Kermisattraktie-eendjes vangen

Gestart door 755philippe, 19 juli 2014, 10:02:16 AM

loebaske

Zoals met veel dingen en details zie je geen sikke piet wat er binnenin is, tenzij je er met uw neus opstaat...
Niet gelaten dat het niet mag, ik hou er me wel niet met bezig of steek er geen energie in... ieder zijn keuze en smaak.

raf

inderdaad van sommige zaken zie je niks als het af is
heb ik, ook met de winkel die ik heb gemaakt
nu ga ik er preisertjes in zetten of niet en als ik ze der in zet wat ga je der van zien

blijft wel mooi werk en je kunt natuurlijk het ook zo maken dat het dak er af kan en je wel binnen in de tent kunt kijken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

755philippe

Hallo,
Ik weet het. Ik heb er misschien wat teveel energie in gestoken in het binnenwerk maar zal voor het volgend projekt misscchien ietsminder zijn, als je er niet veel van ziet. Soms denk ik,  ik ga dit en dat als detail aan toevoegen en als het bijna af is kom ik tot besluit ... oei is dat alles wat je er in feite van zie. De huisjes die ik zelf heb gemaakt heb heb ik praktisch zonder interieur gedaan. Gordijnen er voor en klaar.
Volgende keer wat minder detail.

Mvg

755philippe

loebaske

Pas op...ik breek het niet af, is heel mooi, maar jammer dat je nadien er niet veel meer van ziet.
Probeer in een winkel wat kasten/rekken te zetten en enkele figuurtjes, zorg er dan voor dat er een lichtje aanwezig is en door de grote winkel ramen ziet je dan toch nog iets en anders zoals je melde, gewoon wat gordijnen....

Stedahult

Mooi stukje werk, maak in de buitenring (dak) om de paar cm een daklicht.
Dan kun je toch de binnenkant zien, het middendak op de kroon na geheel doorzichtig.
Zelf heb ik dat 25 jaar geleden voor iemand gedaan toen ik voor die persoon
lokloods H34 gebouwd heb. Een volledig ronde loods (24 sporen) met een dak
bijna eender als dat van jou. Zodoende was naast de constructie, ook het in
en uitrijden te volgen. De boel blijft toch stofvrij, en het is te zien...
Mvh. Steef

755philippe

Hallo,
Verlichting is er voldoende aanwezig. Tussen elke paal zie je een ronde kraal. Daar is een smd-led ingebouwd. Er zijn ongeveer 30 bollen die licht geven en aanvullend aan de onderzijde van het dak zijn 2 schijnwerpers aanwezig. Een doorzichtig dak vind ik persoonlijk niet zo mooi omdat de zeilen moeten aansluiten maar wel een goed alternatief. Als alles af is zal ik een foto of filmpje plaatsen met alle verlichting aan.
Mvg

755philippe

755philippe

Hallo,

Dak geplaatst maar er zitten langs elke kant een oneffenheid in. Krijg het zeil niet volledig opgespannen maar ja alles is rond en is niet zo gemakkelijk. De minste afwijking aan het gebinte van het dak kan voor problemen zorgen. Zo ik laat het dak zoals het is want kan het toch niet meer verwijderen anders is heel de bedrading die eronder zir naar de knoppen. Morgen dak schilderen in de juiste kleur.
Vervolgens heb ik op een experimenteerprint 11 leds geplaatst om zo het looplicht op de Oc32 te simuleren. Ga eerst testen en zien of ik mijn programma moet aanpassen. %pey nog wat tandwielen bestellen voor de dansers te laten bewegen.
Mvg

755philippe

755philippe

Hallo,
Hier een foto van het dak maar met enkele oneffenheden. Iemand een idee hoe ik dit wegkrijg ? Het dak is geschilderd met een mengsel van houtlijm en verf.

http://s1381.photobucket.com/user/Philippe_Koninckx/media/20150405_1945291_zpsrdfuvfm9.jpg.html
Nu nog gaan stoeien met de oc32 om het looplicht aan de inkom te programmeren.

Mvg

755philippe

Freek

Hallo,

heb je stof als dakbedekking gebruikt?
Je kan het dak in stukken knippen en terug aan elkaar plakken boven de spanten van je dak, nog een fijn lijntje erover om het eruit te laten zien als een naad?
Of de dakbedekking opnieuw maken door er stroken nat kranten papier over te leggen à la papier mache, dan gaat je dakbedekking meer de constructie van je dak volgen en er echter uitzien.

755philippe

Als dakbedekking heb ik stof gebruikt. Onder het stof een onderdak in zeer dunplasticard gebruikt 0,15 mm dik. Jou idee over papier maché is goed alsook het gebruikt zeil in enkele stukken te snijden. MAAR... waar het dak op gelijmd is aan de randen lopen zeer dunne draden die zorgen voor de binnenverlichting. Het dak is gelijmd met houtlijm dus gemakkelijk te verwijderen maar ik heb schrik bij het verwijderen dat de draden breken of losgetrokken worden. Zal misschien is voorzichtig aan de rand proberen. Bedankt voor den tip.

Mvg


755philippe

Michael

Philippe ik loop regelmatig tegen dit soort dingen aan, niet hetzelfde als jij met het stoffen dak maar wel iets gemaakt, veel werk in gestopt en dan niet echt tevreden met het resultaat, dan is bij mij altijd de overweging (als er niks meer aan te veranderen is) blijf ik hier tegen aan kijken of ga ik me dit later beklagen. De rest mag je zelf invullen, maar ik blijf daar niet tegen aan kijken.
Dat is die verdomde leercurve waar we tegenaan lopen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Freek

Als je stof gebruikt hebt, kan je die voorzichtig vochtig maken en dan zal de houtlijm wel los komen.

755philippe

Hallo,
Ik heb toch besloten om het grote ronde dak eraf te nemen. Heb tinner op een penseel gedaan zodat de lijm (en ook de verf) van het dak oplost. Eronder zaten de zeer dunne draadjes van de verlichting. Draadjes met tandenstoker losgekregen van verf en lijm. Alle verlichting getest en OEF... alles werkt. Geen draadje losgetrokken. Nu nieuw dak maken. Misschien terug in stof maken en in vier gelijke stukken delen. Een mooi lijntje trekken tussen elk deel. 1/4 dak opspannen moet volgens mij lukken. Als er nog ideeën zijn laat maar komen. Ik weet niet of de rest van het dak maken in 0.15mm plasticard een optie is. Voordeel is wel dat je nadien nog kan bewerken met ev putty of opschuren.
Mvg

755philippe

Freek

Ik denk dat als je het dak maakt met stroken krantenpapier dat dit natuurlijker gaat vallen. Een tentzeil hangt altijd een beetje door tussen de spanten. Volgens mij kan je het beste werken met strookjes die veel te lang zijn, maar elkaar cirkelvormig overlappen tot het dak terug toe is, daarna de overschot er terug af snijden. Als het droog is, lichtjes opschuren om de lijnen van de stroken weg te werken, en daarna verven.

Stedahult

Kijkt wat makkelijker...


Mvh. Steef