Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Heljan komt met een Nohab in spoor 1

Gestart door eve, 29 juni 2014, 17:34:33 PM

eve


bollen neus

Al gelezen op verschillende fora, hopelijk komen ze ook daadwerkelijk uit, een paar jaartjes geleden ging MTH een 8 tal modellen uitbrengen in spoor O. Met het resultaat? ?ooit gemaakt. Tis er ook echt geen tijd voor om zo dure "spullekes" te produceren in grote aantallen. Ook dan nog eens speciaal laten pimpen zoals bij NMJ en je bent al direct een dikke 5.000 eurookes kwijt.
Maar wie ben ik?
Den Eric.

eve

Al gelezen op verschillende fora : kan zijn, maar bij mijn weten nog niet hier gemeld...
hopelijk komen ze ook daadwerkelijk uit : hopen we allemaal...
een paar jaartjes geleden ging MTH een 8 tal modellen : dit is Heljan...
uitbrengen in spoor O : dit is spoor 1...
Met het resultaat? Nooit gemaakt : Heljan laat reeds een voorseriemodel zien...
Tis er ook echt geen tijd voor om zo dure "spullekes" te produceren in grote aantallen : in tijden van crisis boomen de luxe producten...
Ook dan nog eens speciaal laten pimpen zoals bij NMJ : dat weten we nog niet of dat wel nodig zal zijn
en je bent al direct een dikke 5.000 eurookes kwijt : de prijs staat nog niet vast...

? Erik

bollen neus

Alé we zijn in wachtende positie om hier dan van jou te kunnen lezen hoe, wat, waar en wanneer het uitkomt ook dan even de prijs vermelden als je het weet. Dank bij voorbaat.
Trouwens er zijn reeds bolle neus modellen uitgekomen hoor, dus een première is het al lang niet meer.
Den Eric.

eve


bollen neus

hopen  zal het sleutelwoord worden peis ik, tis ook niet zo evident om zoiets uit de grond te stampen.
dus hopen  we allemaal een beetje hierop .
tis precies of iedereen begint in hetzelfde "60 jarig" feestvijverke te vissen.
Den Eric.

rgp

Hallo,

Er wordt hier nogal met prijzen gegooid.

Een Belgische versie van de NOHAB van Heljan in schaal 0 en gedigitaliseerd kon je op een zeker moment voor minder dan 850 euro hebben en das is veel minder dan 5.000.

In schaal 1 heb je ProForm en daar kostte hij als ik mij niet vergis +/- 3.500 euro.

En misschien belangrijk: beide loks rijden zeer goed: ik heb er ene in schaal 0 en de Pierre heeft er ene in schaal 1

Roland

Stieven76

De grotere schalen zijn zeer mooi, maar kwestie van prijs toch niet voor de gewone werkmens vind ik.   :-\
Waarmee ik niet wil zeggen dat die dingen hun geld niet waard zijn! Ze zijn nu eenmaal veel groter en gedetailleerder dan een H0 locje.

FREMO e.V. - afd België

Citaat van: Stieven76 op 30 juni 2014, 12:50:21 PM
De grotere schalen zijn zeer mooi, maar kwestie van prijs toch niet voor de gewone werkmens vind ik.   :-\
Waarmee ik niet wil zeggen dat die dingen hun geld niet waard zijn! Ze zijn nu eenmaal veel groter en gedetailleerder dan een H0 locje.

--------------------------------------------------------------------------

Dag ,

500 % N I E T akkoord met wat je schrijft. Ik ben van H0 overgestapt naar schaal 0 omdat er meer aan detaillering kan gedaan worden en dit tegen een zeeeerrr schappelijke prijs.
Alles is natuurlijk zo duur als je het zelf wenst te maken, maar met een beetje handigheid en
een goede inzicht + documentatie kan dit zeer economisch verwezenlijkt worden.

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

rgp

Stieven,

Duur ?  De laatste nieuwe ? Märklinlok kost bijna 500 euro, een schaal 0van een 216 van Lenz 499.

Schaal 0 is niet duurder, je hebt niet meer plaats nodig; je moet alleen anders denken en aan modelbouw doen en niet aan modelbouw kopen.

Roland

Stieven76

Dat je in een grote schaal meer kan detailleren daar ben ik volledig mee akkoord. Zelfs dat dit tegen een schappelijke prijs kan ook, zeker als je ziet wat al die handige harry's hier zelf bouwen in kleinere schalen.
Ik had het hier enkel over de prijs van de loc, niet over al de rest.

Net eens op de site van Lippe gaan kijken, bijna 600€ voor een V100. Je kan toch niet ontkennen dat dit een hoop geld is, en dan heb je nog geen wagon om er achter te hangen.
Net zoals ik vind dat sommige H0 modellen ook serieus kostelijk zijn  ;)

Waarmee ik nog eens wil benadrukken dat ik hiermee niet wil zeggen dat het de prijs niet waard is... Enkel dat het voor de gewone werkende mens die op zijn (modelspoor)budget moet letten toch niet snel weggelegd is.

Ik ga er hier geen prijs discussie van maken anders gaat het teveel off topic. Ieder geeft uit wat hij wil. Ik wou enkel eens reageren op de prijzen waarmee hier gesmeten werd.  ;D


Arnold S1

Hallo liefhebbers van de MY (Nohab),

Komende 4 t/m 8 september ben ik plichtsgetrouw weer in Telford om daar te helpen opbouwen en opruimen van de beurs Guildex 2014.
De mannen van Heljan, vader en zoon, zijn daar meestal persoonlijk aanwezig op hun eigen stand.
Ze kennen mij en ik hun, dus ik zal even een praatje maken om zoveel mogelijk te weten te komen over dit curieuze uitstapje in schaal 1:32.
Neem maar van mij aan dat als ze wat bij Heljan voorgenomen hebben 't er ook echt komt!

Zal ik vragen of ze bereid zijn om een Belgische versie te maken? Waarschijnlijk willen ze weten hoeveel belangstelling er is om te kunnen bepalen of 't voor hun lonend is.

De prijs is inderdaad zojuist hier bekend gemaakt: 11.999,-- Deense Kronen dat is ongeveer € 1800,-- (bijna goed Erik  ;)) Laat je echter daarbij niet afschrikken door de bruto adviesprijzen die ze ook zelf hanteren op hun website. In praktijk ligt die prijs een stuk lager! Ik schat zo in dat deze bij de juiste leverancier zomaar op € 1495,-- zou kunnen uitkomen.

Wie interesse heeft roept maar!

Vriendelijke groeten,

Arnold
Liefhebber van vroege DRG (1923-1928), rijd materieel met Hübner Finescale rail/wiel-norm

rgp

Hallo Arnold,

Dan zien we mekaar in Telford !

Een Belgische versie ?  In 0 zijn er 50 stuks via België verkocht met prijzen variërend tussen 555 en 350 euro.  In 1 denk ik kan je amper aan 25 stuks en dat zou wel eens wat weinig kunnen zijn.

Roland

Arnold S1

Hallo Roland,

Leuk dat je ook komt naar Guildex 2014 in Telford!
Wat betreft de Belgische MY Nohab in schaal 1:32 van Heljan ben ik positief gestemd. Niet wanhopen...
Nee heb je, ja kun je krijgen  ;)
We gaan 't beleven in Telford!

Vriendelijke groeten,

Arnold
Liefhebber van vroege DRG (1923-1928), rijd materieel met Hübner Finescale rail/wiel-norm