Pijnlijk ontwaken vannacht

Gestart door Peter, 09 juni 2014, 09:18:40 AM

marc goovaerts

Tip voor iedereen: ik heb net contact genomen met mijn verzekeraar. De schade aan het dak van mijn Micrake is dus niet verzekerd.
Toch gaan ze mij per brief een 'weigering' opsturen.
Waarom ?
Als (per provincie naar het schijnt) dit weer als een ramp erkend wordt, dan heb je zo'n brief nodig om beroep te kunnen doen op 'het rampenfonds' en toch nog een (minieme) compensatie te kunnen krijgen.

Rangeerduivel

Mijn broer deelt ook in de brokken en heeft zijn wagen (C-klasse van een merk met ster) deze morgen in de garage binnengedaan om te laten herstellen.
Alles (achterruit en koetswerk) wordt vergoed door de verzekering(in dit geval omnium van KBC).
Normaal moet hij een "franchise" betalen,maar dit zou nu ook wegvallen omdat dit een geval van overmacht zou zijn.
Een franchise zou enkel van toepassing zijn als het schade betreft die door uzelf wordt aangericht.
Het koetswerk zou ook kunnen hersteld worden zonder herspuiten,door middel van 'lepelen',zoals die techniek genoemd wordt.Dit kan uiteraard maar enkel als het om blutsen gaat zonder dat de verf beschadigd is.

;)



just4fun

Oei, Peter, ik lees dit nu pas.
Ben bij m'n ouders ook de schade gaan opmeten in Merksem.
Bij ons in de Antwerpse zuidrand bleef het gelukkig zonder schade, maar met liters water.

Sterkte voor u en je vrouw!

Paul

Peter

Nu stilletjes aan de offertes binnenkomen vraag ik met toch af of alles inderdaad zo duur is geworden of dat sommigen
(werk in overvloed blijkbaar) bewust de prijs een beetje???? ??? ???
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Bij Ethias hebben ze het uitzonderlijk overgenomen. Normaal niet mogelijk voor regen- of hagelschade, maar voor deze keer maken ze een uizondering. Ze stellen zelf een hersteller aan, de faktuur gaat rechtstreeks naar hen en er is geen vrijstelling.
Deze morgen een brief gekregen met de naam van de hersteller, deze middag belde die mij al op. Ze komen dinsdag meten.

Koen

@Peter,

Het is inderdaad allemaal veel duurder geworden. Ik merk het ook steeds wanneer ik materiaal moet halen om defecte onderdelen te vervangen. Tegenover 2000 is de prijs dikwijls 1/3 tot 1/2 duurder geworden  >:( . Ik heb de prijzen eens vergeleken met de aankoopfacturen van toen. Helaas zijn onze lonen niet evenredig verhoogd.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

janieburton

Citaat van: Koen op 12 juni 2014, 22:10:10 PM
@Peter,

Het is inderdaad allemaal veel duurder geworden. Ik merk het ook steeds wanneer ik materiaal moet halen om defecte onderdelen te vervangen. Tegenover 2000 is de prijs dikwijls 1/3 tot 1/2 duurder geworden  >:( . Ik heb de prijzen eens vergeleken met de aankoopfacturen van toen. Helaas zijn onze lonen niet evenredig verhoogd.

Mvg
Koen

Ook een waarheid als een koe, volgens sommigen ging het niet duurder worden met de Euro
 

59erke

Vandaag een gesprek gehad met de verzekering.
Daar wist men mij te zeggen om niet hals over kop de eerste aannemer de herstellingswerken te laten uitvoeren maar eerst verschillende offertes te laten opmaken (bij voorkeur door aannemers niet uit de streek).

De reden is dat men bij de verzekering merkt dat sommige aannemers hun prijzen fors omhoog trekken naar aanleiding van de stormschade.

Probleem is dat bij een expertise de verzekering kan beslissen om niet het volledige factuurbedrag uit te betalen omdat de factuur hoger is dan de werkelijke productkost.

Aan alle slachtoffers "wees op uw hoede"

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Havoc

Experten zijn mislukte architecten die het statuut van een privè-detectieve hebben. Op die hun mening kan je eigenlijk niet voortgaan. Spijtig genoeg doen verzekeringsmaatschppaijen dat wel, "maar wiens brood men eet, diens woord men spreekt" is daar zeker van toepassing.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

Citaat van: janieburton op 13 juni 2014, 18:35:20 PM
Citaat van: Koen op 12 juni 2014, 22:10:10 PM


Ook een waarheid als een koe, volgens sommigen ging het niet duurder worden met de Euro

Oei over een "oude" koei gesporken.
Den Eric.

doomslu

Citaat van: bollen neus op 13 juni 2014, 21:01:03 PM
Citaat van: janieburton op 13 juni 2014, 18:35:20 PM
Citaat van: Koen op 12 juni 2014, 22:10:10 PM


Ook een waarheid als een koe, volgens sommigen ging het niet duurder worden met de Euro

Oei over een "oude" koei gesporken.
Den Eric.
Inderdaad en 't is dan een ezel!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Citaat van: doomslu op 13 juni 2014, 23:32:23 PM
Citaat van: bollen neus op 13 juni 2014, 21:01:03 PM
Citaat van: janieburton op 13 juni 2014, 18:35:20 PM
Citaat van: Koen op 12 juni 2014, 22:10:10 PM


Ook een waarheid als een koe, volgens sommigen ging het niet duurder worden met de Euro

Oei over een "oude" koei gesporken.
Den Eric.
Inderdaad en 't is dan een ezel!  ;D

Hopelijk eentje die geld sch................
Den Eric.

Peter

Vandaag eindelijk bericht gehad dat er een "expert" is aangesteld, die kontakt met ons zal opnemen om af te spreken wanneer hij kan/mag langskomen.
Werd stilaan tijd.
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Da's inderdaad niet snel ! Hier is de reparateur (gestuurd door de verzekering) al een week na de aangifte gepasseerd om de maat van de beschadigde bovenlichten op te meten. Wanneer ze het ook komen plaatsen konden ze echter niet zeggen...

59erke

Jullie hebben nog veel geluk.

Ik ben nog altijd in "wachtende" toestand.

Aannemer is geweest voor een offerte, deze is doorgestuurd naar de verzekering. Daarna moesten we wachten op nieuws.
Ondertussen al wel bericht gekregen dat we moeten wachten tot expertise. Alleen is het nog niet duidelijk of er een expert ter plaatse dient te komen of er een interne expert van de verzekering wordt aangeduid die beslist op basis van de foto's en de offerte.

Verzekering en uitbetalen, het gaat toch nog altijd niet goed samen  :-\
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan