Daniëls Scenery Projecten

Gestart door sneeuwregen1, 02 juni 2014, 14:16:19 PM

PeterC

Citaat van: sneeuwregen1 op 04 juni 2014, 17:26:28 PM
ik zal hem er voortaan alleen nog bij zetten als ik prutswerk lever! ;)

En zet bij minder geslaagde werken die jonge dame uit dat setje erbij: je zal gegarandeerd ander commentaar krijgen  ;)

Nogmaals: je struiken mogen er wezen!
Groetjes, Peter


sneeuwregen1


sneeuwregen1

Afgelopen weken had ik nog wat struiken over dus daar eens wat andere versies mee gefabriekt.

Eerst maar eens een palletje gemaakt met kleuren en soorten. Zeg maar een idee wat je ook hebt met een verfkleuren waaier. Kan ik mooi uitkiezen wat bij elkaar past! ;)



Verder ook maar eens geprobeerd een fruit/bessen struikje te maken.



Wil komende weken verdergaan met wat kleine dio's om wat dingen uit te proberen.
Zal daar ook (onregelmatig ;)) updates van plaatsen.

Groet,

Daniel


Peter

Gewoonweg prachtig Daniel.
Nog wat meer uitleg over hoe je ze maakt en het zou helemaal perfekt zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

sneeuwregen1

Bedankt beide!

Op zich niet heel moeilijk Peter. Geraamte van ijzerdraad waar ik van lang naar kort 3-4 lagen vezels overheen kwak. Daarna loof. Bij dat  laatste probeer ik veel te mixen en ga proberen om bestaande spullen op te fluffen. Fine turf, Noch bladeren enzo van betere kleuren voorzien. Weet nog niet of dat gaat lukken ::) Wil namelijk graag wat meer herfstkleurtjes hebben.

WAJ Janse

Daniël, hoe kan ik enkele fruit/bessen struiken bestellen?

Wim
 

reeves

Zeer mooi gemaakt Daniël!

Een vraagje , wat gebruik je voor je besjes?

Ze zijn in ieder geval veel beter dan die appelbomen die ze verkopen met appels twee keer zo groot als een preisser hoofd :o

Groet Tom

sneeuwregen1

#23
@Wim zie PM
@Tom Bedankt! Besjes zijn van WS

Nog een toevoeging:

Buiten de besjes nog wat meer gevarieerd. I.p.v. imitatie blad eens foliage gebruikt vindt het zelf wel een leuke afwisseling:






gerard v

hoi daniel

je bent mooi bezig

mvg gerard
lid van DBTHG

sneeuwregen1

Het afgelopen halfjaar stond het bouwen op een zeer laag pitje. Nu is het vakantie dus ben ik verder gegaan met het dio aangezien mijn nog kale baan volstaat met spullen.

Ondanks dat ik erg tevreden ben over mijn elektrostaat lukt het me na anderhalf jaar nog steeds niet om een (naar mijn idee) fatsoenlijk grasland neer te leggen. En hoe mooi ik de matten van Mininatur, Martin, Polak enz. vind daar ben ik toch echt te gierig voor! ;D

Daarom eens Myron's manier geprobeerd. Gras leggen met de hand dus. Ik moet zeggen toen ik halverwege was zag het er niet uit!


Maar toen ik stuk doorging kwam er toch wat leuks uit.


De struiken zijn natuurlijk zelf gefabriekt ook wat van m'n pollen opplakt. Ook nog een paar kleine stukjes mininatur loof tussen gedaan kijken hoe ik dat vind. De boom heb ik gisteren gekocht. Is van Noch. Wilde is kijken of ik die met wat aanpassingen naar mijn zin kon maken. Daar komen later foto's van dit is hem in gekochte staat.

Nog wat plaatjes:






Rest mij jullie allemaal fijne feestdagen te wensen!

Gr,

Daniel

reeves

Das mooi!!
Je spreekt over Myrons manier , kan je dit ff toelichten?

Groet Tom

sneeuwregen1

Bedankt Tom. Ja sorry, een forumlid op beneluxspoor. Hier zijn uitleg op zijn spoorsite waar ik het van heb.  http://www.spoorinmodel.nl/overige-bouwverslagen/begrassen-met-de-hand/

Gr,

Daniel

sneeuwregen1

Gisteren nog even een stukje erbij gedaan. Een kippenhok en de bomen van Noch is onderhanden genomen.

Volgens Noch een perenboom. Ik kon het er niet 1,2,3 uithalen maar oké.

Na wat stippen,vegen en brushen met verfjes was dit het resultaat:


Over het concept perenboom heb ik nog steeds mijn twijfels maar als boom vind ik hem goed. ;D

Noch vond dit een berkenboom. Qua idee prima naar mijn idee, uitvoering.... mwoah:


Na flink wat met "wittige" verf en zwartbruin rommelen kwam er een berkje uit waar ik best tevreden mee was:


Al met al ben ik best tevreden over deze "ge-upgrade" Noch bomen. Voor herhaling vatbaar denk ik.

Daarna nog een half kippenhok in elkaar gezet. Moet nog wat aan gebeuren. Gaten dichten, dit is wel erg tochtig. Wat verweren en de wanden beetje schoonmaken Dit is hem nu:




Genoeg te doen nog.

Gr,

Daniel


RD25

Veel mooie dingen . Gefeliciteerd .
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'