Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dipje...

Gestart door Havoc, 13 juli 2014, 21:07:59 PM

Havoc

Citaat van: Huugooke op 17 juli 2014, 16:04:48 PM
Als het met een St. Jozefzaag, een cirkelzaag, een boomzaag, figuurzaag, kettingzaag of zelfs een gatenzaag is, zou ik zeggen: go for it!
Ik begrijp het wel hoor, je spreekt hier met de "dipmaster", maar het slechtste dat je kan doen is bij de pakken blijven zitten. Kies iets waarvan je weet dat je er onmiddellijk succes mee zal hebben: geweldige opkikker!

Het is met een lintzaag, ook goed? Voornaamste reden dat de moraal naar beneden gaat is dat alles waarvan je zou denken dat er onmiddelijk succes mee te boeken is dik tegenslaagt en alles dagen/weken/maanden achteruitzet.

Gevolg is dat als er dan eens iets lukt ik er niet eens vrolijk van wordt. Meh...

Ik geef toe dat het eigenlijk allemaal onozele dingen zijn (zeker vergeleken waar anderen voorstaan) maar het is gewoon teveel geworden. Iets dat misgaat is een ding maar als alles wat je vastneemt compleet de mist indraait is de leut er helemaal af. Denk dat het grootste probleem mijn werk is, maar ik zie geen manier om dat objectief te beoordelen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Stieven76

Misschien gewoon naar iets anders op zoek gaan? Hoeft daarom niet direct, maar al eens rondkijken kan geen kwaad hé. Zeker in de IT moet je toch wel iets anders kunnen vinden?

Huugooke

Je werk is een voornaam deel van je leven, als je daar geen voldoening in vindt kan het inderdaad snel bergaf gaan. Been there, done that!
Op een bepaald moment was ik het zo beu op mijn werk, omwille van tegenstand, onwrikbare meningen, vriendjespolitiek, dat ik in een steeds sneller draaiende neerwaartse spiraal de diepste depressie bereikte. Je staat machteloos, het is vechten tegen de bierkaai.
Ik ben er uit geraakt door steeds te blijven terugvechten, tot bij de hoogste instantie, met de hulp van collega's die eensgezind met me waren, met de mentaliteit van "als het niet lukt, dan begin ik opnieuw". Dat vreet aan je, lichamelijk en geestelijk. Dat ontneemt je plezier in andere dingen. Er is geen oplossing voor, geen andere dan blijven hopen op een oplossing, maar die komt helaas zelden vanzelf.
Er zijn geen wijze woorden of raadgevingen, enkel sympathie en vooral empathie, voor je miserie.

Steam.N

Same here !!!
Alleen heeft de modelbouw me steeds rechtgehouden (of belet dat ik er volledig onderdoor geraakte ...):
na het werk in die ándere (model)wereld duiken, en je volledig van het werk afsluiten ...

Ondanks je huidige tegenvallertjes, tóch de moed niet opgeven, Johan !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }