in H0 is leverbaar

Gestart door eve, 03 augustus 2014, 14:51:58 PM

Brunel

#30
Fijn dat je het ook kan, maar dan hoef je nog niet te gillen.  ???

Volgens mij heeft Erik ook de imitatieschroefkoppeling weggehaald en de slangen ingekort of zelfs helemaal weggehaald. Persoonlijk heb ik voorkeur voor vaste buffers. Verende buffers gaan altijd en een eeuwig scheef zitten. Praktisch hebben ze alleen nut als je de schroefkoppelingen ook echt zou gebruiken. Persoonlijk voel ik juist minder voor het niet volledig doorduwen van een koppeling.
Eigenlijk moeten er extra bufferbalken bij het model worden geleverd die dan wel geschikt zijn voor het plaatsen van een koppeling. Dat is heel gebruikelijk. Huiswerk voor Heljan.

Cabineverlichting hoef ik ook al niet. Het is niet zo moeilijk de led apart op een functieuitgang aan te sluiten, maar daar heb ik dus geen behoefte aan. Ook huiswerk voor Heljan.

Het zijn maar suggesties.
Als Heljan zijn huiswerk niet doet, zal ik ook geen exemplaar meer aanschaffen. Een model moet zo niet worden afgeleverd en het is zeker niet netjes om de koper zonder gebruiksaanwijzing in het duister te laten tasten.

ERVIN

Groot gelijk Rudy (  Rangeerduivel ) , bij mij komt er ook geen Heljan meer in , een beetje sparen nu voor de Class 66 van ESU , die wil ik toch ook eens deftig aan de tand voelen , en ik wil nu eens een loc kopen die ik op de sporen kan zetten en er direct mee kan rijden , want ik heb al bepaalde collega's teveel om hulp gevraagd me dunkt...

Maar goed dat eve ( Erik) in de buurt woont , want al wat hij al gedaan heeft aan bepaalde locs van mij , dat had ik zelf nooit kunnen doen , waarvoor mijn hartelijke dank natuurlijk , maar eigenlijk mag het niet , locs van meer dan 200€ die al deze gebreken hebben!!! >:(

En voor de rest sluit ik mij helemaal aan bij Brunel , ik hoop dat Heljan hier oren naar heeft??

Rangeerduivel

Ik gil niet Brunel,
ik ben enkel verontwaardigd over het feit dat een loc op dergelijke manier dient aangepakt te worden om deftig te kunnen rijden(met sleep).
Dat ik gelijk heb zal je wel merken wanneer deze loc ooit eens tweedehands te koop aangeboden wordt.

Erik heeft bepaalde aanpassingen gedaan,maar ik dacht nergens gezien te hebben dat hij de kniptang gezet zou hebben in zichtbare gedeeltes van de loc.
Als een relatief dure loc zoals ik al zei op die manier verminkt moet worden,wat baat het dan nog dat hij mooi gedetailleerd zou zijn.
Koop je dan toch niet beter een iets goedkopere Mehano die je uit de doos neemt en zonder ingrepen direkt kan gebruiken?
Ik heb 3 Mehano's en 2 Esu's,
ik geef de voorkeur aan de Esu,maar de Mehano's mogen er voor hun prijs best wezen.

Sommige mensen nemen promotie- en reclameuitspraken van verkopers/producenten echt als evangelie,en soms is niets minder waar,en dit wordt hier bij Heljan nog maar eens bewezen!

;)

Brunel

Ik heb overwogen de opening netjes ruimer te vijlen. Zoals bij de Mehano en de ESU zeg maar. Want daarbij zijn de openingen in de bufferbalk veel te groot en de appendages veel te grof. Maar ervan uitgaande dat het allemaal toch niet goed zichtbaar is bij een echt kortgekoppelde trein, heb ik voor de gemakkelijke weg gekozen.  :)

Citaat van: Rangeerduivel op 17 september 2014, 13:58:25 PM
Ik gil niet Brunel,
ik ben enkel verontwaardigd over het feit dat een loc op dergelijke manier dient aangepakt te worden om deftig te kunnen rijden(met sleep).
Dat ik gelijk heb zal je wel merken wanneer deze loc ooit eens tweedehands te koop aangeboden wordt.

Nou daar zijn we het dan over eens.
Het boeit me eigenlijk minder dan niks wat een model ooit nog eens tweedehands opbrengt. Dat kan je een model nooit vervuilen, aanpassen, verbeteren.

eve

De Heljan komt binnen enkele dagen terug in het "VEB Oplaphuis".
Koppeling, wielen en kabineverlichting (nieuw) zullen onder handen worden genomen.

Want op deze manier is de lok onverkoopbaar : je gaat geen collega opzadelen met een kruk.
Erwin is natuurlijk vrij om met zijn materiaal te doen wat hij wil. Maar hij heeft beloofd om de tweede revisie af te wachten.

Erik



bollen neus

Erik,
Vergeet dan geen ander stickerke te plakken met de datum van de revisie hé
Den Eric.

eve

Citaat van: bollen neus op 17 september 2014, 15:35:20 PM
Erik,
Vergeet dan geen ander stickerke te plakken met de datum van de revisie hé
Den Eric.

We gaan het niet overdreven duur maken hé !?  ;D

Erik

Brunel

Ben vooral benieuwd naar je verbetering voor de wielen.
Onverkoopbaar is een goed woord. Geldt eigenlijk al voor de winkels.