Gützold = Piko ?

Gestart door marc goovaerts, 28 juli 2014, 18:17:51 PM

Herwig

Piko-asjes,

Zouden de assen van die Belgische Piko-stomer  (type 81 ?) misschien dezelfde zijn?
Die NMBS-Piko moet nog bij velen op zolder liggen niksen en kan dan benut worden als plukloc ...... .

Herwig

Kleinbahn-tandwieltjes,

Kleinbahn bestaat nog gewoon:  zie hun webstek ......  Misschien nog antieke onderdeeltjes verkrijgbaar ?

marc goovaerts

Voor de Kleinbahn zijn de symptomen duidelijk, maar nog geen diagnose van de ziekte, zei meneer doktoor  ;)

Herwig

#18
Kleinbahn:

Er is hier, op dit MSM-forum, een  "exclusief"  Kleinbahn-hoofdstukje:    "Buitenlandse modellen:  Kleinbahn" .
Als je daar foto's & info van loc(s) en doosje(s) zou kunnen achterlaten, zou plezierig zijn .... .

Huugooke

Citaat van: marc goovaerts op 29 juli 2014, 13:52:09 PM
Voor de Kleinbahn zijn de symptomen duidelijk, maar nog geen diagnose van de ziekte, zei meneer doktoor  ;)
Als het om een "gezwollen" chassis gaat: de vervangende messing blok is (was tot onlangs) nog verkrijgbaar.

marc goovaerts

@ Herwig: Wat bedoel je met 'hier' ? De Kleinbahn-website ? Het gaat om een loc die 'in de tijd' door Hünerbein 'verbelgischt' is.

@ Hugo: Het chassis ziet er nog heel mooi uit. Moet ergens tussen de vele tandwielen en/of aandrijfstangen te zoeken zijn waar het blokkeert.

Huugooke

Citaat van: marc goovaerts op 29 juli 2014, 15:28:52 PM
@ Herwig: Wat bedoel je met 'hier' ? De Kleinbahn-website ? Het gaat om een loc die 'in de tijd' door Hünerbein 'verbelgischt' is.

@ Hugo: Het chassis ziet er nog heel mooi uit. Moet ergens tussen de vele tandwielen en/of aandrijfstangen te zoeken zijn waar het blokkeert.
Die Kleinbahn's hebben dezelfde soort aandrijving als de oude Roco's dacht ik. Als ze blokkeren vrees ik dat je met hetzelfde verschijnsel zit als de Piko:gebarsten tandwiel!

Herwig

#22
@ Marc G.:       Kleinbahn     "hier" :      HIER op dit forum:  "Buitenlandse Modellen:  "Kleinbahn" " 

@ HugOO:       dat PB-messing chassis is voor de NMBS-60 HLD, niet voor de stomer D52 waarvan hier sprake..Dacht 'k....
                        ( desondanks de   "D"   is een Kleinbahn D52 een stomer   =    +/- onze NMBS stomer type 26 )

Herwig

#23

.../...

Herwig

@ Marc G.,
En al een beetje gevorderd met je restauratie van de Piko en/of Kleinbahn-stoomloc(s) ?
( heb zelf hier op zolder enkele antieke Kleinbahns. Ben dus wel wat curieus...)

marc goovaerts

Voor de Kleinbahn, zie:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,18835.45.html

Voor de Lilput P8: Leek helemaal hersteld. Draait probleemloos op de rollentestbank... tot ik er de kap terug op zet ! Al vijf keer...
Maar we geven het nog niet op.

Voor de Piko BR52: Die moet wat geduld oefenen. eerst mijn zinnen wat verzetten met de anderen.

ceuleer

Ik heb dat eens gehad met een Mehano G1206, met de kap erop raakte de centrale led het chasis, en zo waren de lichten niet meer uit te zetten en ze wisselden niet meer met de rijrichting. Dus ergens kortsluiting doordat de kap ergens iets raakt.

marc goovaerts

Tje LEDs zaten er toen nog niet in. Maar het zal in die richting te zoeken zijn, da's zeker.

raf

verkeerd gekeken dus post aan gepast sorry
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.