Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

welke wagons zoeken?

Gestart door n/a, 14 april 2006, 15:15:36 PM

n/a

hoi gegroet allemaal,
zoals jullie zien ben ik nieuw hier.ik ben begonnen met de marklin set 2940(m-rail) en heb via internet wat wagons bij gekocht. nu heb ik voor mijn verjaardag een mooi cadeau gekregen, namelijk de stoomloc 3319 (br 50 obb).nu wil ik met deze loc mijn baan maken en ben ik op zoek naar wagons die bij die loc passen.hoe en waar moet ik zoeken? kan ik aan de nummer zien uit welke tijd deze komt? of bestaat er een archief waar ik dit kan vinden?

alvast bedankt!

spoorse groeten,

steven

ysbeer

br 50 van de oostenrijkse spoorwegen heeft to begin 1970 gereden
alle wagens uit de periode 2 en 3 en zelfs 4 zijn bruikbaar.
die periode vindt je meestal aan gegeven in de catalog van de firma die wagens leverd roco/marklin/piko/fleischman.

Periode verdeling ongeveer( daar zijn veel meningen over)maar het hangt niet op een jaartje.



1= 1890 tot 1935
2= 1935 tot 1955
3= 1955 tot 1975
4= 1975 tot 1995
5= 1995 tot heden    

wil je meer weten vrag maar
wim

n/a

hoi ysbeer,

bedankt voor de informatie. nu kan ik weer verder op mijn zoektocht.
misschien nog een vraagje. bestaat er een catalogus of boek waar in staat welke wagons er werden gebruikt in oostenrijk?

groeten,
steven



INFO

Hoogstwaarschijnlijk Oostenrijkse wagons. Met zo hier en daar een Italiaanse, Zwitserse, Duitse, Nederlandse of zelfs een Belgische.

Info.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

hoi info,

bedankt voor de informatie.

groeten,
steven

ysbeer

Ik zou me daar over niet teveel zorg maken,ik heb in oostenrijk
obb /db en fs gezien maar ook nederlanse en belgische

Zeker in de jaren 70 reed alles on pool dus kwamen wagens sons 5 jaar niet in het thuisland.

Wim

n/a

hoi ysbeer,
nog eens bedankt voor de hulp.
welk land is fs? ge ziet ik ben nog maar een leek

groeten,
steven

Gerolf

citaat:
Geplaatst door steven230371

hoi ysbeer,
nog eens bedankt voor de hulp.
welk land is fs? ge ziet ik ben nog maar een leek

groeten,
steven

Italie
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

hoi gerolf,

bedankt voor de info.

groeten,
steven