Dingler 1:32 BR 18 gepatineerd...(via Spur1info)

Gestart door eve, 27 mei 2014, 19:55:44 PM

eve

Ik heb even gekeken op iB.de. Daar staat zo een machine aan 6.000 € "Sofort kaufen".
Deze man moet toch wel zeker zijn van zijn te verwachten eindresultaat...

http://spur1info.com/nachrichtenleser/items/dingler-18-patiniert-von-horst-goehr.html

Erik

Arnold S1

Hallo Erik,

Men wilt het liefst een model dat op zoveel mogelijk details gelijkenis vertoond met de werkelijkheid en daar hebben de liefhebbers het geld voor over. Helaas blijft bij velen het conservatieve duiveltje in het achterhoofd roepen dat het model heel veel geld heeft gekost en tot het moment dat men er (vrijwillig of gedwongen) weer afstand van doet het model goed verkoopbaar moet blijven. Dus men is er 'zuinig' op en neemt het onwaarschijnlijk spiksplinternieuwe uiterlijk voor lief. De meeste bezitters van kostbare messing modellen vinden het namelijk onoverkomelijk om een model te laten 'weatheren' (verven en bespuiten om het model er vervuild eruit te laten zien), omdat men bang is voor een serieuze waardevermindering, helaas.
Gelukkig zijn er mensen die daar anders over denken en daarom heeft bijvoorbeeld Becasse Weathering 't erg druk...
Ikzelf kocht ook een messing model, gewoon om te gebruiken voor mezelf en maximaal plezier van te hebben. Met andere woorden: het is een investering in mijn speelplezier en niet als verzamelobject of belegging, maar ik ben mij ervan bewust dat anderen er een andere mening op na houden.

Om toch eens te experimenteren (al was het om het gevoel hoe 't is om het uiterlijk van je messing model te verknallen :o) kun je altijd beginnen met waterverf of poeder.
8)

Vriendelijke groeten,

Arnold
Liefhebber van vroege DRG (1923-1928), rijd materieel met Hübner Finescale rail/wiel-norm

sdz1976

Bij mijn ho modellen heb ik er nooit een probleem mee gehad om ze te verweren , maar bij mijn km1 ben ik toch terughoudender.
Ij zal er ook wel aan geloven, maar doordachter dan anders :)
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1