Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Overwegkotjes

Gestart door marc goovaerts, 26 juli 2014, 23:38:23 PM

mark7758

Leuke vraag.
Welke Belg wil graag even een paar Overweg kotjes inmeten en hier melden?  (Belg = niet Negatief bedoeld op welke manier dan ook. Meer omdat jullie dichterbij wonen.)
En ja. Ik ga binnenkort (Volgend jaar) wel tijdens mijn vakantie ze fotograferen. En als ze dan nog niet in model zijn en geen maten beschikbaar ze inmeten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Paulogic

#31
Verwijderd wegens de flauwe en negatieve reacties... :o
mvg,
Paul(ogic)

mark7758

Misschien als 1 3D stukje laten printen? Misschien ook een mogelijkheid.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kees-Jan

Stuur mij dan ook maar de maten.

Dan maak ik ze wel voor MSM in een leuke actie (als we dan toch bezig zijn steun ik het blad wel  ;D ;D ;D).

Michael

Citaat van: Paulogic op 30 september 2014, 11:04:32 AM
Maten en enkele foto's en het komt in orde...

Graag doorsturen en ik breng het in bouwpakket !!

Thx voor de tip mannen  ;D ;D ;D
Dan ook graag van de slagbomen en het complete deel waar de slagboom aan vast zit bij een overweg.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

... nu zijn we al met drie die kotjes gaan maken...  ;D ;D ;D

Wie zal er het goedkoopste zijn?  ;)

marc goovaerts

En het was uiteindelijk de oorspronkelijke vraagsteller (ikke) die dat van plan was en juist daarom de vraag stelde...

Maar de mijne zal toch de mooiste zijn ! En ook in N  >:(
Alleen, wanneer ?

mark7758

Ik heb liever dat er maar 1 iemand die kotjes maakt. Laat de ander een ander markant iets nabouwen.
Er is genoeg wat nog op de markt mag komen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Dirky

...Inderdaad Mark en Marc, ik laat het aan de laser-snijders over! :) Heb nog genoeg werk met andere projecten! :-)

Metpetergaathetbeter

verder zijn er ook nog kotjes die zich in (groot)steden situeren aan stations, die kunnen ook nog gebouwd worden ! Daar zijn het weliswaar geen slagbomen die er op-en neergaan! :-\

groeten Peter ;)

mark7758

Wie weet kan iemand die kenmerkende perronlampen maken.?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

marc goovaerts

Citaat van: mark7758 op 01 oktober 2014, 08:13:51 AM
Wie weet kan iemand die kenmerkende perronlampen maken.?
Ik dacht dat je die al bij Brelec kon vinden ?

mark7758

Ze wilden ze maken. Maar tot op heden staat er niets op hun site. www.brelec.eu  :'(
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

dani

Firmin kent die "kotjes" ook, maar dan niet aan de overweg en van die metalen "dinge..."

https://www.youtube.com/watch?v=GIe_9WMLJAA
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

marc goovaerts

Citaat van: mark7758 op 01 oktober 2014, 13:01:34 PM
Ze wilden ze maken. Maar tot op heden staat er niets op hun site. www.brelec.eu  :'(
Ja, enkel op het fotofilmpje bovenaan zijn ze te zien. En op beuren waar hij verschijnt. De site blinkt trouwens uit in 'leegheid' en is duidelijk in een opbouwfase.