Hornby

Gestart door janjozef, 08 april 2006, 10:37:04 AM

GeM

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik heb ??n Lima-loc,en die heeft nog maar zelden gereden op mijn baan,hij rijdt echt niet goed,maakt veel lawaai en zijn trekkracht is nul komma nul,wel spijtig want ik vindt dit persoonlijk een hele mooie loc.*snip*

De slechte rijeigenschappen van je loc kunnen ook veroorzaakt worden door de instellingen van je decoder (stuur je de motor aan op de juiste frequentie? Zo niet : lawaai, horten en storen) Modeltorque brengt vervangmotoren uit voor o.a. Lima locs. Als je er niet uitkomt met decodersettings zou ik alsnog proberen de motor te vervangen, dan zou hij toch echt 'als een trein' moeten lopen.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

n/a

Van een "slechte" lok kun je geen "goede" maken met het eender welke decoder.
De decoder verandert niets aan de motor eigenschappen de overbrenging of de stroomafname.

gr
Flip

janjozef

We hebben die discussie al dikwijls gevoerd wanneer leren jullie dat er zoiets is als de verhouding prijs/kwaliteit. Als je in de jaren 60-70 voor een lima evenveel had moeten betalen als voor een Marklin/fleischmann (van roco was nog geen sprake) dan was er niemand die hem had gekocht. Of nog, veel onmogelijker, marklin/fleischmann zou heel goedkoop geweest zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Natuurlijk Jan vandaar het niet geringe kwaliteits verschil.
Ik denk dat Roco begin jaren 70 begonnen is (met nog mallen van R?wa geloof ik)en die waren voor de toenmalige standaard goed en niet te duur.
Ik ben volledig akkoord dat je een model van Lima gaat ombouwen met andere motor sommige veranderen de overbrenging nog (was bij Lima groot; te snel rijden en geen trekkracht)als je een bepaald model niet bij een ander merk vind.
Ik koop liever ??n goede lok dan twee of drie die slecht rijden.

Gr
Flip

janjozef

Tja maar op zeker ogenblik blijven dan die modellen over van lima enz. enz. dat hebben we ook al in de topic lima besproken een maand of twee geleden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Waar ik altijd om moet lachen is om mensen die een slechte lok gaan superen en de decoder gaan veranderen of nog meer dingen veranderen dan zeg ik altijd kost de lok dan niet veel meer dan in 1 keer een goede lok kopen.

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Davy

Waar ik altijd om moet lachen is om mensen die een slechte lok gaan superen en de decoder gaan veranderen of nog meer dingen veranderen dan zeg ik altijd kost de lok dan niet veel meer dan in 1 keer een goede lok kopen.




misschien bestaat die loc niet bij andere merken (bijv 18 van Lima)
(bestaat wel bij Lemaco, maar ik heb geen 1000? over)

Brunel

Of die mensen vinden het gewoon leuk om op eigen kracht een model op te knappen in plaats van alles maar in de winkel te kopen. Wat is daar belachelijk aan?

Overigens gaat dit draadje over Hornby. Hornby brengt de oude modellen van Lima, Rivarossi en Jouef uit. Als die modellen nog zo'n oude herriemotor hadden (met de bijbehorende slechte stroomafname), dan zit er een nieuwe aandrijving in. De V300 waar het eerder over ging, behoort tot de latere Lima-modellen en had al een verbeterde aandrijving. Als ik de prijzen zo zie, dan hebben de modellen een goede prijs-prestatieverhouding.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Brunel

Of die mensen vinden het gewoon leuk om op eigen kracht een model op te knappen in plaats van alles maar in de winkel te kopen. Wat is daar belachelijk aan?
Voor Davy is dat belachelijk omdat hij dat zelf niet kan.[;)]

Nonkelronnie

Iedereen mag een eigen mening hebben over de kwaliteit van bepaalde merken, en het wel of niet aanschaffen van dit materiaal, maar daar is deze draad niet voor
Want deze situatie lijkt op de rand te staan om af te schuiven naar een topic waar met slijk gegooid wordt

Laten we zoals Brunel zegt on-topic blijven. [|)]

Gerolf

Goed zo, Nonkeltje [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Een Engelse medemodelbouw kennis van mij kent mensen bij Hornby en zegt dat ze vooral geinteresseerd zijn in de kasten van Lima.
Hornby is zelf meer dan genoeg op de hoogte van de kwaliteit van de motoren van de oude Lima-locs. Hier zullen ze zeker een oplossing voor vinden. Ik denk dat je je als Engelse fabrikant van topkwaliteit niet kan veroorloven om dan (om het met een lelijk woord te zeggen) brol op de markt te zetten. De modelbouwwereld is een dorp geworden waar iedereen iedereen kent. Dus wie in de toekomst een slechte Lima-loc koopt, weet gewoon dat die van Hornby komt en daar zijn ze zich zeer bewust van.
Rampscenario's zijn dus niet nodig.
Always be modelling!

n/a

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Davy

Waar ik altijd om moet lachen is om mensen die een slechte lok gaan superen en de decoder gaan veranderen of nog meer dingen veranderen dan zeg ik altijd kost de lok dan niet veel meer dan in 1 keer een goede lok kopen.




misschien bestaat die loc niet bij andere merken (bijv 18 van Lima)
(bestaat wel bij Lemaco, maar ik heb geen 1000? over)



Marklin en Trix gaan een serie 18 uitbrengen. Met zover ik weet digitaal bestuurbare pantografen. In het kader van het zoveel jaar bestaan van TEE treinen.

n/a

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Brunel

Of die mensen vinden het gewoon leuk om op eigen kracht een model op te knappen in plaats van alles maar in de winkel te kopen. Wat is daar belachelijk aan?
Voor Davy is dat belachelijk omdat hij dat zelf niet kan.[;)]



Nee hoor dat kan ik best wel. Ik ben zeer goed in gepriegel. Alleen geef ik daar mijn geld niet aan uit.

janjozef

na uw vorige reacties heb ik iets van eerst zien en dan pas geloven

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem