Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 48

Gestart door tonycabus, 11 april 2006, 12:53:30 PM

locomotion

Rudy (vdr),
Knap baantje heb jij wel. ben je al begonnen aan de uitwerking ervan. of staat alles nog op papier?
En valt het werken met WinTrack mee? Met andere woorden, de sporen die het plan adviseert, zijn dit ook de sporen die je nodig hebt, of moet je bij het uitwerken van het plan nog veel aanpassingen doen?
Locomotion

vdr

Voor de uitwerking van de baan ,kan je is gaan zien ,bij onze banen pagina 15 of 16 ,
Mijn fotos zijn wel geplaatst via Gerolf.En om op je vraag te antwoorden , de stuklijst die Wintrack aangeeft komt voor 95 percent uit. Natuurlijk valt er hier en daar wat aan te passen , want we zijn geen schrijnwerkers en daar is ook een speling toegestaan[;) Dus op de millimeter werken aan zo een baanconstructie ,bestaat niet (allee ,bij mij)[:D]Nee ,eens je ?et Wintrack kunt werken is dat een practig hulpmiddel om je dromen te realiseren[:p]
 

eibtrain

citaat:
Hallo,

Wat denken jullie van mijn kleintje artikel "Geen Ruimte, Geen Excuus" ?

Vriendschappelijk,

Ricky.


Ricky

Bepaald klein zou ik het artikel niet noemen, waar interessant was het wel! Overigens kan je blijkbaar niet alleen goed met de pen overweg maar ook met het penseel. Verhelderende tekeningen.

@Gerolf, schitterend idee om de blauwachtige witte leds te "vergelen" en van een armatuurtje te voorzien. Ik had indertijd ook zo'n setje gekocht maar had nog niet zoveel toepassingen. Dit doe ik zeker na!


Greetz,

Rik

doomslu

Leuk dat we hem net voor Pasen hebben ! [:)]

Heel interessant artikel, Ricky.

En Gerolf, die heeft weer eens een knap stukje knutselwerk uit zijn mouw geschud. Ik hoop voor jou dat die lampjes ook echt te zien zijn, want anders zou het wel zonde zijn.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BD1701

Ik heb het nieuwe nummer als eens doorgekeken, en het ziet er weeral een super nummer uit. Spijtig da er nu nog geen loctest instaat van de reeks 51, maar gelukkig komt die in het volgende nummer aan bod, zoals vermeld staat. Ik vind het goed dat ze eerst de loctest erin gezet hebben van de reeks 52 (zwevende cabine). Een super loc dus, die ook ook heel goed scoort in de test, dus roco doe zo voort zou ik zeggen. Verder zit dit nummer van Modelspoormagazine er dus perfect uit, op naar het volgende zou ik zo zeggen.
 

doomslu

citaat:
Geplaatst door BD1701

op naar het volgende zou ik zo zeggen.

Niet te rap h? ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Fijn dat jullie die lampjes goed vonden, ik twijfelde wat aan de artikelwaarde ervan.
Ik wil toch even "Le Belge" extra vermelden: Jean-Luc kan toveren met plasticard [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

Inderdaad Gerolf. Het artikel over de Belge is schitterend. Niet iedereen zal dit lokje bouwen, maar het lezen is zeker de moeite waard. Al was het maar om idee?n op te doen.
Loco

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Fijn dat jullie die lampjes goed vonden, ik twijfelde wat aan de artikelwaarde ervan.

Gerolf, wat is de artikelwaarde ? Je bent bij de bouw van deze "eenvoudige" lampjes diverse problemen tegengekomen en je hebt ze stuk voor stuk opgelost. Zelfs al denk ik niet ooit zo'n lampjes te willen gaan bouwen, dan denk ik toch dat dit artikel zijn waarde heeft.
Ik weet nu al zeker dat ik het idee van de electriciteitsdraad op de muur ga pikken [;)] !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik weet nu al zeker dat ik het idee van de electriciteitsdraad op de muur ga pikken [;)] !
Ik zie het zeker niet als diefstal. Kopieer gerust!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

G.P dat artikel is puik werk evenals het idee simpel comme bonjour. Maar wel "echt". Ik ga dit zekers ook eens proberen . Prachtig Gerolf[:p]
stel voor dat we G.P de eretitel van " meester spoorwegmodelbouwer "toekennen.
Overigens dat artikel van "Pol" mag er gerust wezen zekers weten. Ook hij mag  naar mijn meining  die "eretitel" krijgen voor zijn ganse oeuvre.

Dit maar om te zeggen : het is weer een fantastisch nummer. Op naar het volgende zekers.[;)][;)][:D][8D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

OK, Argilla, ik heb het begrepen [:I] [:I]
Er zijn echter veel mensen die zulk een titel zouden verdienen, ook op dit forum!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Klopt ja! Maar 'Mr. Digital' die de laatste tijd hier onder de naam 'INFO' rondzwierf heeft me laten weten dat hij hier niet meer komt. Geen verder kommentaar....
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Brunel

Mooi nummer weer hoor. [:)]

Alleen dat hele positieve verhaal over de Peco wisselaandrijvingen kan ik niet volgen. Die dingen verbruiken zoveel stroom dat ze eigenlijk alleen met zo'n condensator-ontladingsschakeling betrouwbaar werken. Ze zijn vrijwel onbruikbaar met digitale decoders. Geen goed advies van MSM.

DelticPower

Hallo Allemaal, met veel interesse heb ik het artikel over de reeks 52 zitten lezen. Vooral het stukje over het plaatsen van een loksound decoder met twee luidsprekers. Met verbazing las ik dat de tweede luidspreker parallel met de eerste luidspreker wordt aangesloten. Ik vrees hierbij het ergste. Denk toch dat een serieschakeling beter is. Anders wordt de luidsprekerimpendatie gehalveerd en de stroom door het eindtrapje van de decoder verdubbeld. Bij een serieschakeling word de impendantie verdubbeld en dus de stroom gehalveerd. Het geluid is misschien iets zachter maar alles blijft heel.  Of toch niet?
Groeten van Jan