Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ECOS centrale

Gestart door Huugooke, 08 juni 2014, 14:04:18 PM

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 15 maart 2018, 16:40:23 PM
Ha zie daar, hij leeft nog!  ;D ;D

Die van mij is geupdated ergens in februari 2018, Hugo, en niks abnormaals ontdekt
Trouwens dat knipperende balkje kent hij al sedert aankoop...

;)
Bij mij knippert dat ook, ik vond dat wel sympathiek, maar spookloco's heb ik niet, ik zou dat direct zien want ik heb er maar drie  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

2012

Citaat van: LokSound op 15 maart 2018, 15:19:21 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 15 maart 2018, 13:11:45 PM
Met dat groen DCC-balkje is bij mijn Ecos net hetzelfde aan de hand, dus ik denk dat dit normaal is.
Loc's die automatisch een andere naam krijgen, dat doet zich bij mij niet voor, al verdwijnt er af en toe wel eens ééntje uit de lijst...

;)

heeft U wissel- en sein-decoders aangesloten. Zo ja van welk merk. Ik vermoed LDT.
nee... geen wissels of seinen

pandur

#47
Het groen oplichten van het DCC symbool (links boven) heeft te maken met het sturen en ontvangen van het "RAIL COM" signaal , hierbij stuurt de ECoS een signaal dat door de diverse decoders (met Railcom) zal beantwoord worden .

Bij een normale werking zal het groen blokje volledig vullen en zal er rechts onderaan het RailCom symbool verschijnen ,
dat u zal moeten aanklikken om deze te bevestigen .

Het NIET volledig vullen van het groene blokje wijst op een slechte of verstoorde RailCom verbinding met "een" decoder  die zich wil aanmelden

Mogelijke oorzaken zijn ;
- Een slechte spoorverbinding (of te lang)
- Elektrische componenten die het digitaal signaal verstoren (zoals filters , condensatoren of spoelen)
- Een te lage digitale spanning
- Omgebouwde locomotieven waarin nog filters, condensatoren of spoelen zitten.
- Rail Com is NIET geactiveerd in de loc (decoder)

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

pandur

Rail Com kan en mag ook uitgeschakeld worden , dit heeft GEEN gevolgen voor het rijgedrag van de locomotieven .
Maar weet dan dat je uw loc (decoder) manueel moet aanmaken in de ECoS .

Het in of uitschakelen van het Rail Com gebeurt in de ECoS zie Hst 22.5.3.1 afbeelding 123
In de decoder kan dit met de LokProgrammer in de DCC instellingen CV 29.3 en 28.7

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

2012

Bedankt voor de reacties.... kan nu es verder checken

Alberke

kan je van versie 4.0.0 ineens naar 4.2.2 ?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dani

geen idee ik heb ze 1 voor 1 gedaan omzeker te spelen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bellejt

normaal wel.Enkel de overgang naar versie 4.xx was iets speciaal

pandur

#53
.
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

bellejt

helemaal niet nodig.Zie maar eens op het esu forum.Zodra je reeds een versie 4.xx hebt mag je onmiddelijk de laatste versie erop zetten.

Alberke

Citaat van: bellejt op 11 april 2018, 18:03:33 PM
helemaal niet nodig.Zie maar eens op het esu forum.Zodra je reeds een versie 4.xx hebt mag je onmiddelijk de laatste versie erop zetten.
In vond daar inderdaad ook nergens een verwijzing naar, en de bestanden zijn vrijwel even groot, dus kan je veronderstellen dat de hele firmware vervangen wordt, en geen "stukske", wat logisch is. Enfin, ik zal het u weten te zeggen!
Bedankt!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

van 4.0.0 naar 4.2.2 in ene stap, ok
Maar een MFX aanmelden dat duurt nogal wreed lang!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Een upgrade van de Ecos firmware gedaan. Die zou betere ondersteuning van de decoder V5 geven.
Ik kan het scherm van de Ecos niet meer weergeven in de webbrowser. Firefox ondersteunt Java niet meer.
Werkt met Edge trouwens ook niet.
Ik bedoel wel het controlescherm, de verbinding lukt wel.
Iemand een oplossing?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

pandur

Een perfect alternatief is ;
TightVNC
te installeren op je PC / Laptop / Tablet
om je ECoS scherm over te nemen (in parallel)

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)