Pijnlijk ontwaken vannacht

Gestart door Peter, 09 juni 2014, 09:18:40 AM

Havoc

Sterkte ermee, geen prettige ervaring. Bij ons is het nu niets geweest maar ik ben toch enkele malen gaan kijken of er geen water binnenkwam. En nog meer sterkte met de verzekering...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dieselfreak

Hier in Belsele en Sint-Niklaas kregen we afgelopen nacht de volle laag: hagelstenen van zo'n 5 cm die heelwat schade hebben aangericht aan geparkeerde wagens. Ook koepels, veranda's en ander glaswerk moest eraan geloven. Zelf heb er er enkel een beschadigde bloembak aan overgehouden en een koepel heeft het hagelbombardement ook niet overleefd maar al bij al valt het bij mij goed mee. Sterkte voor iedereen die minder geluk heeft gehad.
MC

reeves

Sterkte, kan het hier(Kruibeke) ook gebruiken, veluxen , tuinmeubels, de auto die op een maanlandschap trekt, bloembakken, glazen koepel in de keuken  :'(

Foto van een gevallen hagelballetje:



59erke

Hier in Evergem (noorden van Gent) ook veel schade

Rond half 2 wakker geworden van hagelbollen van 5cm doorsnede.
Veel schade, 2 lichtkoepels stuk, pvc dakgoten geperforeerd, en 3 auto's vol met deuken.

Mijn vrouw haar auto heeft nog de meeste deuken, teller is gestopt op 18...

Wordt weer een leuk zaakje voor de verzekering; Raming van de kosten ligt rond de 2000 euro zonder de auto's.
Het is nog af te wachten hoeveel de kosten zijn voor de auto's uit te deuken. Heb er zelf geen idee van.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Bolje

Ook aan jullie veel sterkte gewenst Tom en 59erke.
Zaterdag vertelden ze tv om zo'n hagelbal in de diepvries te stoppen als bewijs voor de verzekering.
Wat er van aan is, weet ik niet. Maar het is het proberen waard.
Vele groeten,
Ronald

reeves

Der zitten er een tiental in, zelfs met pinnen op! Trekken een beetje op een knots van ne "goedendag"(morgenster), krijg dat op je hoofd, ben al blij dat er niemand gewond is geraakt

janieburton

#21
Citaat van: Bolje op 09 juni 2014, 12:25:17 PM
Ook aan jullie veel sterkte gewenst Tom en 59erke.
Zaterdag vertelden ze tv om zo'n hagelbal in de diepvries te stoppen als bewijs voor de verzekering.
Wat er van aan is, weet ik niet. Maar het is het proberen waard.

En zeker foto's nemen van de schade en tijdens het noodweer.

Ga wat zaken op de zolder verplaatsen want vorige zomer is de binnen zijde van mijn dubbel glas van de velux  gebroken(misschien door de zon die op de velux schijnt, want het glas lag op de zoldervloer en niemand hier komt regelmatig op de zolder, soms maanden niet, was zeer mysterieus) en nu is er maar het enkel glas.
 

59erke

Citaat van: Bolje op 09 juni 2014, 12:25:17 PM.
Zaterdag vertelden ze tv om zo'n hagelbal in de diepvries te stoppen als bewijs voor de verzekering.
Wat er van aan is, weet ik niet. Maar het is het proberen waard.


Mijn verzekeringsagent zei vandaag aan de telefoon om dit zeker te doen. Kan dienen als bewijslast voor de geleden schade.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Amaai. Erg zeg.  :-\
Laat het hoofd niet hangen, Peter. Materiële dingen kunnen opgelost worden en vakanties komen er ook nog.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Hier ook tot 3u op het dak gezeten, afvoerpijpen waren geblokkeerd door vastgevroren hagelstenen, resultaat: water loopt tussen tap en buis de bijkeuken in via een ingemaakte kast. Enige oplossing was het water van het dak scheppen en keuteren tot het water terug liep.
Vanmorgen dan de hele keuken kuisen.
Auto's zijn nu voorzien van een wafelijzer op dak en motorkap, voorruit van mijn zoon zijn wagen heeft het ook opgegeven maar is gelukkig blijven zitten (gelaagd glas). Mijn auto zal me worst wezen, die is goed verzekerd, die van mijn zoon heeft een "kleine" omnium, wordt dus weer wat palaveren met de verzekering.
Schade bij de overburen is veel erger, daar zijn bijna alle veranda's, pergola's, rolluiken,... naar de vaantjes. Verschillende dakkoepels hebben het ook opgegeven.
Gelukkig alleen materiële schade en geen gewonden.
Buurman is brandweerman en heeft deze avond dienst op de afdeling ongevallen en storm. Die houd zijn hart al vast voor de buien die verwacht worden voor deze namiddag en avond.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts

In Antwerpen vannacht idem dito, maar dan toch iets minder spectaculair. Maar spektakel heb je niet nodig om schade te lijden. Die buien mogen even uitblijven tot het binnenste van mijn polyurethaan-lichtkoepel helemaal leeggelekt is in de keuken en ik de mitrailettegaatjes tenminste preventief allemaal kan dichten  >:(
Gelukkig is het tweelagig en heeft de onderste profiellaag het volgehouden. Het stroomt (nu druipt) daardoor allemaal op één plaats de keuken in.

Het twintig jaar oude Micrake heeft zijn hele carrière nog nooit zoiets moeten doorstaan... Gezien de leeftijd natuurlijk geen enkele vorm van omnium.
Wanneer er binnenkort tweedehandswagens op de markt gezet worden zal je in heel Europa waarschijnlijk de vraag krijgen: 'Uit België zeker ?'

gunmax1

Hey buurman ,


Wat een pech zeg. :(
Wij zijn er net van ontsnapt .
Maar vanaf de Moldovitalaan was het al prijs .
Ze verwachten  voor vanavond nog zo een cel.
We hebben vannacht nog rap beddekens en campeermatjes op de auto gelegd mss helpt het.
Maar met zo een paaseieren als hagelbollen zal het niet veel helpen denk ik.

groeten Benny

EVP

Veel sterkte en moed aan de getroffen collega's hier. Hopelijk zal het erkend worden als ramp zoadt zij tenminste een gedeelte terugkrijgen.



Hier niets geen drup , geen mm neerslag, niets nogabollen


Snobby Crash

Ikzelf woon in Elversele, Temse, de streek die volgens de nieuwsberichten het hards is getroffen deze nacht... Maar al bij al hebben we het zien bliksemen dat het niet normaal was, maar uiteindelijk is Elversele gespaard van hagel !
Ik heb boven mijn baan een velux met dubbel glas, maar ik ga morgen via de biuwmarkt een isolatieplaat halen van 2cm dikte om de volgende hagelbuien toch te kunnen weerhouden dat ze doorheen mijn velux gaan !

@ peter... Is echt wel heel erg als je dit meemaakt, hopelijk komt alles weer snel in orde en ben je deze nachtmerrie snel vergeten.

In de toekomst gaan we dit meer en meer meemaken... Verandering van klimaat waar wij leven !

Mijn sport is windsurfen.... Ik weet heel goed hoe klein de mens is en hoe machteloos we zijn tegen de natuur...spreek dan van wind en golven... Nu hebben we te maken met weerfenomenen die niet te voorspellen zijn en waar je als mens gewoon helemaal machteloos tegen staat !

Geert

Huugooke

Hier op het Kiel was het ook prijs. De buurman had net een reling in roestvrij staal op zijn balkon gezet: ik werd dus wakker van een kakofonie van "tubular bells". 
Het lawaai was wat me het meeste schrik aanjoeg: een alles overstemmend geraas. Het hele oude, dikwijls herstelde, dak is wreed gemarteld; schade verwacht ik dus in de komende weken. En leg dat maar aan de verzekering uit.