Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Terugmelders, welke kan ik gebruiken?

Gestart door Opa-Bullcat, 26 mei 2014, 20:55:31 PM

janieburton

Citaat van: INFO op 14 september 2014, 17:37:29 PM
Citaat van: janieburton op 14 september 2014, 13:06:05 PM
Citaat van: INFO op 14 september 2014, 10:53:13 AM
Voor €22,- heb je er zestien kant en klaar op een mooi printje.

En voor €33,50 zelfs compleet met terugmelder. :)

Groetjes

Welk merk? Zelfbouw?


Wat ik al schreef kant en klaar dus geen bouwpakket, waar? Even op het wereldbolletje klikken.

Groetjes

Als het tegen uw goesting is antwoord dan niet, :o dat is een antwoord die mensen doen afhaken!  ::)
 

doomslu

Janie, er is toch niets mis met het duidelijke antwoord van INFO?
Klik op het wereldbolletje onder zijn naam en je komt terecht op de site waar het verkrijgbaar is.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Tja Janie, duidelijker kan toch niet hé.. Verkeerde film of serie gezien?   ;)

jakke

Citaat van: doomslu op 15 september 2014, 08:39:10 AM
Janie, er is toch niets mis met het duidelijke antwoord van INFO?
Klik op het wereldbolletje onder zijn naam en je komt terecht op de site waar het verkrijgbaar is.

+1
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

janieburton

Citaat van: doomslu op 15 september 2014, 08:39:10 AM
Janie, er is toch niets mis met het duidelijke antwoord van INFO?
Klik op het wereldbolletje onder zijn naam en je komt terecht op de site waar het verkrijgbaar is.

Hallo Info,

Hierbij bied ik mijn excuses aan voor het misverstand; ik had het verkeerd begrepen, om eerlijk te zijn ik had dat wereldbolletje onder je naam niet bemerkt en ik dacht dat met "Even op het wereldbolletje klikken "  dat je daarmee wou bedoelen" zoek het zelf uit " op het net.

Ik hoop dat je mijn excuses aanvaard.
 

Geert

Ik had dat met die wereldbol ook verkeerd begrepen.  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Geert

#51
Even snel een berekening gemaakt wat een stroom bezetmelder met S88 terugmeld bus zou kosten met µC technologie zoals ik deze voor mezelf maak:

PIC microcontroller 16F1516 : 2€
17 weerstanden: 17 x 0, 02 = 0,34€
32 dioden: 32x0.05 = 1,6€
28 pin IC voet = 0,5€
2x R netwerk 8x10k = 2x0,31 = 0,62 €
1/3 Eurocard lichtgevoelige enkelzijdige print = 1,1€
2x 6 printconnecor op een rij = 2x0,1= 0,2€ (S88 bus)
Schroefconnector 6 keer 3 connectors = 6x0,25= 1,5€

Samen: 7,86€

Maar de prijzen zijn bij Conrad en per stuk. In principe kan deze gehalveerd worden in grote hoeveelheden en uit het verre oosten, zo heb je een bezet(terug)melder met 16 meldingen voor 4€.

Maar meer daarover later in een ander draadje op dit forum.

Geert


Edit: beschrijving principe hoe dit werkt kan je hier lezen (het is daar wel bedoeld om een pendeltrein aan te sturen met 14 ingangen en een andere PIC µC)
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

#52
Vergeet de kosten voor het etsen en vertinnen niet ... maar het is inderdaad goedkoop
De mijne kostten 22,- voor 16 melders, dan wel geschikt voor 2A én galvanisch gescheiden, maar geen S88
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

Citaat van: Gerolf op 16 september 2014, 07:56:34 AM

De mijne kostten 22,- voor 16 melders, dan wel geschikt voor 2A én galvanisch gescheiden, maar geen S88

Van Rotosoft?

Nu wat doet en/of wat is het nut van een S88?
 

INFO

En volgens mij is Geert dan nog goedkoper dan een Chinees. Zo te zien kost arbeid geen geld bij Geert, zal ik ze daar maar eens bestellen denk ik, stuk of 1000 lijkt me wel wat om mee te beginnen.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dirver

@Geert: ik koop mijn electronicacomponenten meestal bij Dick Best. Weerstanden en pic's (12f629, ...) in China. Scheelt toch weer een hoop tegenover oa. Conrad.
Greets,
Dirk
PS: Precies wel veel Dirkskes hier ......   :-)
Met de (model)trein was je er geweest !!

dani

Citaat van: INFO op 16 september 2014, 23:02:08 PM
Zo te zien kost arbeid geen geld bij Geert, zal ik ze daar maar eens bestellen denk ik, stuk of 1000 lijkt me wel wat om mee te beginnen.

Geert bekijkt de zaak vanuit het oogpunt van iemand die het als hobby en voor eigen gebruik doet, zoals de meesten onder ons.
Als je het als handelaar bekijkt, en je biedt een kant en klaar produkt aan, dan kan je niet aan inkoopprijs of onderdelenprijs werken, dan moet je sowieso omhoog met die prijs of je verdient niks.    Vandaar het begrip   "toegevoegde waarde".  Als fabrikant neem je de onderdelen en voegt ze samen zodat de gebruiker het niet moet doen.   Je rekent daar een "loon" voor omdat je het handjevol (op zich vaak goedkope) componenten opwaardeert tot een werkend iets dat de koper zelf niet kan of wil maken maar enkel gebruiken.    Basis economie.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Geert

#57
Wees gerust Wim ik heb geen commerciële plannen hiermee. Dat moet dan officieel zijn, een handelsregister, belastingen  :( enz...

Als je de hobbytijd die je er in steekt moest omrekenen naar euro's, dan is zulk project onbetaalbaar.  Maar hobbytijd is fun, en daar doe ik het voor.

Ik geef al de info weer op dit forum of mijn site. Deze is voor iedereen vrij te gebruiken.

Nu heb ik destijds, en nu nog, met de 32 ingang terugmelder met massadetectie op één PIC µC, wel wat reacties gehad van mede hobbyisten die wel geïnteresseerd waren, maar deze niet konden programmeren, of ze konden deze niet omzetten naar BIN code maar wel uploaden naar de PIC. Ook al iemand gehad die daar een 12V versie van heeft gemaakt (S88-bus) en daar zeer tevreden over was. (de door hem aangepaste ASM code heeft hij mij achteraf teruggestuurd)

De vraagstellers die een µC niet zelf kunnen programmeren (uploaden) heb ik steeds moeten teleurstellen dat ik dat niet doe, of het moesten mensen zijn die ik ken en uit de buurt zijn.

Nu een PIC BIN uploaden is op 2s gebeurd.  Dat zal de zaak niet maken. Het gaat er mij meer om moesten er wel 100 geïnteresseerden zijn voor een geprogrammeerde PIC, en de nodige componenten worden er bij geleverd, ook aangekocht in die enorme hoeveelheden. Dan wordt het wel interessant om dit gratis  te organiseren. Het soldeerwerk laat ik over aan de eindgebruiker. Het printje laten maken is wel wat duurder dan 1,1€, maar dit moet ik nog is onderzoeken.



Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dirver

@Geert: ik heb me een uv-led-dubbelzijdig belichtingsbakje gemaakt waarmee ik perfect kan belichten.
Als ik een eagle-file heb dan boor ik eerst de gaatjes (0,8mm) en belicht daarna de print.
Daarna etsen en je hebt een professionele print.
Als je wil wil ik jullie hierbij wel helpen.
Uiteraard enkel aan kostprijs (sorry voor de handelaren onder ons).
Met de (model)trein was je er geweest !!

Bolje

Citaat van: Geert op 17 september 2014, 16:22:56 PM


Nu een PIC BIN uploaden is op 2s gebeurd.  Dat zal de zaak niet maken. Het gaat er mij meer om moesten er wel 100 geïnteresseerden zijn voor een geprogrammeerde PIC, en de nodige componenten worden er bij geleverd, ook aangekocht in die enorme hoeveelheden. Dan wordt het wel interessant om dit gratis  te organiseren. Het soldeerwerk laat ik over aan de eindgebruiker. Het printje laten maken is wel wat duurder dan 1,1€, maar dit moet ik nog is onderzoeken.



Geert
Geert, ik heb een mailtje gestuurd. ;)
Vele groeten,
Ronald