MSM 138

Gestart door Val-Rikard, 23 juni 2014, 07:37:20 AM

doomslu

Citaat van: gardevil op 04 juli 2014, 17:03:22 PM
Hier ook vanmorgen aangekomen. Eerste indruk, veel mooie banen, geen zelfbouwartikelen of tip & tricks :(
Dat is sedert enkele jaren de traditie in het zomernummer. Lezen en dromen... aan het zwembad.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stedahult

Vanmiddag 6 exemplaren opgehaald bij de boekhandel.Zondag maar eens
op het gemak lezen, al was de eerste bladersessie al zeer geslaagd.
Dank voor de mooie plaats in jullie prachtige magazine.
Mvh. Steef

doomslu

Ga je die alle zes uitlezen, Steef?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stedahult

Nope, die zijn o.a voor de familie.
Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Stedahult op 04 juli 2014, 19:12:15 PM
Nope, die zijn o.a voor de familie.
geluk dat jij een kleine familie hebt !

Groeten Peter ;)

ERVIN

Héél sterk nummer , de kwaliteit van de banen en van de fotografen wordt beter en beter , eigenlijk is het om moedeloos van te worden , als je ziet wat sommigen " kunnen" bouwen , als ik hier dan op mijn zoldertje eens rond kijk , man man , ik wil ook zo'n handen!!  :-[

ceuleer

Citaat van: ERVIN op 05 juli 2014, 09:38:27 AM
Héél sterk nummer , de kwaliteit van de banen en van de fotografen wordt beter en beter , eigenlijk is het om moedeloos van te worden , als je ziet wat sommigen " kunnen" bouwen , als ik hier dan op mijn zoldertje eens rond kijk , man man , ik wil ook zo'n handen!!  :-[

Ik moet nog helemaal beginnen, soms zie ik het ook niet meer zitten wanneer ik die prachtige banen bekijk, en dan denk ik, zou ik alles niet beter terug verkopen ?
Maar het treinvirus heeft zich blijkbaar goed vast genesteld, enkele dagen later heb ik weer geen last meer van deze dip.  :)

doomslu

Het is compleet zinloos om het virus te bestrijden.
Het heeft ook weinig zin om ontmoedigd te worden door het kijken naar banen die in het magazine aan bod komen.
Deze reportages hebben de bedoeling om jullie juist op het rechte pad te zetten, ideeën aan te reiken.
Dat niet iedereen meteen top-kwaliteit gaat bouwen is evident, maar wie het niet probeert heeft niks gewonnen.
Bovendien ben ik van mening dat er momenteel genoeg producten op de markt zijn om op een deftige manier aan modelbouw te doen, of je nu een super knutselaar bent of iets minder 'super'.  ;)

Oefenen en proberen, mannen.  :D
En ondertussen wegdromen met MSM 138...  ;)


Trouwens, Erwin, jij hoeft toch niet moedeloos te worden. Velen zijn net jaloers van wat jij al hebt gerealiseerd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

#53
Het mooie van deze hobby is dat iedereen die op zijn eigen manier kan beoefenen. Ik bijvoorbeeld kan genieten van een mooi model in mijn vitrinekast. Ik heb geen baan en dat bespaard mij de frustratie om aan iets te bouwen wat toch nooit 100% zal beantwoorden aan het ideaalbeeld wat ik voor ogen heb. Ik heb ook totaal geen ruimte voor een baan, hoogstens is er plaats voor een diorama en dan nog. Mijn modellen hebben dus ook geen dure toeters en bellen nodig zoals sound enz. want ze rijden toch nooit, gewoon analoog en gelijkstroom is voldoende voor mij, er hoeft zelfs geen motor in te zitten. Op die manier wordt de hobby een stuk goedkoper, gewoon het eisenpakket iets minder uitgebreid maken, maar dat schijnt tegenwoordig voor veel mensen een probleem te zijn, en niet alleen voor wat modeltreinen betreft.
MC

Michael

Vandaag ook hier mogen ontvangen, laat het nummer nog even netjes in het plastic zitten tot mijn verlof. De vraag is nu kan ik me zo lang bedwingen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Inderdaad Marc,
Dat iedereen de hobby op zijn manier beleefd. Waarom ook niet. Ik een modelspoorvriend die een grote verzameling heeft (van oa. alle Olaerts modellen in H0, Micro-Metakit, Bavaria enz. enz.  Prachtige stukken maar heeft geen meter rails. Rijden doen ze is een keer per jaar (een rondje op mijn baan die ik dan analoog moet sturen (normaal is het DCC) nadat ze onderhouden zijn (ik zei 1 één rondje) Daarna terug in de glazen kast bij hem (helaas) thuis.
Dus ieder zijn zin. Hij is daar volledig gelukkig mee.
Er zijn mensen met prachtige banen, er zijn er met een baan zo uit het "gleisplanbuch" van Fl, Ro of MÄ en zoals Gino,nog een vriend enkel een Timesaver met US materiaal. Daar heb ik met hem al vele uren veel plezier mee gehad.

Dat is juist het mooie aan onze hobby. Ieder zijn zin, en niemand die je zegt wat je MOET.  Daarom ALLES MAG en NIETS MOET
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Het is zeker niet uit frustratie dat ik hier reageerde hoor , gewoon het feit dat het er in de " boekskes " altijd  zo perfect uitziet , mooi samengestelde treinen , maar vooral perfect uitgevoerde scenery. En het is dat laatste waar ik nog helemaal geen kaas van heb gegeten , maar als je ziet hoe ik pakweg 10 jaar geleden mijn rails van ballast voorzag , en je ziet het nu , dan ben ik er wel op vooruit gegaan , dus hopelijk gaat het met de scenery dezelfde weg op , maar zoals Luc al zei , oefenen oefenen en nog eens oefenen hé. ;)

Het beleven van de hobby doen we allemaal op een andere ( eigen) manier , en dat is maar goed ook natuurlijk .  ;)

erik50

Toch blijf ik de themanummers van vroeger missen in de zomer.
Vooral omdat buitenlandse baantjes hoe mooi ze ook mogen zijn me niet interesseren.
Denk dat ik dit nummer eens ga laten liggen en in de toekomst niet echt nog alle nummers zal kopen.
Maar ja, ieder zij meug hé.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 05 juli 2014, 16:25:01 PM
Het is zeker niet uit frustratie dat ik hier reageerde hoor , gewoon het feit dat het er in de " boekskes " altijd  zo perfect uitziet , mooi samengestelde treinen , maar vooral perfect uitgevoerde scenery....

Hou er rekening mee dat de meeste dingen op foto er beter uitzien dan in werkelijkheid,
in de boekskes ziet men de achterkant niet,op tweedehands-sites ziet men geen stof,in de Playboy ziet men geen cellulitis.... :D

;)

Koen

Inderdaad Rudy. Maar eerlijk gezegd heb ik op onze en vele andere expo's echte juweeltjes gezien.
Er zijn echt wel banen die er als een 3D schilderij uitzien. Het is een kunst op zich, net zoals een schilder zijn schilderij maakt.
Ik heb veel bewondering voor vele van deze kunstenaars.
Zoals eerder aangehaald: oefening baart kunst maar je moet ook de gave hebben om het te creëren.
Als ik één ding van het forum geleerd heb, is het wel dat alles begin bij het grondig observeren. Het lijkt vanzelfsprekend maar het is het niet.
Het befaamde modelbouwersoog speelt hier een grote rol.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren