Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

New Break Olaerts

Gestart door krispy, 28 mei 2014, 23:25:55 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 01 november 2014, 08:24:01 AM
dat ik misschien het euvel dan zelf kan oplossen..
wel niet op een ladder gaan staan! :-\

loebaske

Sta nu onderaan is wa beter....

ward

Bij mij was het probleem blijkbaar één van de kabels / aansluitingen langs binnen die niet 100% vast zat, en tijdens het rijden op wissels en dergelijke kwam deze soms los, waardoor het contact verbroken werd.. De sleper (AC) heb ik ook wat meer naar 'beneden', lees naar de rails toe gehangen want van in de doos te zitten zit deze iets te hoog waardoor er ook contact kan verloren worden..
Voor de rest ben ik er nu heel content mee, doet alles perfect na de kleine ingreep door Olaerts..

Mvg  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

loebaske


doomslu

Wat die Chinese mannetjes betreft: in mijn M6 rijtuigen heb ik die ook geplaatst.
Ik heb ze wel een ander kleurtje gegeven.
Ik vind ze ruim voldoende om in rijtuigen te stoppen. Je ziet er echt niet zo veel van.
Zonde van het geld als je Preisers gaat plaatsen, is mijn gedacht.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

CiteerDie man zal nooit nog aan mij één cent verdienen, zeker niet omdat de service na verkoop afschuwelijk is ...

Ik blijf Olaerts toch een van de handelaars vinden die een uitstekende service geeft.
Met een telefoontje kan je dikwijls al veel oplossen.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Citaat van: doomslu op 01 november 2014, 11:16:22 AM
Wat die Chinese mannetjes betreft: in mijn M6 rijtuigen heb ik die ook geplaatst.
Ik heb ze wel een ander kleurtje gegeven.
Ik vind ze ruim voldoende om in rijtuigen te stoppen. Je ziet er echt niet zo veel van.
Zonde van het geld als je Preisers gaat plaatsen, is mijn gedacht.  ;)

Ik dus niet, in het echt zitten er toch ook meestal geen vrachten "Quasimodo's " in de rijtuigen hé?
En Luc ge ziet ze wel degelijk goed zitten hoor en das al bewezen met foto's  die hier de revue zijn gepasseerd in andere draadjes.
Realistisch is het zeker niet, goedkoop en "low budget" daarentegen......................... wel.
Het ene wel perfect laten maken met alle toeters en bellen, zelfs deurtjes die open moeten kunnen en de rest niet, ofwel alles goed ofwel niets enne das mijn gedacht.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

koop ongeschilderde (soms  tweedehands kopen), schilderen, iets minder insteken, ze schilderen hier zetels, binnenkanten wagons,stoppen er verlichting in en dan die vreselijke Gele mannekes die Hiroshima overleefden, ik blijf het een zonde vinden !

Groeten Peter ;)

loebaske

Je moet die gasten een kleurtje geven, een ander kleurtje voor het vestje en is prima voor mij....

chef garde

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 november 2014, 14:28:55 PM
koop ongeschilderde (soms  tweedehands kopen), schilderen, iets minder insteken, ze schilderen hier zetels, binnenkanten wagons,stoppen er verlichting in en dan die vreselijke Gele mannekes die Hiroshima overleefden, ik blijf het een zonde vinden !

Groeten Peter ;)
't is Halloween hé Peter ...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: chef garde op 01 november 2014, 16:34:43 PM
't is Halloween hé Peter ...
dat was het gisterenavond en reeds voorbij :-\
Groeten Peter ;)

doomslu

Iedereen mag een andere mening hebben hoor (ik vind sound-decoders en andere toeters en bellen ook niet nodig...).
Ik blijf er bij dat je het niet ziet, behalve op close-up foto's.

Dit is wat je met het blote oog ziet:

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bolje

Citaat van: doomslu op 01 november 2014, 19:16:42 PM
Dit is wat je met het blote oog ziet:
8) :o ::)
steek misschien eerst evenhet licht aan?  ;)
Vele groeten,
Ronald

doomslu

Citaat van: Bolje op 01 november 2014, 19:25:22 PM
Citaat van: doomslu op 01 november 2014, 19:16:42 PM
Dit is wat je met het blote oog ziet:
8) :o ::)
steek misschien eerst evenhet licht aan?  ;)
Dan zie je nog minder!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ward

#44
Ik zal volgende week een foto proberen maken van het geheel..
Zoals Luc al zei, in het geheel vind ik niet dat het zoveel verschil maakt..
Maar ieder zijn gedacht / mening erover.. :)
Maar even over de andere kant..  Juist eens gezien voor een Preiser setje; die kost +/- 38 euro voor 48 man..
Als je het dan realistisch wil doen, dan moet je toch al gaan rekenen voor een M6 dat je zeker een setje per rijtuig nodig hebt..
Mss kan ik wel eens zien de reizigers wat aan te passen, andere kleur kleren, gezichtje af te werken.. Zodat ze zo wat meer realistisch zijn..

Grtz  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--