Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Overwegkotjes

Gestart door marc goovaerts, 26 juli 2014, 23:38:23 PM


Peter

Die zie je hier ook bijna overal staan.
Ik meen met te herinneren dat Jocadis die ooit eens heeft uitgebracht
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Hier staat er een van Jocadis.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

marc goovaerts

Tja, da's de modernere variante van dat kotje. De bouwbeschrijving en tekeningen hebben in MSM 8 gestaan.
Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen... Ik heb de maten, foto's, tekeningen, papieren prototype... van het oude model.
Maar dat zit (zoals veel) in mijn fardes met projecten om 'ooit' dit als kleinseriefabrikant (gemend plaaster/resin) te kunnen fabriceren...

vanmiegroet

Bij de Stoomtrein Dendermonde Puurs staan er verschillende overwegketen van dat model langs de lijn
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

mits je de afmetingen en plans hebt moet het toch mogelijk ze zelf te maken ?
Groeten Peter ;)

Michael

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 september 2014, 16:49:50 PM
mits je de afmetingen en plans hebt moet het toch mogelijk ze zelf te maken ?
Groeten Peter ;)

Peter daar heb je helemaal gelijk in, maar hoe kom ik aan de juiste maten, ik woon aardig stukje van de Belgische grens, ik zou van wel meer spullen de goede afmeting willen, misschien dat forum genoten wat meer van dit soort spullen in een aparte rubriek zouden kunnen posten.
Ga op internet maar eens zoeken naar afmetingen van bv de slagbomen bij een overweg, inclusief de de kast waar ze aan hangen, ik kan het niet vinden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

excuseer, ik dacht Marc zijn reactie voor de jouwe genomen te hebben, de fout van met veel tegelijkertijd bezig te zijn !

misschien dat Marc zijn grote boek eens openslaat !

trouwens niks te vinden bij http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/links ? :-\

Michael

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 september 2014, 19:18:08 PM
excuseer, ik dacht Marc zijn reactie voor de jouwe genomen te hebben, de fout van met veel tegelijkertijd bezig te zijn !

misschien dat Marc zijn grote boek eens openslaat !

trouwens niks te vinden bij http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/links ? :-\

Peter met die links heb ik het weekend doorgebracht maar niks kunnen vinden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Citaat van: Michael op 29 september 2014, 19:01:41 PM
...  hoe kom ik aan de juiste maten...

Rechts op de foto van het kot staat een fiets.
De hoogte ervan kun je op enkele centimeters na juist schatten.
En dan is het de regel van drie toepassen, om de andere afmetingen af te leiden ...
Natuurlijk, met de getoonde foto heb je maar één zicht.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mahtoska1

Hebben de beton stenen een standaard afmeting? Als je dit weet is het gemakelijk uit te tellen.

Dirky

'k Heb er in de buurt toch nog gevonden van het oude model, met de nodige variaties... Ze zijn er dus wel degelijk nog  ;)

Nu nog verkleinen  :)

Klaas Zondervan

Waarom is het zo moeilijk om aan de afmetingen te komen? Gewoon er naar toe fietsen met een rolmeter en notitieblok.
Of zeg ik nou iets heel raars?

mark7758

Klaas de Afstand Utrecht- Belgische overweg is wat veel om even naar toe te fietsen. (Al lijkt met het laatste deel wel erg leuk.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Klaas Zondervan

Ja, maar volgens mij zitten er ook heel wat Belgen op dit forum. :)
Afgelopen zomer heb ik twee weken door België gefietst, en daarbij heel wat van die kotjes gezien. Maar geen maten genomen, want ik ben zelf niet van plan om ze na te bouwen.