Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Het notificatiesysteem werkt niet meer?

Gestart door Michiel, 17 juni 2014, 09:42:26 AM

Geert

Zijn er aanpassingen gebeurd op dit forum? Ik zie nu voor elke naam wie on line is bij elke reactie? daarvoor niet dacht ik. Of heb ik er altijd over gekeken, of is er iets gewijzigd aan mijn persoonlijke instellingen?


Zijn er nog aanpassingen?





Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Frank_N

Citaat van: Geert op 21 juni 2014, 15:08:52 PM
Zijn er aanpassingen gebeurd op dit forum? Ik zie nu voor elke naam wie on line is bij elke reactie? daarvoor niet dacht ik. Of heb ik er altijd over gekeken, of is er iets gewijzigd aan mijn persoonlijke instellingen?


Zijn er nog aanpassingen?





Geert

Dat groene blokje was er al eerder, hoor Geert!
Zijn er trouwens al ontwikkelingen mbt het notificatiesysteem??
Groet van Frank

doomslu

Citaat van: Frank_N op 01 augustus 2014, 21:49:44 PM
...
Zijn er trouwens al ontwikkelingen mbt het notificatiesysteem??
Frank, het probleem is dat er momenteel geen mails kunnen verstuurd worden met PHP.
Ik heb na een maand wachten eindelijk alle informatie verkregen om de helpdesk van de provider te contacteren.
Die mensen hebben me zeer snel geantwoord.
De oorzaak is hun nieuwe spamfilter die ze midden juni in gebruik hebben genomen.
Blijkbaar blokkeert die filter alle uitgaand mailverkeer waarbij het emailadres van de afzender niet bestaat.
Het is dus kwestie van een mailadres aanmaken, maar de man die dat kan doen belooft het me voor ... gisteren...  :-\

Alhoewel ik mijn twijfels heb over deze oplossing, want volgens mij was de afzender "webmaster@modelspoormagazine.com" en dat adres bestaat!  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

Hey Luc en andere vrienden,
ontvangen jullie ondertussen al opnieuw notificaties ?
Mvg,
Philippe

PietB

Citaat van: doomslu op 18 juni 2014, 08:35:04 AM
Hoi Piet, de forumsoft biedt twee opties voor mail: PHP en SMTP. Tot nog toe hebben we steeds gewerkt met PHP.
SMTP heb ik nog net geprobeerd.
Neen dat zou ik ook niet willen adviseren.
De forum software biedt een routine geschreven in PHP, die routine verzamelt de gegevens van uit de database, afzender, ontvanger, onderwerp en tekst van het bericht.
En construeert daar een bericht van dat in SMTP(Simple Mail Transfer Protocol) formaat aan de op de server draaiende Mail Transfer Agent(MTA) wordt aangeboden.
Die vervolgens de email verstuurt naar de mailhost van de ontvanger.

Citaat van: PietB op 17 juni 2014, 23:17:24 PM
PM maakt geen gebruik van de email routines.
PM schrijft een bericht in de database en email maakt gebruik van SMTP het standaard mail protocol.
Om mijn uitleg te verduidelijken;
email(SMTP) is een proces dat door de server gebruikt wordt
En PM is een interne applicatie aangelegenheid.
Van forum gebruiker naar forum gebruiker(s)

Sorry dat ik zo laat reageer.

grt Piet.

doomslu

Citaat van: philippe_007 op 28 augustus 2014, 08:31:17 AM
Hey Luc en andere vrienden,
ontvangen jullie ondertussen al opnieuw notificaties ?
Mvg,
Philippe
Helaas is het probleem wel geïdentificeerd, maar niet opgelost...
Het zou nochtans, volgens de helpdesk van de provider, eenvoudig op te lossen zijn, maar helaas, de persoon die dat kan oplossen belooft het steeds voor morgen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

EVP

Citaat van: PietB op 17 juni 2014, 11:50:04 AM
Ik las deze week dat het Beneluxspoor forum op een blacklist was geplaatst vanwege het grote volume notificatie meldingen dat van dat forum verstuurd is.
Dus maar eens even gekelen op www.rbl-check.com  daar staat forum.modelspoormagazine.be of 89.18.178.71 niet op een blacklist.
Dus dat kan het niet zijn.
Zijn er veel errors in de errorlog Luc? Beheerscherm » Logboeken » Foutenlog

grt Piet.





@ Piet ...ergens klopt er niets in uw uiteenzetting want....op het door u gegeven adres krijg je dit

DOMAIN REGISTRIERT
Diese Domain wurde im Kundenauftrag registriert.

kan je dit aub even nakijken Piet


PietB

Citaat van: EVP op 28 augustus 2014, 10:52:33 AM
kan je dit aub even nakijken Piet
Ja ik krijg die melding ook,terwijl hij half Juni nog werkte.
Er is nu een site die all RBL checks in éénkeer voor je doet.
http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check/
Het is een wat langdurig proces, maar er wordt wel zorgvuldig getest.

grt Piet.

Dirkh

Verwondering alom, ik krijg plotseling terug een notificatie, zou het terug werken of is het een toeval geweest ?

gardevil

Is geen toeval denk ik, ook hier notificaties alom ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

doomslu

Ik was eindelijk in de mogelijkheid om een gesuggereerde oplossing toe te passen, waardoor het probleem geheel of gedeeltelijk opgelost lijkt te zijn.

Toch is het niet 100% duidelijk voor mij of alles ok is.
Op het nieuw aangemaakte mailadres, dat gebruikt wordt als 'sender' krijg ik diverse mails "Undelivered Mail Returned to Sender".
De reden is:
550-Verification failed for ...
550-Previous (cached) callout verification failure 550 Invalid sender ...

Als ik het goed begrijp denken sommige spamfilters nog steeds dat het adres onbestaand is?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Error 550 is eerder dat het mail adres niet meer bestaat of geblokeerd is.
Best eens een van die  mail adressen via een gewone mail proberen te bereiken.

PietB

Hi Luc,
welk adres gebruik jij voor de retour email en welk adres wordt er door de server als afzender gebruikt.
Als je een foutboodschap krijgt, zou je die dan eens compleet met SMTP header naar mij willen mailen, misschien kan ik er iets aan ontdekken.

grt Piet.

doomslu

Citaat van: PietB op 25 oktober 2014, 17:37:57 PM
Hi Luc,
welk adres gebruik jij voor de retour email en welk adres wordt er door de server als afzender gebruikt.
Als je een foutboodschap krijgt, zou je die dan eens compleet met SMTP header naar mij willen mailen, misschien kan ik er iets aan ontdekken.

grt Piet.
Mail is op weg naar Nederland, Piet.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan