Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Iemand ervaring met RailModeller ?

Gestart door Snobby Crash, 28 juni 2014, 10:34:13 AM

Snobby Crash

Beste modelbouw(st)ers

na enig goochelen kwam ik op de website van RailModeller terecht om mijn sporenplan te tekenen op mijn Mac.
http://www.railmodeller.com/

heb me dan maar dit programma gekocht voor 29 euro, en ik moet zeggen dat dit echt wel een leuk en vrij eenvoudig
programma is om mee te werken. Heel wat merken zitten er in met al hun rails, zo ook bevoordeeld Roco HO Line met bedding.

Ik ben nu reeds een maand verder met het bouwen van een sporenplant, en tezelfdertijd het op mijn zolder in de praktijk aan het
uitwerken.

Het is naar mijn mening een super programma, zeker zijn 29 euro waard, en het draait bovendien op Apple...
Het werkt met layers die je kan aan/uit zetten, je hebt een 3d vieuw, stockbeheer en nog een heel pak andere voordelen

Ik post dadelijk wel enkele snapshots van mijn sporenplan.

Iemand nog ervaring met dit programma...

Geert

steamdriven

Ik heb het enige tijd geleden ook aangeschaft. En ik heb spijt dat ik zo'n digitale nitwit ben want het gaat moeizaam maar dat ligt niet aan het programma...
Maar het is zeker wel de moeite waard, vind ik.

Hopelijk kan ik hier dra mijn eigen sporenplan van mijn eerste diorama sinds het herbeginnen van de hobby posten. Zoveel ideeën en zo weinig mogelijkheden. Kiezen is steeds een beetje verliezen...  ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Belgaboy

#2
Ik heb dit programma een paar jaar geleden ook aangekocht en ben er zeer tevreden over.
Het was op dat moment het enige programma dat ik vond dat werkte op Apple OS.

Leuke extra's zoals de volledige stocklijst waar je ook de eenheidsprijs kan ingeven. Zo krijg je meteen een idee wat een bepaalde baan gaat kosten aan rails en wissels.

Tot op heden nog geen nadelen ondervonden.
ESU ECoS 2.1, iTrain.

robboxxx

Ik heb het ook. Ik gebruikte het om schetsmatig een sporenplan uit te proberen. Werkt prima en is snel te begrijpen.