citaat:
Geplaatst door Ed1m
Het barst hier van de ide?en. De tunnelportalen van gips maken, daar
heb ik aan gedacht. Vergeet niet dat 'kunstwerken' zoals tunnels en
bruggen veel degelijker moeten zijn dan 'normaal' H0-spoor. Ik zie het al voor me, na een paar Hollandse regenbuien krijgen de 'kunstwerken' spontaan een andere vorm, ondanks het gebruik van vloeibare siliconen.
Bovendien zal e.e.a. gefundeerd moeten worden anders verzakt de boel.
In de hier getoonde portalen zitten een paar gaten voor bouten om de
konstruktie aan fundatiepalen vast te kunnen maken.
Dan zal ik voor elk bouwwerk gietmallen moeten maken, voor elk
bouwwerk afzonderlijk, van hout. Dan ligt het voor de hand dit hout
direkt voor de bouwwerken zelf te gebruiken. Bovendien moeten er
bevestigingspunten voor bovenleiding (masten e.d.) aan komen. Dat
wordt in gips toch wat moeilijker.
-------------------S-P-R-E-U-K---------------------
Van hout word je niet oud, van ijzer word je niet wijzer.
ik denk dat ge niet goed gelezen hebt. Er staat " onderdompeling met sliconen (vloeibaar). Dat is het produkt waarmede men muren e.d. injecteerd en/of bestrijkt.
kijk mijn oudste tunnelportaal is 9 jaar oud. Niets maar dan ook niets is er aan kapot of vervallen aan. Geen Belgische bui of storm die hier iets aan vermag. Sterk als kerkewerk weet je wel.Verder hoeft men slechts een mal te maken voor alles i.p.v. telkens omnieuw een houten tunnelportaal te moeten maken en te schilderen.
Nu ja ...ieder zijn werkwijze of course en wie zegt niet dat het resultaat hetzelfde is , wel ?[:p][

]
Het laatste tunnelportaal dat ik nu maak is gemaakt van verschillende kleuren ( opgekleurd ) klei dan in een mal , drogen ( ongeveer 1 maand)eerste maal ruwbak doen ( 960 ?), daarna matglazuur en gladbrand op 1080? . Uitzicht verbluffend echt. Zoals " in het echt".Natuursteen, of bakstenen uitzicht geen probleem.
P.S ik ben nml beeldend kleikunstenaar vandaar.
Is meer werk , maar de potalen zijn voor de eeuwigheid.