Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Heljan Class 66 in H0 is leverbaar

Gestart door eve, 03 augustus 2014, 14:51:58 PM

doomslu

Lezen jullie soms dat blaadje, Modelspoormagazine?  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Nee, ik denk dat er zijn die enkel naar de foto's kijken  :) :) :) :)
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 01 september 2014, 11:03:34 AM
Nee, ik denk dat er zijn die enkel naar de foto's kijken  :) :) :) :)
Zoals in dat ander boekske, in onze jeugd...  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kris

Neen , die waren net voor de reportages  :P

Huugooke

Citaat van: doomslu op 01 september 2014, 11:41:32 AM
Citaat van: Peter op 01 september 2014, 11:03:34 AM
Nee, ik denk dat er zijn die enkel naar de foto's kijken  :) :) :) :)
Zoals in dat ander boekske, in onze jeugd...  8)
aah, Zonneland en Zonnekind?

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ceuleer

Ik heb de test onmiddelijk gelezen, maar over de problemen die Erwin gehad heeft met deze loc staat in het artikel niets. Dat is normaal denk ik, want Erwin heeft een zeer uitgebreide test met de heljan gedaan. Dus of hij zijn geld waard is, dat vragen we ons af.
Eigenlijk zou Erwin eens een echte vergelijkingstest moeten kunnen maken tussen de ESU, Mehano-Lemke en de Heljan,elk een paar uur laten rijden met een sleep, de kracht testen op een helling.
Dus als MSM nu eens zorgt voor een ESU testloc voor op Erwin zijn baan, dan weten we binnenkort welke de sterkste is, en welke de beste prijs/kwaliteit heeft, enz... :)

Alex

Ik ben benieuwd naar de sound in de loc. Hebben ze hier gewoon de ESU geluiden gebuikt (met het verkeerde stationaire toerental) of hebben ze nieuwe sounds opgenomen?
Ik mis in de sounds die ESU online heeft staan het jeng jeng jeng geluid dat deze locs zo typerend maakt bij stationair toerental.  ;)

Brunel

De fabrikant beweert dat er nieuwe geluidsopnamen zijn gemaakt.

Ik heb inmiddels ook de test in Modelspoormagazine 139 gelezen en daar laten de testers toch wel wat steken vallen. Dat ze een probleem met snel vervuilende wielen niet in de gaten hebben, snap ik nog. Maar het onhandige gedoe met een koppeling en de cabineverlichting of het ontbreken van een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing kan toch moeilijk worden gemist.

eve

Citaat van: Brunel op 16 september 2014, 22:51:07 PM
De fabrikant beweert dat er nieuwe geluidsopnamen zijn gemaakt.

Ik heb inmiddels ook de test in Modelspoormagazine 139 gelezen en daar laten de testers toch wel wat steken vallen. Dat ze een probleem met snel vervuilende wielen niet in de gaten hebben, snap ik nog. Maar het onhandige gedoe met een koppeling en de cabineverlichting of het ontbreken van een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing kan toch moeilijk worden gemist.

+1000

Erik

doomslu

Als een probleem zich niet voordoet kan er niet over geschreven worden hé.
De duur van een test is ook steeds beperkt. Misschien zouden we ook duurtesten moeten doen, maar dan komen we te laat met het artikel.

En wat lees ik? "Voor onze test ontvingen we een AC model met digitale decoder. De test kon niet worden uitgevoerd op onze gebruikelijke testbaan (tweerail), maar wel op een kleine testbaan met Märklin C-rails."
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Brunel

De testers hebben ook niet geprobeerd hoe een koppeling te plaatsen? Zagen niet dat koplicht en cabineverlichting tegelijk schakelen? Hebben geen blik geworpen op het velletje dat de gebruiksaanwijzing moet zijn? Hebben niet even gekeken of de kap een beetje gemakkelijk is te verwijderen? En zo verder, en zo verder.

Persoonlijk heb ik liever een goede test een nummer later dan incompleet haastwerk. Want eigenlijk zeg je nu zelf dat de test nog niet half is uitgevoerd.

eve

Ik blijf Brunel gelijk geven.

Iemand die deze machine koopt op basis van het te summiere testverslag zal ontgoocheld zijn.

Erik

Brunel

Ik heb mijn eerste ervaringen trouwens bij de noorderburen geplaatst. Ook zeker geen echte test, maar wel meer informatie dan in Modelspoormagazine 139. Onder andere over de aanpassingen van de bufferbalk voor het plaatsen van een koppeling en hoe het cabinelicht af te schermen.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60564.msg3221490507.html#msg3221490507

Rangeerduivel

#29
Citaat van: Brunel op 17 september 2014, 11:32:39 AM

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60564.msg3221490507.html#msg3221490507


JA DAT KAN IK OOK!!!

Een kabineverlichting,(waar je tenslotte voor betaalt)afplakken met tape kan ik!
Een bufferbalk met vering,(waar je tenslotte voor betaalt) VERMINKEN kan ik ook!
Dan vind ik de oplossing die Erik(Eve) er voor had 10X beter...
Wat afwerking betreft,de Esu heeft dan weer details die de Heljan niet heeft,bvb,de bevestigingshaken voor kabelogen zijn bij de ESU doorboord,zoals bij de echte,en bij de Heljan (en Mehano) niet.
Mooier? ik weet het zo nog niet...
En pakweg hetzelfde bedrag betalen voor een ESU,die best mag gezien zijn,en waarvan je de toeters en bellen toch maar gebruikt als je dat zelf wil,is ook niet zo moeilijk.

;)