Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Pakjesdienst, snelle dienst of trage dienst?

Gestart door Peter, 11 juni 2014, 12:56:19 PM

Peter

Vorige week op 05/06/  werd er door een handelaar een pakje, waar ik dringend om verlegen zat, naar mij verstuurd met DPD (vanuit Belgie)
Tot op heden helaas nog steeds niets ontvangen.
Tot overmaat van ramp heeft die handelaar vergeten de verzendings referentie van DPD te vermelden, en heb reeds drie keer een bericht "na de pieptoon :(" ingesproken op zijn telefoon.
Verdomme, verdomme, dus kan ik nog steeds niet verder aan mijn Schwarzwaldhof, alsook aan dat stukje met de Edeka supermarkt op mijn baan.

Kontroleren van die zending kan ik dus niet. Is de handelaar in verlof??? en DPD kan niet helpen zonder nummer, of zijn die gewoon zo traag >:( >:( >:(
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

lijkt me een normale termijn Peter.
Wanneer heeft hij het pakje afgeleverd bij DPD op donderdag? 's morgens of 's avonds.
Dan komt er een lang weekend aan (dat door ons zo snel mogelijk vergeten wil worden)
Dus je pakje zit nog maar 2 dagen in de circulatie.
Als jou leverancier er niet heeft opgezet dat het direct met hoogdringendheid moet behandeld worden, zal dat waarschijnlijk morgen aangeboden worden. En dan waarschijnlijk bij de buren want op dat ogenblik ben je net niet thuis of hoor je de bel niet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Bolje

Het pakketje zou er in normale omstandigheden toch al moeten zijn.
De extra dag verlof zorgt misschien wel voor extra druk bij DPD.
Ook degene die het pakket levert speelt een rol.  ::)
Ik dit zelf al meegemaakt, weet niet welke maatschappij.
Ik verwachtte ook een pakketje. Speciaal thuis gebleven, volg de trackinginfo voordurend, opeens laat in de namiddag zie verschijnen dat de bewoner niet thuis was. De leveraar was hier zo gezegd geweest en had niemand thuisgetroffen. In het trackingsysteem stond een tijd wanneer hij hier 'geweest' was.
Ik heb direct gebeld naar het depot en zij hebben de chauffeur 'terug' laten komen. Zo had ik het pakje toch nog.
Bellen gaat in uw geval niet, tenzij een vriendelijke dispatcher de moeite doet om de gegevens voor u op te zoeken.

Ik hoop voor u dat de levering vlug gebeurt.
Vele groeten,
Ronald

Peter

Ik verstuur zelf mijn pakjes met Bpost verzekerde zending 7,60 euro tot 2 kg.
Normaal is dat er de volgende dag, hoogstens de dag nadien. en hun Track en trace systeem werkt zeer goed.
Op al die jaren nog nooit een probleem gehad
.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Correctie die prijs is reeds 7,70 euro voor secur.(verzekerde zending)
Den Eric. ;)

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Is wel al van 01/01/2014 zo hoor.

Den Eric.

marc goovaerts

Citaat van: Peter op 11 juni 2014, 16:17:12 PM
Op al die jaren nog nooit een probleem gehad
Ook geen schade aan bv modellen ?

Bolje

Leveren nu ook zaterdag. Ik wist dit niet, tot zaterdag een pakket in ontvangst mocht nemen van Bpost.
Vele groeten,
Ronald

bellejt

ik verstuur tegenwoordig enkel via kiala.4,50 euro voor zending tot 15 kg en je kan het zelf afhalen in een kialapunt in je buurt.Ook met volledig track en trace.Nu zelfs naar benelux en duitsland  voor heel wat goedkoper dan Bpost.

Bolje

Prijs in België is gestegen naar €4,5.
Voor andere landen is het duurder, maar Duitsland vind ik niet terug in de lijst.

Een groot nadeel van Kiala vind ik, is hun snelheid. Meestal duurt het een volle week eer het pakket is geariveerd. 2 á 3 dagen zegt hun site, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ook hun trackingsysteem heb ik nog niet kunnen gebruiken.
Dus het is goedkoper, maar daarmee is alles gezegd vind ik.  ???
Vele groeten,
Ronald

dani

ik verzond bijna 2 weken geleden een B-pack Mini 24h.    Kwam terug  "onafgeleverd".

Vorige vrijdag dan nog maar eens geprobeerd.....  NIKS ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Bolje

Citaat van: dani op 11 juni 2014, 17:20:34 PM
ik verzond bijna 2 weken geleden een B-pack Mini 24h.    Kwam terug  "onafgeleverd".

Vorige vrijdag dan nog maar eens geprobeerd.....  NIKS ...
Dani: Heb je een reden gekregen waarom het niet werd geleverd?
Vele groeten,
Ronald

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Bolje op 11 juni 2014, 17:23:31 PM

Dani: Heb je een reden gekregen waarom het niet werd geleverd?

Had per ongeluk zijn eigen adres opgegeven als bestemmeling, toch maar eens kijken dani !  ;D
Groeten Peter ;)

bellejt

tracking van kiala is makkelijk : je krijgt een klever bij afgifte van het pakket.Met die gegevens kan je tracken op hun website : pakje volgen.Ke heb dan ook de bevestiging of het is afgehaald door bestemmeling.