Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Kermisattraktie-eendjes vangen

Gestart door 755philippe, 19 juli 2014, 10:02:16 AM

755philippe


Even een update van de spiegeltent. Morgen de laatste hand brengen aan de verlichting. Bedrading voor de verlichting is aangebracht en aangepast. Figuurtjes zitten op de bankjes. Morgen resterende tafels en stoelen aanbrengen die ik zelf vervaardigd heb. Volgende dagen  moet ik tandwielen zoeken en of bestellen voor de motorisatie van de dansende figuren. Ga vanavond wat ventjes schilderen voor in de tent te plaatsen. Voor de verlichting aan de inkom ga ik gebruik maken van de OC32. Morgen ga ik wat foto's posten van de verlichting.

755philippe


Esu Ecos + koploper + Marklin K-track

755philippe

#16
Hallo,
Hier even enkele foto's van de spiegeltent.







De stoelen en tafels voor de plaatselijke bevolking



Kraaltje voor de discobol.



Marklin K-Track  -  Esu - Ecos  -  Koploper



loebaske


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh


Rangeerduivel

Baan(lees been)brekend werk! :D :D

;)

755philippe


Deze middag wat knipwerk gedaan om de zeilen weldra te kunnen plaatsen. Stukjes stof geknipt en geschilderd met grijze verf en wat verdunde houtlijm. Straks messingdraad in zwart schilderen om de discobol te fixeren. Morgen servo ombouwen tot traag werkende motor. Ombouwveslag gelezen bij 3 railforum.

755philippe


Marklin K-Track  -  Esu-Ecos  -  Koploper[/size]

Gerolf

Ik heb een deja-vue  8)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe


Sorry Gerolf, maar ik vond dit een mooi projekt. Ben nu aan het zoeken hoe ik die spiegelbol kan aansturen. De ombouw met servo werkt niet zoals ik wil. Ga misschien proberen met de oc32. Mijn Belgische seinen werken hier perfekt mee. Voor muziek aan te brengen zal ik misschien jou hulplijn nodig hebben.
Mvg

755philippe

Marklin K-Track - Esu-Ecos - koploper[/size]

Gerolf

Geen excuses nodig, ik ben vereerd  ;)

Mijn spiegelbol (en dansende koppeltjes) zijn aangestuurd met gewone DC-motoren (met een stevige tandwielreductie, dat wel)
Die vind je bijvoorbeeld bij http://www.lemo-solar.de/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Hallo Gerolf,
Heb even moeten zoeken maar om de spiegelbol te laten draaien heb ik motortjes gevonden die ze bvb inbouwen in de auto's of vrachtwagens bij het Faller-Car systeem. Bij Conrad heb ik een pwm-sturing gevonden om deze motor traag laten draaien. Kun jij even zien of dit geschikt is zodat ik niets verkeerd bestel.

.

Mvg

755philippe

Marklin K-Track  -  Esu Ecos - Koploper




DelticPower

Hallo Philippe, waarom geen gewone spiegelbolmotortje gebruikt. Als je deze uit zijn behuizing haald is deze klein genoeg.


Groeten Jan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Hallo,
Om de personages in de spiegeltent te laten dansen heb ik een pwm-schakeling gevonden op circuits-online zie hieronder de volgende link. Weet iemand of ik deze schakeling digitaal kan aansturen en/of gelijk of wisselstroom. Zie link.http://www.circuitsonline.net/schakelingen/17/modelbouw/motorregeling.html
Volgende week nog wat elektronika-komponenten halen voor het samenstellen van de print.
Ondertussen de motor voor het aansturen van de spiegelbol aangekregen van een forumlid.
Mvg

755philippe

Marklin K-Track - ESU-Ecos - Koploper



Gerolf

De schakeling die je weergeeft werkt maar in één richting.
Stel dat je de motor in twee richtingen wil laten draaien heb je bvb nog een relais nodig.

Digitaal aansturen is bij deze opzet wat lastiger - dan zou ik voor een ander schema gaan
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw