Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco reeks 20

Gestart door Dieter, 17 december 2004, 13:16:56 PM

Dieter

Een hele hele tijd terug zag ik op Ebay een set tekoop staan van Roco met E-lok 2008 + 3 rijtuigen (I10 Eurofima oranje 1ste klas, I10 Eurofima oranje 2de klas en een slaaprijtuig 2de klas.) Weet er iemand de nummer van dit set? Had het aan verkoper gevraagd maar tot nu toe kreeg ik nog geen responce.
Nu nog een vraagje. Waarom is dit model (2018) altijd zo duur als je hem te koop vind? Zijn er buite de 2018 en blijkbaar de 2008 nog andere nummers op de markt gekomen?

Mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

tonycabus

Ebay-verschijnsel denk ik, Dieter!
Kijk eens naar de prijzen van oude Lima's! Vooral een 21, 23 of 27 halen topscores!! Maar ook Roco 20 en 29 gaan soms erg hoog. En dat terwijl er sprake is dat de 29 terug gaat komen.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

diesels

citaat:
Geplaatst door Dieter

Een hele hele tijd terug zag ik op Ebay een set tekoop staan van Roco met E-lok 2008 + 3 rijtuigen (I10 Eurofima oranje 1ste klas, I10 Eurofima oranje 2de klas en een slaaprijtuig 2de klas.) Weet er iemand de nummer van dit set? Had het aan verkoper gevraagd maar tot nu toe kreeg ik nog geen responce.
Nu nog een vraagje. Waarom is dit model (2018) altijd zo duur als je hem te koop vind? Zijn er buite de 2018 en blijkbaar de 2008 nog andere nummers op de markt gekomen?

Mvg Dieter.



Voor 20-ers worden momenteel belachelijke prijzen gevraagd. Gewoon geduld hebben, ze worden vanzelf weer goedkoper. Zoiets is nou eenmaal ineens een rage.

Er zijn veel meer 20-s uitgegeven. de 2018 is grote aantallen gemaakt. Daarnaast zijn er nog een aantal versies, waarvan sommige echt zeldzaam zijn, andere wat minder. Uit mijn hoofd (correct me if i'm wrong)

2004 blauw
2007 blauw met gele koplampranden
2008 blauw in set
2017 groen
(2018 blauw)
2019 groen
2020 groen
2021 blauw
2023 groen
2025 geel

loco

Normaal zou de reeks 20 door Roco in de toekomst opnieuw in productie genomen worden. Ten minste als Deprest dit project wil doorzetten. Hetzelfde geldt zeker voor de 62. Niet tegen playtime prijzen deze keer. Van de 29 heb ik nog niets gehoord of vernomen. Dat moeten we nog afwachten.
Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Gerry

Die Roco set met de 2008 en 3 I6 rijtuigen heb ik 2 jaar geleden aangekocht, en tot nu toe de enige 2008 die ik heb gezien (kleine oplage ?). Zal eens kijken naar het nummer van die set [:)]

loco

Indien roco met een nieuwe versie van de reeks 20 zou komen, dan zou het de gele versie zijn en niet de blauwe. Ik denk dat hiervan maar twee exemplaren in deze kleuren hebben rondgereden.

loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Johnnytrein

Tony wat bedoel je met ebay verschijnsel.
Als men mij over een aangeboden artikel vragen stel beantwoord ik ze en ook mijn vragen aan andere verkopers reageren vlot op mijn vragen.
Ik sluit echter niet uit dat het ook anders gebeurt
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

rgp

Dag,

de hoge prijzen hebben niets met ebay te maken.  Al 4 jaar liggen er in Vilvoorde 59 van ROCO te koop voor 200 euro in den beginne, nu 150 euro.  Een model dat nieuw amper 40 euro kostte !!  Gewoon speculatie !

Roland

tonycabus

Juist, Roland!
En dat bedoel ik, Johnny!
Een oude Lima 125 zonder antislipbandjes met kapotte motor en verroeste pantos daar moet je nog 25? voor neertellen, een (Lima) model in +/- goede staat (een 23 bvb, wat recenter, of een 27) krijg je niet onder 150 ? 200 ? vast. En flauw mannekes spelen met de verkoper onder ??n hoedje en gaan telkens als er een bod is hoger bieden!!! Zo komt de "verkoper" aan leuke sommetjes om de maand af te ronden, over onze ruggen. Zelfs toen de 59 opnieuw verschenen was werden de 5924 en 5916 aan schandalig hoge beginprijzen aangeboden, vaak met gebroken buffers (de seriefout!)

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

de hoge prijzen hebben niets met ebay te maken.  Al 4 jaar liggen er in Vilvoorde 59 van ROCO te koop voor 200 euro in den beginne, nu 150 euro.  Een model dat nieuw amper 40 euro kostte !!  Gewoon speculatie !

Roland



Hey Roland,

Ik denk dat je toch ergens een onderscheid moet maken, tussen de modellen 59 die Roco uitbracht aan ongeveer ?40, zijnde gelijkstroomversies uit de playtimereeks eenerzijds en tussen de 59 die roco uitbracht, in beter afgewerkte versie, wisselstroom met locdecoder (kostprijs +/-?200).
De prijzen zijn meestal ook wel maar wat je geeft he. Moet zijn dat er "zotten", sorry voor de uitdrukking, er zoveel willen voor geven. Ik heb ook al gelijkstroomversies, op E-Bay gezien aan de gekke prijs van ?75, 2de hands!

Ikzelf kocht vorig jaar in Vilvoorde, de 59 in playtimeversie, wisselstroom met decoder voor de schappelijke prijs van ?90. (Deze had nog niet gereden).

Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rgp

Dag,

Sven, ik denk dat we mekaar niet goed begrepen hebben.[:I]
De Roco 59 uit de jaren 80 wordt in Vilvoorde aangeboden aan 150 euro, niks wisselstroom en niks decoder.  Ik heb het hier dus NIET over de versie van 2004 !![:o)]

Roland

janjozef

Dat er mensen zijn die voor een versie van de jaren 80 150? geven kan ik begrijpen, niet dat ik het goedkeur of dat ik het er aan wil geven maar er zijn nu eenmaal verzamelaars die deze nog willen bezitten en gerust bereid zijn er meer voor te geven dan ze eigenlijk waard zijn. Wat ik helemaal niet begrijp dat de 5950 van vorig jaar die nog steeds te koop is, op E-bay en op beurzen reeds aan hodere prijzen verkocht word dan zijn nieuwprijs.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ronny-vdv

Blijkbaar kent niet iedereen Ebay of durft er via Ebay te kopen. Gewoon de drmepel verleggen en op goed geluk dus.

Groeten,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Gerry

citaat:
Geplaatst door Dieter

Een hele hele tijd terug zag ik op Ebay een set tekoop staan van Roco met E-lok 2008 + 3 rijtuigen (I10 Eurofima oranje 1ste klas, I10 Eurofima oranje 2de klas en een slaaprijtuig 2de klas.) Weet er iemand de nummer van dit set? Had het aan verkoper gevraagd maar tot nu toe kreeg ik nog geen responce.

Mvg Dieter.



Om even terug hier op te komen; het nummer van die set is 44051 "Freccia Del Sol", genoemd naar de EC Oostende - Brussel-M. - Ancona

Gerry

http://modelspoor.fotopic.net  : Stuur me ook foto's van jouw HO modellen...

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Hallo iedereen,

Ivm de electrische locomotieven van de reeks 20 van de NMBS.

Ben eventjes in het archief gedoken en heb volgende gegevens van de reeks uitgebrachte modellen;

Bij MATHU Models 4 verschillende;
- 2001 Blauwe versie ref 2001-50
- 20xx Blauwe versie ref 20xx-52
- 20xx Groene versie ref 20xx-53
- 20xx Groene versie ref 20xx-54  (waarom de XX, omdat het kopie niet meer duidelijk leesbaar is)

Bij ROCO; gegevens uit ROCO team folder
- 2007 - Blauw Ref 43670-07
- 2008 - Blauw Ref 44051       Set Freccia del sol + 3 I-6 rijtuigen
- 2009 - Blauw Ref 43670-09
- 2016 - Blauw Ref 43670-16 Trapezium vorm
- 2017 - Groen Ref 43672-3
- 2018 - Blauw Ref 43670
- 2019 - Groen Ref 43672-1
- 2021 - Blauw Ref 43671
- 2023 - Groen Ref 43672-3

Dan ATM/ROCO;
- 2018 Vervuild Blauwe versie Ref 43670-11
- 2021 Vervuild Blauwe versie Ref 43670-12

Dan JOCADIS;
- 2024 Roco model omgespoten door Rocky Rail voor JOCADIS Ref 43670-24
- 2025 Roco model omgespoten door Rocky Rail voor JOCADIS Ref 43670-25

Te info ROCO zal deze terug uitbrengen in 2006 met vrnieuwde motorisatie aan kleine aanpassingen, maar enkel in de GELE uitvoering, dus 2024 + 2025.

Mvg
FREMO e.V. -Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.