Kermisattraktie-eendjes vangen

Gestart door 755philippe, 19 juli 2014, 10:02:16 AM

dani

interessant begin van dit nieuw projectje... ik volg
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

755philippe

Suske,

Ik  heb nog heel wat motortjes en tandwielen liggen en ik wou deze toch ergens gebruiken. Vind het ook wel mooi iets dat je zelf hebt gecreëerd hebt en waarbij je nog wat beweging kunt inbrengen geeft een meerwaarde aan je baan. Het geeft ook meer voldoening dan bijvoorbeeld een set van oa Faller die je ineensteekt en waarbij dan nog eens zo'n reusachtige en lawaaierige motor bij zit. Ik ben al aan het nadenken om na dit een volgend en nog niet verwenzenlijkt projekt aan te vangen en weeral met een motor maar weet nog niet wat het gaat worden. Voor mij is dit ook leuk om te doen en vooral een goede leerschool. Bij mijn spiegeltent heb ik heel wat moeilijkheden ondervonden bij de aandrijving en tot zelfs verschillende keren moeten aanpassen en opnieuw beginnen terwijl bij dit projekt  dit van de eerste keer is gelukt.

Mvg

755philippe

SuSke

oei, boven de "gerolf-bacterie" ook nog een zware "modelbouw-infectie"  ;) ;)

Belooft in ieder geval iets moois te worden en inderdaad, elke oplossing die we vinden voor een situatie waar we voor komen te staan helpt ons de volgende keer weer verder.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe

Ik wil een imitatie maken van een neonlamp in de kraam. Gebruik ik hiervoor witte leds of sunny-white? Welk zijn hier de beste toepassing voor ?

Mvg

755philippe

Gerolf

"Neon" had nogal wat kleuren, en werd gebruikt voor reclame(letters).
Bedoel je een gewone TL in TP3 ? Dan is het eerder koud-wit  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

#110
Ja, sorry, ik bedoelde eigenlijk TL buislampen ipv neonlicht dat inderdaad gebruikt werd voor lichtreklames ed.
Gerolf, hiermee kan ik verder. Heb nog witte leds liggen. En ondertussen ook geplaatst. Het is prutswerk om de allerkleinste leds te solderen maar ben dat ondertussen wel gewoon zie spiegeltent (132 stuks).
Mvg

755philippe

755philippe

Verlichting getest op OC32. Kreeg 2 leds die vanzelf lichtjes begonnen te doven. Dan maar even aan de weerstand gaan voelen en ja mijn gedacht was juist. Had een verkeerde weerstand geplaatst. De ledjes gaven ook zeer weinig licht en ik zag wat bruine verkleuring aan de leds. Dus de leds waren aangetast en nieuwe leds geplaatst. Geeft nu ook veel meer licht. Gelukkig alles op tijd bemerkt zodat de uitgang van de Oc32 niet beschadigd is. De motor is ook al aangesloten en de snelheid zit goed. Wordt vervolgd...
Mvg

755philippe

raf

philipe ik meet nog steeds de weerstanden na voor ik ze plaats
ik heb zo een pillen doosjes en als ik werk dan leg ik alle onderdelen daar in
maar weerstanden eerst meten en ledjes ook smd eerst testen met de meter op diode stand
ik heb eens een hele reeks witte ledjes draadjes aan gezet en ik bouw er eentje in (ingegoten in een lampje)en ??? ze branden rood
dat was dus werk om opnieuw te doen en spijtig van de verloren tijd

nu eerst meten das weten

gr raf en ik blijf volgen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

755philippe

Had ze nagemeten met een nieuwe voltmeter. Had alleen niet gezien dat alle waarde in K-Ohm worden aangeduid ipv in Ohm zoals op mijn vorige toestel. Resultaat is dat ik een weerstand heb genomen die 10³ te zwak was of 1000x.
Heb geprobeerd om de eenden te printen op een transparant maar het geel is op transparant bijna onzichtbaar. Zal dus naar een andere oplossing moeten zoeken. Misschien printen op een wit blad en alles uitknippen- ook horizontaal spiegelen en vervolgens de 2 eenden op elkaar lijmen zodat je op de achterzijde geen wit blad ziet en met zelfklevende folie overtrekken en uitknippen. Is maar een idee.

Mvg

755philippe

Metpetergaathetbeter


raf

geel is shit om te printen
enige oplossing is of het blad mat wit spuiten en dan het geel er over heen printen
is reeds tegen geslagen omdat de verf van de printer ambetant deed met de witte verf

en peter heeft gelijk niet alle eendjes zijn geel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

een oplossing zou kunnen zijn het afdrukken op een bleekblauwe achtergrond meteen het kleur van de bak waarin ze zich voortbewegen !
Hier in Vlaanderen zijn ze net wat minder in verschillende tinten te zien!

755philippe

Hallo,
Ik heb zojuist een soort prototype gemaakt zoals ik hierboven heb beschreven. De bedoeling is dat de dunne pootjes van de eend worden vastgelijmd op de ronddraaiende rubberen riem. Heb een gele eend uitgeknipt en vastgelijmd op zijn spiegelneeld en transparantie zelfklevende folie omboeken te kaften overheen gedaan. Lukt precies wel goed. Ga nog eens morgen proberen maar met andere kleuren.
Mvg

755philippe

Gerolf

Citaat van: 755philippe op 17 september 2016, 22:01:19 PMDe bedoeling is dat de dunne pootjes van de eend worden vastgelijmd op de ronddraaiende rubberen riem.

Die eendjes hun pootjes zie je niet - ze dobberen rond in een ovalen zwembad ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

philipe als je de eendjes aan die band gaat kleven dan gaat er maar 1 rij eendjes draaien
als je op de band magneetjes kleeft en die onder een plaatje laat draaien en de eendjes daar bovenop zet met een metalen plaatje dan gaan de eendjes meer wille keurig zwemmen als je der eendjes met aluplaatjes tussen zet (alu voor het gewicht ze moeten ongeveer even zwaar zijn)
de niet magnetische worden dan mee vooruit geduwd door die wel met de magneten mee draaien
zo maar een idee hé komt door dat filmpke wat gepost is geworden

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.