Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

waar wat hoe?? starter

Gestart door Benny, 30 juli 2014, 14:45:39 PM

Rangeerduivel

Allée proficiat,dat is een goeie start!
deze aankoop zal je geen spijt van hebben,Roco-kwaliteit,met een zeer mooi rijgedrag.
Je zal verschieten als je vroeger alleen maar Lima kende.
Ik weet nu niet of het de analoge versie of DC versie is,maar in de analoge kan je ook makkelijk een decoder inbouwen moest je op de valreep nog voor digitaal kiezen(wat ik en vele anderen u trouwens aanraad  :D)

;)


Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 01 augustus 2014, 19:18:49 PM
Allée proficiat,dat is een goeie start!
deze aankoop zal je geen spijt van hebben,Roco-kwaliteit,met een zeer mooi rijgedrag.
Je zal verschieten als je vroeger alleen maar Lima kende.
Ik weet nu niet of het de analoge versie of DC versie is,maar in de analoge kan je ook makkelijk een decoder inbouwen moest je op de valreep nog voor digitaal kiezen(wat ik en vele anderen u trouwens aanraad  :D)

;)
Hier idem, maar wel voorzichtig want het is GEEN SPEELGOED! Nu nog rails!

Klaas Zondervan


Huugooke

Citaat van: Klaas Zondervan op 01 augustus 2014, 19:33:24 PM
Citaat van: Huugooke op 01 augustus 2014, 19:29:13 PM
...want het is GEEN SPEELGOED!
O nee? Wat is het dan wel? ;D
Speelgoed is iets wat je aan een kleuter kan geven, met de gedachte dat na een kwartiertje beide nog onbeschadigd zullen zijn!

Rangeerduivel

Je kan al beginnen met hem er iets afgeleefder te laten uit zien,toont realistischer..



[url=https://flic.kr/p/ozSWbK]
[/url]

Zo weet je al meteen wat doen als 't regent!  :D

;)

Benny

ah ma das ni tzelfde hé ik heb nen 6246 rangeerduivel  ;D

Michael

Rudy, jij wilt nog sneller dan Benny, laat die man nu eerst alle info verwerken die hier de afgelopen dagen geschreven is, zijn eerste aankoop is geregeld, het wordt dus 2 rail, verdere keuzes zijn aan Benny. Weatheren is nog een paar bruggen te ver.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

rixke rail

#67
Citaat van: Rangeerduivel op 01 augustus 2014, 20:02:00 PM
Je kan al beginnen met hem er iets afgeleefder te laten uit zien en de machinist links te zetten, toont realistischer..



;)

Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Benny

en dan nu wachten tot de 17de in woluwe om een definitieve keuze te maken.

Nu zondag naar een oude vriend, maar die doet in Marklin en dat is een merk dat ik nu precies niet meer zou willen

Herwig

Onder Märklin-wagens (goederen)  en rijtuigen (personen) kan je andere(*), geïsoleerde 2-rail-assen & -wielen plaatsen. :
(  * info bij handelaar(s):  assen van correcte lengte en bij voorkeur wielen met lage(re) wielflenzen )

OlivierV

Citaat van: Herwig op 01 augustus 2014, 22:36:21 PM
Onder Märklin-wagens (goederen)  en rijtuigen (personen) kan je andere(*), geïsoleerde 2-rail-assen & -wielen plaatsen. :
(  * info bij handelaar(s):  assen van correcte lengte en bij voorkeur wielen met lage(re) wielflenzen )
Locs kan je ook ombouwen hoor ... Maar ja ... B-models heeft ook een reeks 55 en trix heeft de 59's ook in het gamma. Qua rijtuigen zit er bij marklin voor de belgische rijder niet zoveel interessant op de m2's en TEE rijtuigen na.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Locs van 3-rail naar 2-rail ombouwen is niet zo eenvoudig. Dat kan je een beginner niet aandoen.
Zelfs voor een gevorderde is het al een hele klus. Koop gewoon 2-rail.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

#72
... " koop gewoon 2-rail materieel "  ...

Wel opletten met tweede-  dan wel derdehands  "Märklin-HAMO"-locs op bv. beurzen:    inderdaad 2-rail maar met grooooote Märklin-wielflenzen.

Maar  "Märklin-Hamo-RocoLine"  kan dan weer wel, heeft reeds lage(re) flenzen. Dit was in een bepaalde periode min-of-meer een tussenstap naar de 2-rail Trix-modellen.



[ 1 letter toegevoegd ]

Benny


ceuleer

Als er een moderne centrale motor inzit met alle assen aangedreven door cardanassen zijn ze super.
Met van die oude motoren bevestigd op een draaistel met directe aandrijving, dat is brol, ze maken veel lawaai, en de loc is maar op 2 assen aangedreven.
Ik moet ze niet meer hebben. En oude lima's moet ik ook niet meer hebben, de nieuwere hebben ook een centrale motor, die rijden goed.
Ook Roco, piko, fleischmann, mehano, moderne trix, en nog wel enkele andere merken, die rijden wel goed.
En ik denk dat B Models ook wel goed is, soms lees je wel eens wat problemen, maar ja, een probleem is dikwijls op te lossen, maar een oude motor vervangen is veel moeilijker.
En als de prijs geen rol speelt, dan kan je een ESU aanschaffen.