Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Vallei diorama - bemerkingen

Gestart door dirver, 27 juli 2014, 23:08:34 PM

dirver

Heren,

Hier nog wat recente foto's (helaas binnenopname), graag bemerkingen (vooral tunnelportaal, waterval en rivierbedding).
Dit is nog wel in opmaak maar nu is het moment om er nog iets aan te kunnen doen.















De laatste 2 foto's zijn experimenten voor de weg. Voorlaatste: oude asfalt anno 1965, Laatste: combinatie grind/kasseien.
Ook hiervoor graag bemerkingen.

Mvg,
Dirk


Met de (model)trein was je er geweest !!

Herwig

Rotsen zien er best goed uit.
Binnenwanden van de tunnel lijken ànders,  eigenlijk nogal   "slijmerig" , op de foto's alleszins... . 

dirver

@Herwig: klopt, tenminste ze komen uit een andere mal dan de rotsmallen en zijn minder "uitgekapt"/gekant.
Met de (model)trein was je er geweest !!

Michael

Dirk, grind vind ik te donker, moet meer de kleur van de rotsen hebben, ter plaatse vermalen leistenen die als grind worden uitgereden. Kasseien lijken me helemaal niet gebruikt in de Ardennen, 't is of asfalt met wat stuk gereden plekken of hele kleine fijne leisteen.
Dat is wat ik mij herinner van ruim 20 jaar weekends en vakanties in de Ardennen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dirver

@Michael: ik herinner mij ook dat ik in 1970 (toen 5 hete zomers oud...  ;)  ) ook al op m'n fietske op asfalt reed.
Weliswaar niet in d' Ardennen.....
Het betreft dus een diorama voor Tom z'n baan, hij geeft de voorkeur aan ouden asfalt, dus mogelijks zoiets als de voorlaatste foto....
Niemand bemerkingen over de rivierbedding ? Anders gaat er volgende week het "water" op..... en dan kan ik er niets meer aan veranderen..... :'(

Thanx,
Met de (model)trein was je er geweest !!

dirver

Heren,

Voila, het diorama is af. Hier de laatste foto's alvorens de inbouw op de tafel:



























Er staat hier wel een KEMEL van een fout. Wie vindt hem ?
Tip: Zijn voorvader heette Ferdinand ...



Met de (model)trein was je er geweest !!

Metpetergaathetbeter

ik weet niet of het nog gaat maar die tunnel zou eigenlijk toch donkerder moeten (vanwege al de uitlaatgassen/rook van de stomers en diesels die er al passeerden ? :-\ :-X ;)

dirver

Peter,

Is ook donker, echter op de foto is dit (helaas) niet duidelijk...

Thanx,
Met de (model)trein was je er geweest !!

Ludwig

Knap werk, mij kan het in ieder geval bekoren !
Graag had ik nog een foto gezien eenmaal de rails zijn gelegd. ;)
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2


marc goovaerts

Als ik mag... klein detail: Ga eens met een rode stift langs de rand van je verkeersbord om het witte lijntje kwijt te geraken ?

doomslu

Knap werk!

Porsche? Wat is er mis mee?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


centauri167

Ik vind het zeer geslaagd, het water ook, enkel de waterval kan me niet bekoren, voor de rest echt top !

dirver

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 april 2015, 12:44:15 PM
geen nr.platen ? :-\

Inderdaad Porsche. Wat niet vermeld is dat het om tijdperk III gaat en daar is deze Porsche iets te modern voor....
Met de (model)trein was je er geweest !!