Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dipje...

Gestart door Havoc, 13 juli 2014, 21:07:59 PM

ceuleer

Wanneer ik die knappe banen bekijk waarvan hier en in MSM de foto's getoond worden, dan vind ik het moeilijk om iets op te bouwen, wegens plaatsgebrek moet ik nog beginnen, maar dan denk ik, hoe moet ik in hemelsnaam zoiets gaan bouwen....
Dan koop ik nog maar een loc of wagon bij, en de dip is weeral weg. :)

Doornroosje

Niet echt een dipje, maar net omgekeerd. Veel zin om te beginnen, maar dan komt de vrouw en mijn verstand die zeggen dat er eerst nog andere werkjes moeten gebeuren. Het huis is nog niet helemaal af, de tuin vraagt aandacht en dergelijke meer. Soms krijg ik een dipje omdat ik niet verder kan/mag doen!

Koen

Tja Dennis,

Ik denk dat iedereen dit wel door maakt. Ik ben reeds 14 jaar bezig met de verbouwingen. Als je altijd de klussen laat voor gaan op het bouwen, vrees ik dat er altijd wel iets zal tussen komen.
Een gezond evenwicht tussen modelbouw en andere zaken is belangrijk.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Oh, hoe herkenbaar ... soms een hele periode zonder vooruitgang, geen zin om er iets aan te doen, of wél zin maar voor de baan zitten en geen hand uitsteken ... tientallen gestarte projecten en niets dat afgeraakt ...

Met de minibaantjeswedstrijd is het even anders: er is een tijdslimiet en mijn wensenlijst is torenhoog ... wat alweer ontmoediging brengt.  Alleen mijn koppigheid en de wil om tóch iets te brengen houdt me in gang, soms wat tegen mijn goesting, tot iets mooi lukt en dat me weer wat vaart geeft ...

Zin van de hobby?  Velerlei: je houdt je grijze massa in beweging: problemen oplossen, je in een , fantasiewereld inleven,  creatief zijn, ...
Voor mij is het de laatste jaren letterlijk een reddingsboei geweest, die me hielp overleven in een "professionele"  wereld waar zelfs Kafka de situatie als Kafkaiaans zou ervaren hebben ... waar je in totale wanhoop tot acties gedreven werd die je eerder onbegrijpelijk vond, maar die je op dat ogenblik als DE oplossing ervaarde ...
Een parallelle wereld, waar je werd afgeschermd, je gewaardeerd voelde, positief kon/mocht denken ...

Met een forum aan (grotendeels)  gelijkgestemden, je tweede familie ...

Mij mogen ze uitlachen, met mijn "treintjes spelen" ...
Laat ze maar tonen wat ze doen, buiten hun shoppen en tv kijken, hun geroddel  ...

Voorlopig krijg ik alle tijd ... tot 17 october.
Daarna zal het een stevige tijd 1:1 zijn ... maar dat is ok:  er mag wat evenwicht zijn in het leven ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

DelticPower

Oh oh, hoe herkenbaar, soms is het alsof een hogere macht je tegen houd. Had last van grijze staar.Zag het fijne allemaal niet meer. Moest dus aan beide ogen geopereerd, wat al met al enkele maanden duurde. Afwachten tot alles hersteld was en dan een nieuwe bril. Nu kon ik weer goed zien, dus aan de gang. Kreeg 3 maanden geleden een netvliesloslating. Meteen geopereerd en gelukkig is mijn gezichtsvermogen weer terug. Vorige week weer een nieuw brilleglas in mijn bril en kan ik weer aan de gang. Toch voel ik me nog niet happy om weer te beginnen. Doe van allerlei klusjes, als het nog maar niet aan mijn spoorbaan moet.

Groeten Jan

Havoc

Misschien eigenaardig, maar enkel al beseffen dat je ik niet alleen ben geeft een beetje moed.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Herkenbaar?  Twaalvenvijftig zaken die op afwerking wachten.  Na X-tijd komt dan de zin terug om één van die zaken verder af te werken (wat dan meestal wel in orde komt).  Probleem is (is dat een probleem?): na het afwerken na X-tijd van zo'n project(je) zijn er ondertussen al elvendertig bijgekomen  :) :) :) .

Doen waar je je goed bij voelt, dat telt!

Groetjes, Peter


Frank_N

Citaat van: PeterC op 14 juli 2014, 21:21:36 PM
Herkenbaar?  Twaalvenvijftig zaken die op afwerking wachten.  Na X-tijd komt dan de zin terug om één van die zaken verder af te werken (wat dan meestal wel in orde komt).  Probleem is (is dat een probleem?): na het afwerken na X-tijd van zo'n project(je) zijn er ondertussen al elvendertig bijgekomen  :) :) :) .

Doen waar je je goed bij voelt, dat telt!

Ok dan :P
Even wat "wiskunde" erop los laten :-*
Twaalvenvijftig min Elfendertig zou ongeveer 21 zijn :P
Gedeeld door (X-tijd, waarin X = 10) komen we op 2,1 8)
Probleem min Probleem is 0 Probleem.
Dus 0 Zin hebben is gelijk aan 2,1 - 1 = ~ 1,1 zin.
Zo is het altijd positief te keren :P 8)
Dat MOET goed voelen, Peter!
Groet van Frank

PeterC

 :) :) :)

Binnenkort verlof: hopelijk kan ik dan 22/7  (het vroegere Pi) projectjes afwerken  ;)

Groetjes, Peter


Frank_N

Citaat van: PeterC op 14 juli 2014, 21:51:46 PM
:) :) :)

Binnenkort verlof: hopelijk kan ik dan 22/7  (het vroegere Pi) projectjes afwerken  ;)

22/7 = 3,14285714.......
Volgens Wiki is pi: 3,141 592 653...... ;D ;D ;D

Ongeveer maar goed gevonden, Peter ;) :)
Groet van Frank

PeterC

Citaat van: Frank_N op 14 juli 2014, 22:07:18 PM
Volgens Wiki is pi: 3,141 592 653

Maar Wiki is niet altijd Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Pi

Being an irrational number, π cannot be expressed exactly as a common fraction, although fractions such as 22/7 and other rational numbers are commonly used to approximate π.

Ook weer bijgeleerd dat wortel 10 dat ook 'ongeveer' is  :)
Groetjes, Peter


Frank_N

Citaat van: PeterC op 14 juli 2014, 22:19:55 PM
Citaat van: Frank_N op 14 juli 2014, 22:07:18 PM
Volgens Wiki is pi: 3,141 592 653

Maar Wiki is niet altijd Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Pi

Being an irrational number, π cannot be expressed exactly as a common fraction, although fractions such as 22/7 and other rational numbers are commonly used to approximate π.

Ook weer bijgeleerd dat wortel 10 dat ook 'ongeveer' is  :)

Yow, Peter! Trouwens: 22/7 werken aan je pi projectjes betekend 2 x 7 uur slaap in 1 week...Lijkt me ook weer wat weinig (ook al is het voor uw hobby) :o ;D ;)
Groet van Frank

Huugooke

dipje, dipje! Wij zijn beide met pensioen, mijn vrouw en ik, hebben alle tijd van de wereld, geen financiële zorgen. De wereld is onze oester zoals ze in 't Engels zeggen.
Alleen is mijn vrouw terminaal, ze heeft constant zorgen nodig, ik geraak amper nog buiten, moet op anderen beroep doen om ergens te geraken.
En je klaagt over een dipje!? Kom met je luie kont van je stoel, geniet van je vrijheid, gebruik je mogelijkheden! En zaag niet!

Peter

Groot gelijk Hugo. We kennen jullie beiden en weten maar al te goed wat je bedoeld met " Kom met je luie kont van je stoel, geniet van je vrijheid, gebruik je mogelijkheden! En zaag niet!"

Gezondheid is het aller belangrijkste geluk dat we hebben. Mensen vergeten dat al eens.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Citaat van: Havoc op 13 juli 2014, 21:07:59 PM
Weet niet wat het is. Langs de ene kant zou ik absoluut een stuk trein willen afmaken. Langs de andere kant heb ik helemaal geen goesting. Zit hier maar achter mijn pc van de ene lullige website naar de andere te surfen ipv van iets constructief te doen.

Hebben jullie dat ook soms?
Dit is geen dipje!  :o

Onze hunker om inspanningsloos geämuseerd te worden is groot. De gekende "coachpatato", met de zapper in hand... De suffende surfer met de muis in de hand, en een wazige blik richting scherm met browser is een moderne variant, evenals de de mens met de eeuwige GMS in de hand, menuutjes slepend op zoek naar iets nieuws... Bijna zielig als het het vanop afstand ziet gebeuren. (let op, ik zit ook nog te dikwijls op fora te rond te dwijlen  ::))

Het enige wat je moet doen (je "moet" niets, dit is enkel als aanmoediging bedoeld) is opstaan, en aan iets modelspoorbouwachtig beginnen. Van zodra je bezig bent is het "dipje" meteen over!

Even een kort moment van moed verzamelen en zelfdiscipline is voldoende, daarna is het puur plezier! STA OP, NU!  ;)

...

...

...

...

...


NU!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)