Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

stroomprobleem...???

Gestart door mnieuwlaet, 13 juni 2014, 22:45:14 PM

Michael

Luc dank voor de vraag, ik wou het niet zeggen om niemand op de teentjes te trappen, ik dacht misschien ligt het aan mij omdat ik al zolang weg ben uit België. Maar ja misschien is dat in jou geval wel net zo. :D :D :D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Ik hoop niet dat ik Maarten op de tenen getrapt heb.
Ik denk dat het de vermoeidheid was (kijk naar het uur van posten). Waarschijnlijk wou hij gaan slapen en heeft hij zelf de tekst niet meer nagelezen.

In alle geval: we zijn benieuwd naar de oorzaak van de panne.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mnieuwlaet

Hier volgt de vertaling (vr luc, gn probleem zene heb disortografie kom da wel es tegen als ik vermoeid ben  ;D, Duvelkens drink ik niet of beter gezegt geen druppel alcohol dan is er iets meer voor de anderen)

Het probleem was dus een printplaat onder de baan waar is zulke stekker op geplaatst heb om je draden in te steken met schroevendraaier in te klemmen. één pinnetje was niet gesoldeerd op de plaat en dus slechte tot geen stroomvoorziening.
Bij deze dus opgelost.


dani

allez, vooruit, probleem opgelost.  Soms kan het in een klein hoekje of een simple soldeerverbinding zitten hee.
En daar kan je dan UREN naar zoeken, omdat je dat nu net NIET verwacht..  een gekend scenario.  Al bij al :  goed dat het nu werkt !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Geert

Ik heb eens uren zitten zoeken naar een slecht contact met een multimeter. Op de multimeter had ik krokodillen klemmen geplaatst om op de contacten te kunnen klemmen. Bij het meten bleek de fout te verdwijnen om na het meten terug te komen. Ik Kon de fout maar niet vinden, totdat ik door had dat telkens ik de klem op het slechte contact zette er wel even een goede verbinding gemaakt werd.

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Snobby Crash

Hey Maarten goed dat je het probleem hebt gevonden en oogelost !
Was een grapje hoor van die Duvels, wist natuurlijk niet dat je soms
te maken hebt met distografie...

Geert

mnieuwlaet

Geen probleem man als er al geen grapjes meer kunnen dan ist leven maar saai zene