Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Daniëls Scenery Projecten

Gestart door sneeuwregen1, 02 juni 2014, 14:16:19 PM

sneeuwregen1

Hallo Iedereen,

Heb al lang niks meer van me laten horen hier. Dit is hopelijk het begin voor regelmatige scenery updates.
Bouw van de baan komt niet van de grond vooral door andere projecten. Daarom maar besloten om een draadje te openen waar ik bouw van diorama's zal laten zien en mijn gepruts met groen en andere Scenery.

Ben laatst begonnen met een nieuw diorama op basis van een artikel uit Modellbahn-Schule heft 30 Natur Pur. Artikel heet  Vergessene Bahnstrecken.

Hier de eerste basis. Dio is 30-23 cm.

De eerste grondlaag aan fine turf en zand ligt er al.


Het bruggetje met pijp:


De basis voor de straks opgedroogde, begroeide sloot:


Omdat het zo'n kleine diorama is vond ik mijn grote struiken niet voldoen. Kleine struiken zijn moeilijk te verkrijgen. Aangezien ik er naar toe wil mijn groenwerk zelf te maken maar even zelf geprutsd met dit resultaat:



Had alleen dit poppetje gauw bij de hand ter vergelijking. ::) (1:87)


En nog wat andere kleurtjes:






Verder heb ik ook al een poosje het idee is een boerderij of moestuin diorama te maken. Ben al een poosje bezig met het knutselen van plantenbakken en dergelijke. Maar nu eerst wat foto's van een sierstruik (bolstruik)

(even gauw op een geschikt stukje baan gezet...)



En samen met zo'n klein struikje:


Het struikje alleen in de picture:


Ben aardig tevreden over het groenwerk,dit waren de eerste exemplaren dus nu nog wat perfectioneren.

Groet,

Daniel

SuSke

Vol verwachting kijk ik uit naar het resultaat :)

Alleen waar is dat poppetje mee bezig  :o 8) ...
Citaat van: sneeuwregen1 op 02 juni 2014, 14:16:19 PM

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

eigenlijk dacht ik dat dit oorspronkelijk een visser was ! Maar met een beetje fantasie zou die kunnen doorgaan voor de vader van het gekendste Brusselse kind zie al eeuwen zijn theewater afgiet !  :-\
Groeten Peter ;)

sneeuwregen1

ja dat poppetje..... op het doosje van Noch staat Klogeschischten..... Geen idee wat dat betekend ;) ::)

Zal voortaan wat minder schunnige poppetjes als maatstaf gebruiken. ;D

PeterC

#4
Citaat van: sneeuwregen1 op 02 juni 2014, 17:46:13 PM
ja dat poppetje..... op het doosje van Noch staat Klogeschischten..... Geen idee wat dat betekendt ;) ::)

Volgens Prisma (Ja! er bestaan nog woordenboeken!):

klo = wc
geschichten = geschiedenis/verhalen

Bij mij staat hij wat deftiger ;)



Knappe struiken!




Sorry voor de 'vette' dt fout  8)



[Edit] in het Pools is dat slawojka (als de nood hoog is, ben je best dat je je in verschillende talen kan uitdrukken;)
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 juni 2014, 17:07:13 PM
eigenlijk dacht ik dat dit oorspronkelijk een visser was ! Maar met een beetje fantasie zou die kunnen doorgaan voor de vader van het gekendste Brusselse kind zie al eeuwen zijn theewater afgiet !  :-\
Groeten Peter ;)
ik dacht dat het een Preisertje was met ietswat dezelfde houding ! >:( ik kwam hier op de computer op dezelfde taalbevinding)

Peter ;)

Steam.N

Niet iedereen heeft een gróte hengel ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 03 juni 2014, 08:41:00 AM
Niet iedereen heeft een gróte hengel ...  ::)


jonge....jonge ..jonge en dat spreekt dan van mij  ;D ;)

Groeten Peter ;)

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 juni 2014, 08:46:26 AM
Citaat van: Steam.N op 03 juni 2014, 08:41:00 AM
Niet iedereen heeft een gróte hengel ...  ::)


jonge....jonge ..jonge en dat spreekt dan van mij  ;D ;)

Groeten Peter ;)
't is maar te bekijken welke vis er aan blijft hangen zeker :) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sneeuwregen1

ik had volgens mij toch beter een ander poppetje kunnen zoeken. ;D


Gerolf

Citaat van: sneeuwregen1 op 04 juni 2014, 08:14:06 AM
ik had volgens mij toch beter een ander poppetje kunnen zoeken. ;D

Tja, je struiken krijgen ineens geen aandacht meer  ::)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 04 juni 2014, 08:29:50 AM


Tja, je struiken krijgen ineens geen aandacht meer  ::)  ;D

anderzijds al ze nu niet mochten geslaagd zijn is dat ventje misschien ook een oplossing !

Groeten Peter ;)

sneeuwregen1

ik zal hem er voortaan alleen nog bij zetten als ik prutswerk lever! ;)