Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Daniëls Scenery Projecten

Gestart door sneeuwregen1, 02 juni 2014, 14:16:19 PM

centauri167


sneeuwregen1

Afgelopen zaterdag bij Modeltreinexpress bij mij om de hoek nog maar wat andere Noch bomen gehaald na de succesvolle eerste twee. Een Haagbeuk, Europese/Rode beuk, Linde en nog een berkje.

Nog maagdelijk in de verpakking:


Eerst eens wat plaatjes opgezocht op internet hoe de bast eruit zag van de beuken en de linde. Nou zijn daar erg veel varianten van dus kon me uitleven.
Haagbeuk met de eerste laag gips/lijmmengsel:


En daarnet:




Toen was de Rode beuk aan de beurt. Past natuurlijk qua jaargetijde niet op het dio maar ter voorbeeld:




Daarna gauw het berkje gedaan:



En de linde:



Vind de Linde zelf te grijs. Ga dat met wat bruin en groen nog wat veranderen denk ik. Zal dan ook wat mos erop doen net als bij de Haagbeuk. Nog nooit eerder realistische stammen geprobeerd te maken dus ben redelijk tevreden. Eens kijken of Noch nog andere soorten heeft die mij aanstaan. Ga daar dan ook eens op oefenen.

Inmiddels is in Vlaardingen het knallen echt begonnen. Ik wens iedereen dus een fijn en gezond 2015!

Gr,

Daniël

Martin Welberg

Heb 2 rode beuken voor m'n deur staan, alleen groen in het voorjaar maar er komt al snel wat rood bij in, tot in het najaar bijna...alleen hun stam is een stuk gladder dan je nu laat zien...

centauri167


sneeuwregen1

Die stam van de rode beuk hoort inderdaad een stuk gladder Martin. Had dat pas door toen ik al aan het verven was. Zal die nog eens onderhanden nemen, kleur kan ook nog wat beter namelijk.
@Paul: Bedankt! :)