Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 138

Gestart door Val-Rikard, 23 juni 2014, 07:37:20 AM

Durango

vrijdag in de winkel opgehaald. Ziet er weer goed uit.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Huugooke

Op foto zie je nochtans vlugger de fouten, je komt veel dichter bij, en je kan op details fixeren; er ontbreekt ook een dimensie. In werkelijkheid neem je veel globaler waar, zodat veel details eerst na een tijdje naar voor komen. Zie maar naar de foto's het werk van Jean!
Ik heb de 138 teruggelegd, mooi, maar het kon me niet boeien.

Val-Rikard

Citaat van: ERVIN op 05 juli 2014, 16:25:01 PM
Het is zeker niet uit frustratie dat ik hier reageerde hoor , gewoon het feit dat het er in de " boekskes " altijd  zo perfect uitziet , mooi samengestelde treinen , maar vooral perfect uitgevoerde scenery. En het is dat laatste waar ik nog helemaal geen kaas van heb gegeten , maar als je ziet hoe ik pakweg 10 jaar geleden mijn rails van ballast voorzag , en je ziet het nu , dan ben ik er wel op vooruit gegaan , dus hopelijk gaat het met de scenery dezelfde weg op , maar zoals Luc al zei , oefenen oefenen en nog eens oefenen hé. ;)

Het beleven van de hobby doen we allemaal op een andere ( eigen) manier , en dat is maar goed ook natuurlijk .  ;)

Tijdens het bouwen van de baan is het nemen van foto's, die je nadien op een groot scherm bekijkt, een soort evaluatie om de kwaliteit te beoordelen. Ik doe dit heel regelmatig. Voor een artikel neem je uiteraard altijd de beste foto's...  :) :) :)

Kautenbach

oefeningetje zelfbeheersing, proberen het folie erom te houden tot de vakantie 8) ??? ;D

is al 1 dag gelukt ;D

mark7758

Ik ben nog in afwachting.  :-[
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

Jammer voor een club zoals ALAF dat men zo zichtbare fouten maakt in de afwerking van hun baan, het deed al hardpijn bij de eerste foto, bekijk de muur die open staat....kan je verzekeren dat op een foto alles ziet waar je normaal met het blote oog over kijk...
en zoals veel banen/baantjes die zijn mooi, maar ver van afwerking, alles is zo nieuw, niets van gebruiks kleuren, tja zal wel aan mij liggen zeker ??

jb

Mijn exemplaar ligt al enkele dagen thuis op de kast op mij te wachten, 1 probleem ik ben niet thuis voor 24 juli  :-X :-X :-X.
Dan hebk er langer plezier van zeker  ::)

Huugooke

Heb'm dan toch maar gekocht, kwestie van wat inspiratie op te doen.
En als ik moet wachten op die compilatie-cd... ;D

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

En ik wacht nog steeds. :-[
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

Luc wil je me gelukkig maken????? Ik heb nog steeds geen MSM mogen ontvangen.   :-[ :'( :'( :'( :'( :'(
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 15 juli 2014, 19:00:56 PM
Luc wil je me gelukkig maken????? Ik heb nog steeds geen MSM mogen ontvangen.   :-[ :'( :'( :'( :'( :'(
Oei, dat lijkt me niet normaal.
Ik kreeg TMM 138 ook nog niet.
Er is duidelijk iets misgelopen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

Probleem:    MSM 138   reeds grondig doorgelezen en -gekeken. 
Graag een   MSM 138bis    om te kunnen verder lezen.... .

Frank_N

Hebbon! deze 8).......morgen gaan kijken in de plaatselijke Readshop :P
(zag het daar nog niet)
Groet van Frank

mark7758

Citaat van: doomslu op 15 juli 2014, 21:31:11 PM
Citaat van: mark7758 op 15 juli 2014, 19:00:56 PM
Luc wil je me gelukkig maken????? Ik heb nog steeds geen MSM mogen ontvangen.   :-[ :'( :'( :'( :'( :'(
Oei, dat lijkt me niet normaal.
Ik kreeg TMM 138 ook nog niet.
Er is duidelijk iets misgelopen...

Ik snap het probleem. Luc. Een MSM moet eerst leren lopen. En dan helemaal naar Utrecht wandelen. Ja dan is hij wel even bezig. :)
Ik wacht rustig af.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.