Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Kermisattraktie-eendjes vangen

Gestart door 755philippe, 19 juli 2014, 10:02:16 AM

755philippe


Steam.N

Foto plaatsen is gelukt.  Goed zo  ;)
Nu kunnen we wat over de schouder meekijken  :)

Het grootste deel van de constructie staat al in mekaar !
Kleuren zien er prima uit.  Zelfs de dansvloer heeft een mooi verweerd tintje.

Kleine opmerking terzijde: probeer de onderdelen mooi te laten aansluiten:  de dakraampjes hobbelen wat op en neer ...
Of komt dit door de extra luide muziek ?  ;)
(trek je mijn opmerking niet te erg aan: ik ben wat pietje-precies ...)
Ik denk wel dat je dit gecamoufleerd krijgt met de daktent.

Mooi projectje.  Blijf ik volgen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

755philippe

Het geheel van het dak is afneembaar en er zit aan de binnenkant 2 schijnwerpers om de discobol te verlichten. Dit aanpassen lijkt me bijna ondoenbaar tenzij ik opnieuw begin. Ik weet dat Gerolf dit beter kan maar ik ben dan ook een amateur. De dakconstruktie heb ik 2x moeten herbeginnen. Wat mijn foto's betreft begint het te lukken maar de 2de foto staat er niet op.

Philippe

755philippe

[
2 foto's toegevoegd om te zien of het werkt

philippe

Havoc

Ziet er goed uit. Dakzeil is ook mooi gelukt.

Welke schaal is dat? Lijkt me klein voor h0, ofwel zijn die draden nogal dik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

59erke

Ziet er inderdaad goed uit, Philippe

Volgens mij is het HO schaal Havoc , als je naar de afmetingen op de snijmat kijkt, zie ik een lengte van 22cm.
Lijkt me toch heel groot voor N Schaal
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Havoc

Dat is dan een tent van 19m. Blijft een dansvloer van een meter of 5. Lijkt me klein om te dansen, vandaar. Maar ik ben geen danser...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Ik vind het bewonderenswaardig dat een moeilijk project als dit navolging krijg.
Prima, Philippe!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Knap gedaan, Philippe !

Die "Bon Vivant" is een relatief kleine spiegeltent.
Diameter tussen de binnenste steunen (diameter van ronde daktent dus) is 9.8 meter.
Als je aan de rand van die cirkel nog stoelen en tafels zet, blijft er inderdaad maar 5...7 meter over

Ik heb voor die tent nogal wat (kleine) stukken geëtst.
Philippe lost het op met styreen, en hij doet dat erg goed  8)

Wat de bedrading betreft: met lakdraad kan je heel wat fijner werken, en heb je minder zichtbare leidingen  ;)
Ik zie in je front gaatjes - heb je ook smd-leds gebruikt?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

De dikke bedrading die je ziet was om de schijnwerpers onder de tentzeil te testen.  Onder de tentzeil bevindt zich dunne lakdraad tot aan de konnektoren die het dak afneembaar maakt. Voorlopig heb ik daar even ho-draad genomen voor te verbinden met een transfo. De schaal is ho. Tafels en stoelen komen nog alsook het dichten van ronde gevel waar ik momenteel mee bezig ben.
Alvast bedankt voor de leuke reakties.
Philippe

755philippe



Even een update van de spiegeltent. De dikke draden zijn weggewerkt/vervangen door dunnere en alles naar de onderkant van de tent samen met de smd-weerstanden voor de gebruikte smd-leds. Volgende week ga ik als de tijd het toelaat de binnenverlichting maken. Hiervoor gebruik ik weer lakdraad, smd-leds en smd-weerstanden. Gelukkig heb ik alles op voorhand aangekocht. Ik ga 5 lussen maken van elk 6 smd-leds. Op de foto even een voorsmaakje.

Philippe

755philippe



Nog even de leds in werking.

Philippe

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Hallo,

Nu de dagen wat korter beginnen te worden het projekt van de spiegeltent hervat. Ik lig in de gips dus heb ik nu ziekteverlof of modelbouwtijd. Waar zaten we nu weeral. Ondertussen zijn alle panelen rond de spiegeltent geplaatst. Aan de binnenkant zijn de spiegels in elk kompartiment geplaatst. Ik heb zelf tafels en stoelen gemaakt welke morgen worden ge-airbrushed. De eerste zes lampbollen aan de binnenzijde zijn geplaatst en werken. Morgen de volgende zes plaatsen. Ik heb ook een dansend koppel proberen te maken met 2 figuurtjes en deze gelijmd op doorzichtige kunststof. Ga eens kijken of ik voldoende figuurtjes heb om aan de tafels te zetten. Ik heb ook een toogje gemaakt als bar. De rest wordt vervolgd.

Philippe

ecos 1- koploper marklin-k

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1