Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

ECOS centrale

Gestart door Huugooke, 08 juni 2014, 14:04:18 PM

vyncky

Heb onlangs een 50200 geupdated van een V3 naar de huidige stand, buiten tijd dat het duurde ging het vanzelf.

zoals hierboven beschreven, eerst de 3.7.0 er op en vervolgens 4.0.0 (installatie bestaat uit 2 delen)  e,n dan heb ik naar 4.01 gegaan en tenslotte naar 4.1.4

Je bent er een middagje zoet mee  ;).

Vergeet ook geen backup te nemen, van je locs e.d. ;)

succes!


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)


pandur

Sorry Ben,
is aangepast !
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

pandur

Vanaf heden is de nieuwe NL versie van de handleiding beschikbaar
zie http://www.tsdbvba.be/handleidingen/ECoS-NL-2017.pdf
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

2012

Op hoeveep volt  stellen jullie de ecos eigelijk in? Voor 3 rail mag dan tot 20v zijn... iemand die zo hoog gaat eigelijk?

bellejt

hier 3 rail en 19 volt

pandur

Zie handleiding Hst 8.2.2.
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

2012

Ik heb een probleemke met mijn ecos... bovenaan links komt er steeds een balkje dat groen vult met DCC in... hoewel er geen nieuwe loks op mijn spoor staan. Ik vermoed dat er ene zichzelf vanzelf opnieuw aanleld maar zelfs als alles loks in stroomloze zone staan blijft dat balkje er staan... gaat weg... komt opnieuw erop.... eindeloos...
Wat gaat er fout, wat moet ik doen? As dan loks wil laten rijden creeert de ecos soms een nieuwe naam ervoor, heb al loks dubbel enz... grote miserie en in handleiding vind ik het niet, ik vermoed dat die railcom oorzaak is maar uitzetten lukt ook ni, dan heb geen controle meer over mijn loks....

Rangeerduivel

Met dat groen DCC-balkje is bij mijn Ecos net hetzelfde aan de hand, dus ik denk dat dit normaal is.
Loc's die automatisch een andere naam krijgen, dat doet zich bij mij niet voor, al verdwijnt er af en toe wel eens ééntje uit de lijst...

;)

2012

Is nog maar sinds gisteren hier en maakt dubbels, tijdens de zoekopdracht kan ik ni meer switchen van loks... toch een probleem vrees ik

LokSound

Citaat van: Rangeerduivel op 15 maart 2018, 13:11:45 PM
Met dat groen DCC-balkje is bij mijn Ecos net hetzelfde aan de hand, dus ik denk dat dit normaal is.
Loc's die automatisch een andere naam krijgen, dat doet zich bij mij niet voor, al verdwijnt er af en toe wel eens ééntje uit de lijst...

;)

heeft U wissel- en sein-decoders aangesloten. Zo ja van welk merk. Ik vermoed LDT.

Rangeerduivel

Citaat van: LokSound op 15 maart 2018, 15:19:21 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 15 maart 2018, 13:11:45 PM
Met dat groen DCC-balkje is bij mijn Ecos net hetzelfde aan de hand, dus ik denk dat dit normaal is.
Loc's die automatisch een andere naam krijgen, dat doet zich bij mij niet voor, al verdwijnt er af en toe wel eens ééntje uit de lijst...

;)

heeft U wissel- en sein-decoders aangesloten. Zo ja van welk merk. Ik vermoed LDT.

Geen enkele Patrick, het enige wat aangesloten is zijn de twee draden naar de sporen en twee draden naar de rollentestbank die dient als programmeerspoor.

btw; zie PM

;)

Alberke

Nieuwste firmware al geïnstalleerd?
Zijn er opmerkingen gepubliceerd bij de deze firmware?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Alberke op 15 maart 2018, 16:31:13 PM
Nieuwste firmware al geïnstalleerd?
Zijn er opmerkingen gepubliceerd bij de deze firmware?
De nieuwste firmware is van 9 januari 2018.
Ook de lokprogrammer heeft nieuwe software, en als je dan leest dat er "dieverse Fehler behoben" zijn, dan zou het wel eens kunnen dat er in de Ecos ook iets zit-dat-er-daarvoor-niet-zat
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Ha zie daar, hij leeft nog!  ;D ;D

Die van mij is geupdated ergens in februari 2018, Hugo, en niks abnormaals ontdekt
Trouwens dat knipperende balkje kent hij al sedert aankoop...

;)