Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Onervaren nieuweling .

Gestart door luc01, 03 augustus 2014, 11:05:30 AM

PietB

Citaat van: Michael op 03 augustus 2014, 14:43:18 PM
Sorry Piet, ik moet je in deze toch even tegen spreken en zonder verder reclame te maken, ik heb van ESU 2 class 77 gekocht met alle toeters en bellen bij ANW uit Medemblik, daar bij het ophalen getest.
Standaard zitten de slepers eronder, het enige wat je hoeft te doen om ze DCC l=te laten rijden op 2rail is met het bijgeleverde tangetje de sleper eronder vandaan te halen. Dan schakeld er inwendig "iets" als je de lok op de baan zet en voilà 2 rail digitaal.
Ai Michael, weer wat geleerd.
Dat is de meerwaarde van een ESU loc, kennelijk.
Ik denk dat het ook bedrijfs matig beter is om het zo te doen, de meeste andere merken werken voor 3-rail met omgebouwde 2-railmodellen.
En ESU maakt op deze manier een produkt  dat confiugureerbaar is.

Dat hebben ze clever gevonden.

grt Piet.

Michael

Piet mag ook wel als je weet wat zo'n lok kost.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PietB

Citaat van: Michael op 03 augustus 2014, 18:46:28 PM
Piet mag ook wel als je weet wat zo'n lok kost.
Ja dat zal best wel Michael.
Ik wilde daar nou net geen opmerking over maken  ;)

grt Piet.

luc01

Bedankt allemaal voor jullie goede raad .

Heb de brochure van piet eens gelezen , en denk dat het K-Rails gaan worden ,
zien er mooi uit vind ik en zijn beter te balasten .
Dan kan ik ook men locs behouden , nu op zoek .

Mvgr ,

Luc

PietB

Hoi Luc,

Citaat van: luc01 op 03 augustus 2014, 20:36:29 PM
Heb de brochure van piet eens gelezen , en denk dat het K-Rails gaan worden
Ik denk dat je een goede beslissing neemt.
Wat ik je alleen kan adviseren is, ga eens naar ruilbeurzen (en neem je C-rails mee, dan heb je wat te ruilen)
Of loop eens wat verkoop sites af www.ebay.be of www.2dehands.be en meer van dat soort sites.
Ook op www.ebay.com wordt veel K-materiaal aangeboden voor soms leuke prijzen.

Een advies:
Koop niets overhaast, dan koop je altijd het verkeerde.

grt Piet.

Rangeerduivel

Citaat van: PietB op 03 augustus 2014, 21:50:15 PM

Wat ik je alleen kan adviseren is, ga eens naar ruilbeurzen (en neem je C-rails mee, dan heb je wat te ruilen)


Dag Piet,

Het is niet jouw schuld,en je kan altijd maar proberen,maar ik vind dat het woord ruilbeurs wel bestaat,maar de ruilbeurs op zich eigenlijk niet!
Ik ben van mening dat er bitter weinig te "ruilen" valt tenzij tegen harde €'s...
Meestal zijn het handelaren,en de stands van partikulieren ,die eventueel iets zouden willen ruilen,zijn dun gezaaid.

Sorry voor het even off-topic gaan

;)
Men zou veel correcter zijn moest men het "Handelsbeurs" noemen,althans toch hier in Belgie.

dani

Goedemorgen Luc  (en anderen).

Eindelijk even een paar minuten om te posten hier.  Ik ben zelf heel fervent Märklin 3-rail  fan, en ben aan een 3rail baan bezig met zowel M-, C- als K-rail.
Die laatste bieden inderdaad de meeste mogelijkheden, en zijn ook een stuk stiller bij het berijden.  Misschien kan je inderdaad je C rail wel ergens van de hand doen. 
In elk geval, je beslissing om bij 3 rail te blijven kan ik enkel maar toejuichen.   Hoewel er ook voor 2-rail een  pleidooi te schrijven valt.  Maar dat even in 't midden.

Belangrijkste is de  treinhobby, en AC / DC ,  2rail, 3rail,  analoog / digitaal maakt minder uit.   Als je er maar plezier aan beleeft.

WELKOM  hier, dus !

PS: van waar ben je afkomstig ? misschien kan je eens afspreken voor een  "IRL" babbel met enkele treingekken ;-) 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Hi,
Ik zou de C-rails niet weg doen, maar herbruiken op de 'onzichtbare' plaatsen zoals bv. een schaduw-station.  Op de zichtbare plaatsen kan je dan de K-rails gaan gebruiken.  Het enige wat je nodig hebt zijn C-K adapters (Marklin 24922); mits een beetje handigheid kan je die ook zelf maken...