Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Plastikard

Gestart door MARKLINRIJDER, 04 april 2006, 00:42:50 AM

janjozef

Is gebeurt gerolf, sorry. Maar het stoorde mij omdat je bij de Rik veruit de grootste keus had in allerlei scenery materiaal. En wat niet in huis was werdt onmiddelijk besteld, terwijl bij verschooten iets van een paar euro's nooit speciaal besteldt wordt, "ze kunnen zich daar niet met bezighouden" dixit verschooten. Ne loc verkopen aan het dubbel van op een ander geen probleem maar voor kleinigheden geen tijd.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Ik begrijp je ontgoocheling erg goed, Jan. Ik mis Rik ook [:(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bartie

Om te beginnen was mijn ervaring met het bekomen van Slaters plastikard bij 'Rik' een feit, en mag ik dit toch meedelen.
Over Verschooten heb ik nooit gezegd dat je daar een goede service krijgt.
In plaats van 'ge weet niet waar ge over praat' of 'ge zijt duidelijk goed op de hoogte' had je dat van 'Rik' ook ineens kunnen zeggen. (de laatste keer dat ik bij collectorsbank was stond Rik nog wel achter de 'toog')
Bart.

janjozef

tja dan kom je er zeer dikwijls Bart en weet je waar je over praat, Tussen haakjes Rik is al bijna een jaar ziek. En in welke winkel vindt je wel alles, je mag al blij zijn dat je iets vindt tegenwoordig.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

MARKLINRIJDER

Hallo modelspoorders,

HOOG tijd om even te reageren?!
Ik denk er sterk aan om rechtstreeks te gaan bestellen bij Slaters.
Hoewel GM&S in Haarlem ook postorder verkoopt, maar ik weet niet naar BELGIE.  Heeft daar iemand ervaring mee?  Het is maar als er iets fout loopt bij internet bestelling zet het maar weer recht via de telefoon bij Slaters.  Heb onlangs zo een situatie gehad bij Conrad.DE

Groetjes,
D.

johan

Ik koop alles wat Engels is in Engeland, en als ik even de plas niet kan oversteken, dan bestel ik rechtstreeks via e-mail. Om de verzendkosten te drukken is het best dat je toch een redelijke hoeveelheid bestel. Bv Slaters platen per 10 stuks. Al bij al is het een stuk goedkoper dan bij onze belgische handelaars. Spijtig genoeg hebben de Engelsen blijkbaar de betaling via IBAN/BIC nog niet geleerd. Ik betaal dan ook meestal cash of via credit-card.
Groeten
Johan

http://users.telenet.be/spoorgroep/

Model Spoor Atelier Oostkamp vzw - Modeltreinshow 9 en 10 september 2006 in Clublokaal te Ruddervoorde - Oostkamp
 

janjozef

Om het engels materiaal te kunnen kopen steek ook ik geregeld de plas over. Voor scenery materiaal hebben ze daar een veel grotere keus. Maar de tijd dat het voor de prijs te doen was is volgens mij lang geleden uiteindelijk betaalt ge voor een vel Embossed Plastikard ook 2,5? + verzending dat scheelt iets maar niet heel veel

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

just4fun

citaat:
Geplaatst door janjozef

Rik de eigenaar-verkoper van chalumano is ziek en komt niet meer terug.
Jan


Wat de Collectorsbankmensen me 2 weken geleden terug zeiden was dat Rik longkanker zou hebben? Ik mis hem ook wel. Een klein half jaar geleden was hij nog in de winkel (of is dat al langer geleden?), fijne babbel, fijne mens, elke keer opnieuw.
In ieder geval veel sterkte voor hem en de zijnen!
Groet,
Paul

dieseltje

Ik ben d'er echt nie goe van, van da nieuws van de Rik ...[:(]
Weet iemand hoe het dan verder gaat met de wisselmotoren die hij zelf assembleerde uit chinese motoren en enkele walthers onderdelen ???
De laatste keren dat ik hem zag en er naar vroeg (laatste keer september 2005 denk ik), zat hij nog te wachten op walthers onderdelen...

ysbeer

kijk eens hier

http://www.verkoop.licht-geluid.nl/showtec-spiegelbol-motor-battery-operation-hl60417.html


bedoel je deze motoren???Die paar stukjes draad en veer kun je zelf ook wel maken.(heel eenvoudig)
de prijs is onverslaan baar en ook het aansturen is zeer simpel.
Geruisloos en zeer langzaam.
Als je dit bedoeld heb ik wel een schema.

wim


Gerolf

citaat:
Geplaatst door ysbeer

kijk eens hier

http://www.verkoop.licht-geluid.nl/showtec-spiegelbol-motor-battery-operation-hl60417.html


bedoel je deze motoren???Die paar stukjes draad en veer kun je zelf ook wel maken.(heel eenvoudig)
de prijs is onverslaan baar en ook het aansturen is zeer simpel.
Geruisloos en zeer langzaam.
Dat zijn inderdaad de gebruikte motortjes voor de "chalumano"-wisselaandrijvingen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Rik heeft inderdaad longkanker en is terminaal. De enige rechtstreekse familie is zijn vrouw en zij is dement, al heb ik haar ontmoet.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

gerolf

ik heb 10 van deze motoren gekocht voor 3.50 per stuk zoals je zag
het werkt uitstekend.
dit kan echt iedereen zelf maken.
sorry voor rik maar ik heb hem nooit gekend,jullie kennelijk wel.
zo zie je maar geniet er van zolang het nog kan

wim